23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stadigt uppåt för Mio

Ökar försäljningen för nionde året i rad.

Möbel- och inredningskedjan Mio ökade sin försäljning med 14,4 procent förra året. Det var en starkare tillväxt än för möbelhandeln i stort, där ökningen var 6,9 procent.

Företagets försäljning landade på drygt 5,8 miljarder kronor under 2017. Det kan jämföras med cirka 5,065 miljarder året innan.

December 2017 var företagets 71a månad i rad med tillväxt. Mio menar att anledningen till framgången är att företaget lyckats kombinera besök i fysisk butik med besöken på webben, vilka ökade med 13 respektive 23 procent under året.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|