Rustar upp inför Alla hjärtans dag

| Av Erika Lindbom | Tipsa redaktionen

Interflora stärker sin plattform för näthandel.

Alla hjärtans dag är årets viktigaste dag när det gäller försäljningen av blommor och choklad i Sverige. För Interflora slog försäljningen rekord år 2017 och nu rustar blomsterhandlaren upp för ännu högre tryck i år. Målet är att kunna hantera 40 000 order.

– Vi har över 7 000 samtal och nästan lika många mejl till kundservice bara under de två sista dagarna. Då kavlar alla upp ärmarna på kontoret och hjälper kundservice att stötta både butiker och slutkund. De flesta köp är spontanköp och görs i sista sekund och då blir vår snabba leverans en oerhört viktig konkurrensfaktor. I år kan vi leverera blombud samma dag i storstäderna om du beställer innan kl. 16:00. Det är det inte många e-handelsföretag som slår, säger Nina Lindvall, vd för Interflora.

Läs också: Hon lämnar varuhuskedjan

Interfloras försäljning sker idag främst via nätet. För att kunna möta den ökande orderingången har företaget lanserat en ny e-handelsplattform, en ny CRM-plattform samt introducerat Klarna Checkout med direktbetalning.

– Den nya plattformen har nu satt sig men vi är i en ständig rörelse för att driva den digitala transformationen i bolaget och utvecklar kontinuerligt både direkt funktionalitet och det som driver och förenklar köpupplevelsen. Det är absolut nödvändigt för att vara en del av den snabba förändringen som sker i köpbeteende på marknaden idag. En tydlig och stark digital närvaro gynnar även våra butiker och driver både försäljning och trafik samtidigt som det bygger förutsättningar för en framtida tillväxt. Nu har vi plattformen, kapaciteteten och har tryckt på i marknadsföringen så vi hoppas på en rekordförsäljning på Alla hjärtans dag, säger Nina Lindvall.

Mer om: blommor | Interflora


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Fler företag säljer överskott på auktion

Coop säger upp avtalet med Postnord

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Nyhetsbrev

Poolias vd avgår

Arkiv

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

De tar plats i Katrineholm

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Här öppnar Lyko

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Woki in - Satori ut

Handlarna mer optimistiska

Ny vd på Strongpoint

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.21