”Ni kommer se mycket mer av Chiquelle under 2018”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I helgen öppnade e-handlaren tillfällig butik i Mall of Scandinavia och kön innan öppning bestod av 500 personer.

Chiquelle öppnade den gångna helgen tillfällig butik i Mall of Scandinavia och intresset beskrivs av Johanna Ohlsson, marknadschef som stort.

- Vi har haft tusentals besökare, främst från vår egna kundbas och genom våra sociala medier. Vi hade kunder som väntade utanför gallerian redan från klockan 02.00 på natten för att komma först i kön till öppningen klockan 12.00. Redan timmar innan vi öppnade var det över 500 personer som väntade i kön som ringlade genom stora delar av gallerian och det var kö till butiken nästan hela dagen, säger Johanna Ohlsson till Habit.

Då e-handlaren bedömer intresset som fortsatt stort för att besöka butiken har företaget beslutade att förlänga butiken och ha öppet hela veckan fram till på söndag 11/2. 

Vad har ni sålt mest av? 

- Allt har i princip sålt bra, men våra senaste nyheter och bästsäljare har varit mest populära. 

Vilka produkter lägger ni fokus på och hur ser samarbetet mellan webbutik och den fysiska butiken ut?

- Vi har främst fokuserat på att visa upp våra senaste kollektioner och bästsäljare, de produkter vi vet att våra kunder efterfrågar mest och vill se och känna på. Eftersom vi har  huvudkontor och lager i Stockholm så har kommunikation, transport och organisering kring online och fysisk butik fungerat smidigt. Vi jobbar med påfyllning av produkter non-stop hela dagarna, varje timme, för att kunna möta den efterfrågan från våra kundermen också för att butiken alltid ska se inbjudande ut.

Väntar det fler liknande satsningar framgent?

- Vi kan tyvärr inte berätta om kommande projekt och satsningar men målet är att skapa nya rekord varje månad. Ni kommer att se mycket, mycket mer av Chiquelle under 2018.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Fler företag säljer överskott på auktion

Poolias vd avgår

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Nyhetsbrev

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Arkiv

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Lindex stänger i Tidaholm

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lyko till Finland

De tar plats i Katrineholm

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Handlarna mer optimistiska

Ny vd på Strongpoint

Här öppnar Lyko

Woki in - Satori ut

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.202