23948sdkhjf

H&M öppnar Afound

Modekoncernen lanserar marknadsplats för utvalda varor fysiskt och digitalt. Första butiken öppnar på Drottninggatan och i samma veva lanseras konceptet digitalt.

Afound beskrivs som en marknadsplats med varor inom mode och livsstil i olika prissegment. Det handlar inte bara om H&M:s egna varumärken utan även externa svenska och internationalla varumärken till dam och herr.

Sortimentet ska vara kurerat och säsongslöst i flera prissegment. Därtill presenteras löpande unika och limiterade produktsläpp från olika varumärken. 

- Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse, säger Fredrik Svartling, ansvarig för  Afound.

Afounds marknadsplats kommer att lanseras både online och med fysiska butiker med början i Sverige under 2018. Den första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm, parallellt med att den digitala marknadsplatsen lanseras i Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093