23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ökning för köpcentrumjätte

Unibail-Rodamcos köpcentrum i Norden gick fram när det gäller besöksantal och försäljning under 2017. Modeförsäljningen ökade rejält i Mall of Scandinavia.

Driftnettot för region Norden visade en ökad tillväxt i jämförbara enheter på 7,6 procent för fastighetsägaren

Försäljningen i Unibail- Rodamcos svenska köpcentrum ökade med 4,6 procent, enligt årsrapporten för 2017 som presenterades på onsdagen.

I köpcentrumjättens bestånd i Norden ingår Mall of Scandinavia, Täby Centrum, Nacka Forum, Solna Centrum, Fisketorvet och delvis Jumbo Helsingfors. Enligt fastighetsägaren har besöksantalet ökat under 2017, även i Solna Centrum trots konkurrensen från Mall of Scandinavia.

Vi har under 2017 jobbat otroligt hårt med att trimma våra centrum. Teamen bakom alla våra centrum har gjort ett fantastiskt jobb under året vilket gör att vi nu kan presentera så fina resultat, säger Lars-Åke Tollemark,vd i Norden för Unibail-Rodamco.

2017 års försäljningsökning i centrumen kan dels förklaras av ett antal nya intressanta butikskoncept samt fortsatta framgångar för Mall of Scandinavia. Enligt Lars-Åke Tollemark har modeförsäljningen i centrumet ökat med 8 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|