”Ni kommer se mycket mer av Chiquelle under 2018”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I helgen öppnade e-handlaren tillfällig butik i Mall of Scandinavia och kön innan öppning bestod av 500 personer.

Chiquelle öppnade den gångna helgen tillfällig butik i Mall of Scandinavia och intresset beskrivs av Johanna Ohlsson, marknadschef som stort.

- Vi har haft tusentals besökare, främst från vår egna kundbas och genom våra sociala medier. Vi hade kunder som väntade utanför gallerian redan från klockan 02.00 på natten för att komma först i kön till öppningen klockan 12.00. Redan timmar innan vi öppnade var det över 500 personer som väntade i kön som ringlade genom stora delar av gallerian och det var kö till butiken nästan hela dagen, säger Johanna Ohlsson till Habit.

Då e-handlaren bedömer intresset som fortsatt stort för att besöka butiken har företaget beslutade att förlänga butiken och ha öppet hela veckan fram till på söndag 11/2. 

Vad har ni sålt mest av? 

- Allt har i princip sålt bra, men våra senaste nyheter och bästsäljare har varit mest populära. 

Vilka produkter lägger ni fokus på och hur ser samarbetet mellan webbutik och den fysiska butiken ut?

- Vi har främst fokuserat på att visa upp våra senaste kollektioner och bästsäljare, de produkter vi vet att våra kunder efterfrågar mest och vill se och känna på. Eftersom vi har  huvudkontor och lager i Stockholm så har kommunikation, transport och organisering kring online och fysisk butik fungerat smidigt. Vi jobbar med påfyllning av produkter non-stop hela dagarna, varje timme, för att kunna möta den efterfrågan från våra kundermen också för att butiken alltid ska se inbjudande ut.

Väntar det fler liknande satsningar framgent?

- Vi kan tyvärr inte berätta om kommande projekt och satsningar men målet är att skapa nya rekord varje månad. Ni kommer att se mycket, mycket mer av Chiquelle under 2018.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Apoteket tar plats på KS

Pressbyrån på Karolinska

Fysiska butiker för Junkyard – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Ingen tillväxt för Gekås – för första gången

Nyhetsbrev

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Arkiv

Irländskt bolag köper Toys R Us

Smyths Toys köper kedjans verksamhet i Tyskland, Österrike och Schweiz.

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Søstrene Grene till Mölndal

Öppnar sin första butik i Göteborg – även Elgiganten Phone House flyttar in.

På nytt jobb
Ny chef på Dustin

Väskmärket tar plats i Stockholm

”Svenskarna är ett resande folk, ända sedan vikingatiden” – vd Joakim Palmgren om att Tumi öppnar sin första butik i Skandinavien. Nu väntar flera.

Lakritskedjan expanderar

Här öppnar Samsung

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Han tar över på Stockholms Handelskammare

Kliver in i vd-rollen efter Maria Rankka.

Jysk växer i Blekinge

Sportamore ökar inköpen - Kvartalet ger råg i ryggen

Apotek Hjärtat öppnar två nya minutkliniker

Teater blir cykelbutik

Öppnar nytt i Sölvesborg

På nytt jobb
Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Litauen stoppar Icas storköp

Det litauiska konkurrensverket stoppar Rimi Baltics förvärv av IKI-kedjan.

Når nytt mål – sålde för 6 miljarder

Dags att anmäla alla brott

Marknadsför med AI

Realtidsoptimering av logistiken ger snabba leveranser

På nytt jobb
Ny Sverigechef för H&M

Nu öppnar kedjan butik i Uppsala

På nytt jobb
Ny ordförande på Babyshop

På nytt jobb
Hon tar över på Eleven

Öppnar expressbutik i Malmö

Närbutik rånad i Stockholm

På nytt jobb
Ny direktör på Coop

Första kedjan utan palmolja

Krönika
Ingvar och jag

Salming stänger och öppnar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.138