Qliro ökar försäljningen

| Av Erika Lindbom | Tipsa redaktionen

Ökade omsättningen både under fjärde kvartalet och helåret 2017. Nu läggs fokus på tre affärsområden.

E-handelsbolaget Qliro Group ökade sin nettoomsättning under det fjärde kvartalet med nio procent, till 1 199,8 miljoner kronor år 2017 från 1 100,3 miljoner under motsvarande period året innan. Rörelseresultatet minskade däremot, från 42,7 miljoner år 2016 till 35,6 miljoner förra året. Det framgår av Qliros bokslutsrapport som publicerades idag.

För helåret 2017 ökade nettoomsättningen med åtta procent och landade på 3 396,7 miljoner kronor (3 158,5) och rörelseresultatet gick upp ordentligt, från -60,5 miljoner kronor år 2016 till 20,7 miljoner förra året.

Läs också: Uppåt för Zalando

I bokslutet meddelar Qliro att företaget nu har uppnått sin önskade struktur, efter gårdagens avyttring av Health and Sports Nutrition Group, där bland annat Gymgrossisten ingår, samt avyttringarna av Lekmer och Members.com.

Enligt företagets strategi, som uppdaterades i januari 2017, kommer företagets fokus nu att läggas på tre affärsområden: CDON Marketplace, Nelly och Qliro Financial Services.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Nyhetsbrev

Lyko till Finland

Arkiv

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

Woki in - Satori ut

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

De tar plats i Linden

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Ny vd på Strongpoint

Här öppnar Lyko

Helomvändning krävs för Lindex

Handlarna mer optimistiska

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Pricer ökar omsättningen

Nya chefer på Loomis

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Byggmax till Malung

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.154