23948sdkhjf

”Ni kommer se mycket mer av Chiquelle under 2018”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I helgen öppnade e-handlaren tillfällig butik i Mall of Scandinavia och kön innan öppning bestod av 500 personer.

Chiquelle öppnade den gångna helgen tillfällig butik i Mall of Scandinavia och intresset beskrivs av Johanna Ohlsson, marknadschef som stort.

- Vi har haft tusentals besökare, främst från vår egna kundbas och genom våra sociala medier. Vi hade kunder som väntade utanför gallerian redan från klockan 02.00 på natten för att komma först i kön till öppningen klockan 12.00. Redan timmar innan vi öppnade var det över 500 personer som väntade i kön som ringlade genom stora delar av gallerian och det var kö till butiken nästan hela dagen, säger Johanna Ohlsson till Habit.

Då e-handlaren bedömer intresset som fortsatt stort för att besöka butiken har företaget beslutade att förlänga butiken och ha öppet hela veckan fram till på söndag 11/2. 

Vad har ni sålt mest av? 

- Allt har i princip sålt bra, men våra senaste nyheter och bästsäljare har varit mest populära. 

Vilka produkter lägger ni fokus på och hur ser samarbetet mellan webbutik och den fysiska butiken ut?

- Vi har främst fokuserat på att visa upp våra senaste kollektioner och bästsäljare, de produkter vi vet att våra kunder efterfrågar mest och vill se och känna på. Eftersom vi har  huvudkontor och lager i Stockholm så har kommunikation, transport och organisering kring online och fysisk butik fungerat smidigt. Vi jobbar med påfyllning av produkter non-stop hela dagarna, varje timme, för att kunna möta den efterfrågan från våra kundermen också för att butiken alltid ska se inbjudande ut.

Väntar det fler liknande satsningar framgent?

- Vi kan tyvärr inte berätta om kommande projekt och satsningar men målet är att skapa nya rekord varje månad. Ni kommer att se mycket, mycket mer av Chiquelle under 2018.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu
1

Ica-kunder får rabatt hos Lidl

Lidl tar till ett kaxigt grepp för att sno stammisar från konkurrenterna. Icas, Axfoods och Coops kunder får en särskild rabatt.

Flera handlare hotas av konkurs

Handeln, servicebutikerna och nu krögarna. Företagarna i Göteborgs innerstad vittnar om att kommunen dödsdömer näringslivet.

Stadium omorganiserar och varslar

VRG avvecklar Rizzo som butikskedja - stänger 10 butiker

Hit kommer Plantagen

DEBATT
Kompetensförsörjning är en ödesfråga

Handeln digitaliseras snabbt. Trots det är branschen sämst på att kompetensutveckla befintliga medarbetare, skriver Unionens Henrik Ehrenberg i en debattartikel.

Nyhetsbrev

Ny e-handlare ska slåss om matkunderna

Arkiv

Filippa K i Amazons första fysiska modebutik i Europa

Sverige är bäst på kontantlöshet

Fullföljer etableringsplan – två nya butiker i Stockholm

Har öppnat butik i Täby centrum och innan jul väntar ytterligare en butik i Stockholm.

Anrika Sears i rekonstruktion – så slår det mot Electrolux

Ytterligare 142 Sears- och Kmart-butiker stängs.

På nytt jobb
Ny CFO på Pricer

Shopgun tar sikte på reklambladen

Club Xprs vd om konkursen: "Externa handelsplatser var fel strategi"

Handlarna pessimistiska inför framtiden

Katastrofår för Kappahl

Färre butiksbesök och hård konkurrens sänkte klädkedjan.

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs.

2

Ikeas nya vegankorvar säljer som smör

Mathems vd sågar granskningen

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Ska spåra stulna varor med unik kod.

Nokas framgångsrika höst fortsätter

Stormen mot Mathem växer

Sex av tio kassar hos Mathem är för varma enligt Aftonbladets mätningar, men kedjans egna mätningar visar annat.

Ica vill samla hela privatekonomin i en app

DEBATT
Debatt: "Så säkrar vi svensk handel och export"

Thomas Idermark, vd för SIS, vill i en debattartikel se ett större deltagande i standardiseringsarbetet.

10-i-topp-lista: Städerna med framtiden för sig

Ikea ökar - främst i Sverige

”Skitmarginaler”

”Nu kanske man får andas”

Ny Stora Coop till Stockholm

Coop släpper ny e-handelsbomb

På nytt jobb
Amelia Adamo ny ledamot i Apotea

Kommunikationschef lämnar Coop

H&M köper in sig i Klarna

På nytt jobb
Klädvårdsföretag med ny vd

Mall of Scandinavia mot trenden

1

Coops utspel blev en viral succé

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.197