”Vi har en ny strategi”

| Av Erika Lindbom | Tipsa redaktionen

Byggkedjan Bygg-Ole meddelade i veckan att man ska lägga fokus på proffskunder inför år 2020. Nu berättar Mats Hedlund, vd för Bygg-Ole mer om den nya strategin.

– Vi har lanserat en ny strategi, Bygg-Ole 2020. Den innebär att vi ska satsa på proffsinriktningen under den här perioden. Vi har beslutat att fokusera på Stockholm, varför vi överlåter verksamheten i Uppsala, säger Mats Hedlund till Dagens Handel.

Han berättar vidare att Bygg-Oles erbjudande till proffskunderna kan delas upp i fyra punkter: kundbearbetning, sortimentanpassning, digitalisering och logistik.

– Digitalisering gäller inte bara e-handel utan också dialogen med kunderna. Vi har bland annat en proffswebb där man kan köpa varor men där vi också hoppas att kunna sprida kunskap. I framtiden kanske vi även kan hjälpa våra kunder med att sätta ihop offerter, göra kalkyler, hålla koll på sin orderhistorik med mera. När det gäller logistik så måste vi fortsätta anpassa den för både hämtkunder och för dem som vi levererar till. Vi har bland annat sedan tidigare ett hyvleri i Saltsjö-Boo, där man kan göra specialbeställningar.

Läs också: Satsar på proffskunderna

– För de kunder som vi levererar till så införde vi under hösten ett koncept för återvinning av material från byggavfall, som vi kan ta med oss från byggarbetsplatser och återvinna. Vi har även fler saker på gång när det gäller energi, klimat och miljö och det kommer mer information om detta tillsammans med vår årsrapport om några månader.

Bygg-Ole har i dagsläget byggvaruhus för privat- och proffskunder i Nacka och Värmdö samt tre proffsbutiker i Saltsjö-Boo, Uppsala och Märsta. Verksamheten i Uppsala ska, som tidigare meddelats, överlåtas till Optimera.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Nyhetsbrev

Lyko till Finland

Arkiv

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Woki in - Satori ut

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Ny vd på Strongpoint

Handlarna mer optimistiska

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Karma till Storbritannien

Helomvändning krävs för Lindex

Här öppnar Lyko

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och blir större med bland annat utegym på taket, fler mötesplatser i form av matställen och ett större fokus på digitalisering och service. Dessutom genomförs en stor satsning på sportmode och på skönhet för herrar.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Elon lockas till Gävle

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Åkeri först i Bjuv

Byggmax till Malung

Duni köper förpackningsbolag

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.223