Ökning för köpcentrumjätte

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Unibail-Rodamcos köpcentrum i Norden gick fram när det gäller besöksantal och försäljning under 2017. Modeförsäljningen ökade rejält i Mall of Scandinavia.

Driftnettot för region Norden visade en ökad tillväxt i jämförbara enheter på 7,6 procent för fastighetsägaren

Försäljningen i Unibail- Rodamcos svenska köpcentrum ökade med 4,6 procent, enligt årsrapporten för 2017 som presenterades på onsdagen.

I köpcentrumjättens bestånd i Norden ingår Mall of Scandinavia, Täby Centrum, Nacka Forum, Solna Centrum, Fisketorvet och delvis Jumbo Helsingfors. Enligt fastighetsägaren har besöksantalet ökat under 2017, även i Solna Centrum trots konkurrensen från Mall of Scandinavia.

Vi har under 2017 jobbat otroligt hårt med att trimma våra centrum. Teamen bakom alla våra centrum har gjort ett fantastiskt jobb under året vilket gör att vi nu kan presentera så fina resultat, säger Lars-Åke Tollemark,vd i Norden för Unibail-Rodamco.

2017 års försäljningsökning i centrumen kan dels förklaras av ett antal nya intressanta butikskoncept samt fortsatta framgångar för Mall of Scandinavia. Enligt Lars-Åke Tollemark har modeförsäljningen i centrumet ökat med 8 procent.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Här öppnar pryl- och inredningsbutik

Lidl vill tillbaka till Norge

Han lämnar Clas Ohlson

Slutar som ekonomi- och finansdirektör efter sju år.

De ska aktivera kupongerna direkt i hyllan

Hon ska kvalitetssäkra Indiska

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Nyhetsbrev

Regionchef på Kappahl till Indiska

Arkiv
1

Studie: Livsmedel inte problemet när det kommer till mikroplaster

Coops uppsagda Postnordavtal – regel snarare än undantag

Sällanköp drivs av näthandeln

Kläder och skor säljer överlägset mest online.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Butiken får el från taket

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Fler företag säljer överskott på auktion

Poolias vd avgår

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

De tar plats i Katrineholm

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Ny vd på Strongpoint

Handlarna mer optimistiska

Woki in - Satori ut

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.212