23948sdkhjf

”Vi har en ny strategi”

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Byggkedjan Bygg-Ole meddelade i veckan att man ska lägga fokus på proffskunder inför år 2020. Nu berättar Mats Hedlund, vd för Bygg-Ole mer om den nya strategin.

– Vi har lanserat en ny strategi, Bygg-Ole 2020. Den innebär att vi ska satsa på proffsinriktningen under den här perioden. Vi har beslutat att fokusera på Stockholm, varför vi överlåter verksamheten i Uppsala, säger Mats Hedlund till Dagens Handel.

Läs också: Beijer Byggmaterial förvärvar Bygg-Ole

Han berättar vidare att Bygg-Oles erbjudande till proffskunderna kan delas upp i fyra punkter: kundbearbetning, sortimentanpassning, digitalisering och logistik.

– Digitalisering gäller inte bara e-handel utan också dialogen med kunderna. Vi har bland annat en proffswebb där man kan köpa varor men där vi också hoppas att kunna sprida kunskap. I framtiden kanske vi även kan hjälpa våra kunder med att sätta ihop offerter, göra kalkyler, hålla koll på sin orderhistorik med mera. När det gäller logistik så måste vi fortsätta anpassa den för både hämtkunder och för dem som vi levererar till. Vi har bland annat sedan tidigare ett hyvleri i Saltsjö-Boo, där man kan göra specialbeställningar.

– För de kunder som vi levererar till så införde vi under hösten ett koncept för återvinning av material från byggavfall, som vi kan ta med oss från byggarbetsplatser och återvinna. Vi har även fler saker på gång när det gäller energi, klimat och miljö och det kommer mer information om detta tillsammans med vår årsrapport om några månader.

Bygg-Ole har i dagsläget byggvaruhus för privat- och proffskunder i Nacka och Värmdö samt tre proffsbutiker i Saltsjö-Boo, Uppsala och Märsta. Verksamheten i Uppsala ska, som tidigare meddelats, överlåtas till Optimera.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu
1

Ica-kunder får rabatt hos Lidl

Lidl tar till ett kaxigt grepp för att sno stammisar från konkurrenterna. Icas, Axfoods och Coops kunder får en särskild rabatt.

Flera handlare hotas av konkurs

Handeln, servicebutikerna och nu krögarna. Företagarna i Göteborgs innerstad vittnar om att kommunen dödsdömer näringslivet.

Stadium omorganiserar och varslar

VRG avvecklar Rizzo som butikskedja - stänger 10 butiker

Hit kommer Plantagen

DEBATT
Kompetensförsörjning är en ödesfråga

Handeln digitaliseras snabbt. Trots det är branschen sämst på att kompetensutveckla befintliga medarbetare, skriver Unionens Henrik Ehrenberg i en debattartikel.

Nyhetsbrev

Ny e-handlare ska slåss om matkunderna

Arkiv

Filippa K i Amazons första fysiska modebutik i Europa

Sverige är bäst på kontantlöshet

Fullföljer etableringsplan – två nya butiker i Stockholm

Har öppnat butik i Täby centrum och innan jul väntar ytterligare en butik i Stockholm.

Anrika Sears i rekonstruktion – så slår det mot Electrolux

Ytterligare 142 Sears- och Kmart-butiker stängs.

På nytt jobb
Ny CFO på Pricer

Shopgun tar sikte på reklambladen

Club Xprs vd om konkursen: "Externa handelsplatser var fel strategi"

Handlarna pessimistiska inför framtiden

Katastrofår för Kappahl

Färre butiksbesök och hård konkurrens sänkte klädkedjan.

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs.

2

Ikeas nya vegankorvar säljer som smör

Mathems vd sågar granskningen

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Ska spåra stulna varor med unik kod.

Nokas framgångsrika höst fortsätter

Stormen mot Mathem växer

Sex av tio kassar hos Mathem är för varma enligt Aftonbladets mätningar, men kedjans egna mätningar visar annat.

Ica vill samla hela privatekonomin i en app

DEBATT
Debatt: "Så säkrar vi svensk handel och export"

Thomas Idermark, vd för SIS, vill i en debattartikel se ett större deltagande i standardiseringsarbetet.

10-i-topp-lista: Städerna med framtiden för sig

Ikea ökar - främst i Sverige

”Skitmarginaler”

”Nu kanske man får andas”

Ny Stora Coop till Stockholm

Coop släpper ny e-handelsbomb

På nytt jobb
Amelia Adamo ny ledamot i Apotea

Kommunikationschef lämnar Coop

H&M köper in sig i Klarna

På nytt jobb
Klädvårdsföretag med ny vd

Mall of Scandinavia mot trenden

1

Coops utspel blev en viral succé

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.238