”Vi har en ny strategi”

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Byggkedjan Bygg-Ole meddelade i veckan att man ska lägga fokus på proffskunder inför år 2020. Nu berättar Mats Hedlund, vd för Bygg-Ole mer om den nya strategin.

– Vi har lanserat en ny strategi, Bygg-Ole 2020. Den innebär att vi ska satsa på proffsinriktningen under den här perioden. Vi har beslutat att fokusera på Stockholm, varför vi överlåter verksamheten i Uppsala, säger Mats Hedlund till Dagens Handel.

Läs också: Satsar på proffskunderna

Han berättar vidare att Bygg-Oles erbjudande till proffskunderna kan delas upp i fyra punkter: kundbearbetning, sortimentanpassning, digitalisering och logistik.

– Digitalisering gäller inte bara e-handel utan också dialogen med kunderna. Vi har bland annat en proffswebb där man kan köpa varor men där vi också hoppas att kunna sprida kunskap. I framtiden kanske vi även kan hjälpa våra kunder med att sätta ihop offerter, göra kalkyler, hålla koll på sin orderhistorik med mera. När det gäller logistik så måste vi fortsätta anpassa den för både hämtkunder och för dem som vi levererar till. Vi har bland annat sedan tidigare ett hyvleri i Saltsjö-Boo, där man kan göra specialbeställningar.

– För de kunder som vi levererar till så införde vi under hösten ett koncept för återvinning av material från byggavfall, som vi kan ta med oss från byggarbetsplatser och återvinna. Vi har även fler saker på gång när det gäller energi, klimat och miljö och det kommer mer information om detta tillsammans med vår årsrapport om några månader.

Bygg-Ole har i dagsläget byggvaruhus för privat- och proffskunder i Nacka och Värmdö samt tre proffsbutiker i Saltsjö-Boo, Uppsala och Märsta. Verksamheten i Uppsala ska, som tidigare meddelats, överlåtas till Optimera.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Saab blev en besvikelse

De är klara med Klarna

Nordens största e-handlare lanserar egen betaltjänst.

Sportamore ökade förlusten

Tror på positivt helårsresultat.

Här är de udda säljrekorden i sommarhettan

Värmeböljan skapade tjurrusning till butiken.

Tullar kan äventyra Volvos tillverkning i USA

Apoteket backar

Nyhetsbrev

Postnords nya miljardförlust

Stora fall i brevintäkterna och mardrömmen i Danmark orsakar koncernen ännu en smäll.

Arkiv

Elgiganten ska minska matsvinnet

Amazon slog nytt försäljningsrekord

Byggvarukedjan stoppar engångsgrillar

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Zalando större än H&M

Skincity förvärvar aktör i Storbritannien

Nu ska Bålsta Centrum förnyas

Minskad framtidstro hos handlarna

I hettans spår - de släpper in hundar i butiken

Här får hunden följa med in för att slippa den varma bilen.

Cloetta ska nå nya konsumenter

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

Här slår ny Byggmax upp portarna för ny butik

Byggvarukedjan invigde sin 97:e butik i Sverige.

Clas Ohlson blir sponsor till EuroPride

Postnord har återupptagit utdelningen

Bombgrupp tillkallad till Postnord efter läckage

Två personer fördes till sjukhus med smärtor i händerna.

Byggmax öppnar Bygglinjen igen

Röda siffror för Intersport

På nytt jobb
The Body Shop värvar vd från Adidas

Zoéga satsar mot nollutsläpp

Amazon öppnar ny kassalös butik

EKO satsar på sex på nätet

Lista: Så undviker du att bli ID-kapad

Besökarna färre men försäljningen ökar

Ica fortsätter med Postnord

Ikea erbjuder 700 att sluta

På nytt jobb
Elon tar marknadschef från Brand Publishing

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.156