Blir del av Nordic Etail

| Av Erika Lindbom | Tipsa redaktionen

Textilgallerian.se blir en del av e-handelsfabriken Nordic Etail. Det innebär att de kommer att få tillgång till fabriken, dess personal och deras expertis med mera.

Textilgallerian bedriver e-handel med måttsydda textilier.

– Vi ser att Textilgallerian är unika i sin vertikal, både när det gäller kunskap kring produkterna men också när det kommer till konceptet med måttsydda gardiner som kunderna enkelt kan beställa online och få hemskickade oavsett var de bor i Sverige, säger Marcus Fredriksson, grundare till Nordic Etail. Nordic Etail kommer att bidra med kunskap kring e-handel, organisation, marknad och IT och har för avsikt att tillsammans med Linus, som är vd och grundare, stärka bolagets position som den självklara butiken för måttanpassade hemtextilier på nätet.

Marknadsföringen kommer att skötas av Nordic Etails marknadsteam och IT-utvecklingen ska nu drivas av dotterbolaget Eastlane Consulting.

– Vi ser en ökad efterfrågan kring unika och högkvalitativa produkter för hemmet och det är precis vad textilgallerian erbjuder, säger Manne Jansson, marknadschef Nordic Etail.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Nyhetsbrev

Lyko till Finland

Arkiv

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

Woki in - Satori ut

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

De tar plats i Linden

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Ny vd på Strongpoint

Här öppnar Lyko

Helomvändning krävs för Lindex

Handlarna mer optimistiska

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Pricer ökar omsättningen

Nya chefer på Loomis

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Byggmax till Malung

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.199