23948sdkhjf

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Interflora stärker sin plattform för näthandel.

Alla hjärtans dag är årets viktigaste dag när det gäller försäljningen av blommor och choklad i Sverige. För Interflora slog försäljningen rekord år 2017 och nu rustar blomsterhandlaren upp för ännu högre tryck i år. Målet är att kunna hantera 40 000 order.

Läs också: Hon lämnar varuhuskedjan

– Vi har över 7 000 samtal och nästan lika många mejl till kundservice bara under de två sista dagarna. Då kavlar alla upp ärmarna på kontoret och hjälper kundservice att stötta både butiker och slutkund. De flesta köp är spontanköp och görs i sista sekund och då blir vår snabba leverans en oerhört viktig konkurrensfaktor. I år kan vi leverera blombud samma dag i storstäderna om du beställer innan kl. 16:00. Det är det inte många e-handelsföretag som slår, säger Nina Lindvall, vd för Interflora.

Interfloras försäljning sker idag främst via nätet. För att kunna möta den ökande orderingången har företaget lanserat en ny e-handelsplattform, en ny CRM-plattform samt introducerat Klarna Checkout med direktbetalning.

– Den nya plattformen har nu satt sig men vi är i en ständig rörelse för att driva den digitala transformationen i bolaget och utvecklar kontinuerligt både direkt funktionalitet och det som driver och förenklar köpupplevelsen. Det är absolut nödvändigt för att vara en del av den snabba förändringen som sker i köpbeteende på marknaden idag. En tydlig och stark digital närvaro gynnar även våra butiker och driver både försäljning och trafik samtidigt som det bygger förutsättningar för en framtida tillväxt. Nu har vi plattformen, kapaciteteten och har tryckt på i marknadsföringen så vi hoppas på en rekordförsäljning på Alla hjärtans dag, säger Nina Lindvall.

Mer om: blommor | Interflora
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Beijer gör dubbla förvärv

Jysks grundare svårt sjuk – sonen tar över

På nytt jobb
Ikea utser ny designchef

Rekordår för Elgiganten – tar marknadsandelar

Elektronikjätten ökar tillväxten både online och i butik samt storsatsar på utökat sortiment.

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

Nyhetsbrev

NA-KD öppnar pop up i Mos

Arkiv

Källor: Coop tänker sälja av Netto-butiker

På nytt jobb
Trädgårdskedja får ny koncernchef

Går från gym till växter.

Hon är moderator för Retaildagen

Så ska kontanterna värnas – nytt lagförslag

Lekia tar greppet om leksaksmarknaden: "Vi tror på den fysiska butiken"

Ikea öppnar showroom i Köpenhamn

Öppningen blir startskottet för Ikeas intåg i Köpenhamn som även innefattar ett nytt varuhus på Kalvebod Brygge.

Finansman ökar innehav i skohandlare

Till Lyko från finansbranschen

Paradiset med ny majoritetsägare

Nygammal ägare driver JC vidare

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Altor in som storägare i XXL

XL Bygg får ny huvudägare

Mestergruppen AS förvärvar majoriteten.

Nya dystra siffror: Så många jobb kan försvinna

XL-Bygg förvärvar Spillersboda Byggmarknad

Klart: Camilla Malmströms med ny ägare

På nytt jobb
Ska vässa Lindex kundupplevelse

Kliver in i en ny roll som creative director och har en bakgrund hos Monki och Björn Borg och är medgrundare till märket John Sterner.

Sportamore fick bråttom – öppnar en månad tidigare än planerat

På nytt jobb
Från Lantmännen till Bergendahls

Klart: Systembolagets hemleveranser permanentas i hela landet

Ny vd för Erikshjälpen Second Hand

Stockmann säger upp 150

Citycon säljer två köpcentrum

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Löfbergs intar Lobbyn

Kontanterna fortsatt ohotade

På nytt jobb
Han blir ny vd för Woody-kedjan

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Oförändrat hos Clas Ohlson

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Matsmart

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.161