Rustar upp inför Alla hjärtans dag

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Interflora stärker sin plattform för näthandel.

Alla hjärtans dag är årets viktigaste dag när det gäller försäljningen av blommor och choklad i Sverige. För Interflora slog försäljningen rekord år 2017 och nu rustar blomsterhandlaren upp för ännu högre tryck i år. Målet är att kunna hantera 40 000 order.

Läs också: Ger snabbleverans av blommor

– Vi har över 7 000 samtal och nästan lika många mejl till kundservice bara under de två sista dagarna. Då kavlar alla upp ärmarna på kontoret och hjälper kundservice att stötta både butiker och slutkund. De flesta köp är spontanköp och görs i sista sekund och då blir vår snabba leverans en oerhört viktig konkurrensfaktor. I år kan vi leverera blombud samma dag i storstäderna om du beställer innan kl. 16:00. Det är det inte många e-handelsföretag som slår, säger Nina Lindvall, vd för Interflora.

Interfloras försäljning sker idag främst via nätet. För att kunna möta den ökande orderingången har företaget lanserat en ny e-handelsplattform, en ny CRM-plattform samt introducerat Klarna Checkout med direktbetalning.

– Den nya plattformen har nu satt sig men vi är i en ständig rörelse för att driva den digitala transformationen i bolaget och utvecklar kontinuerligt både direkt funktionalitet och det som driver och förenklar köpupplevelsen. Det är absolut nödvändigt för att vara en del av den snabba förändringen som sker i köpbeteende på marknaden idag. En tydlig och stark digital närvaro gynnar även våra butiker och driver både försäljning och trafik samtidigt som det bygger förutsättningar för en framtida tillväxt. Nu har vi plattformen, kapaciteteten och har tryckt på i marknadsföringen så vi hoppas på en rekordförsäljning på Alla hjärtans dag, säger Nina Lindvall.

Mer om: blommor | Interflora


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Muji i egen regi

Öppnar första butiken utanför Åhléns under året.

Ny butik för Rusta i Norge

Jysk flyttar

Ger Ikea-korvarna en match

Biltema satsar på caféverksamheten – växer med 30-40 procent per år.

På nytt jobb
Ny chef på Kronan

E-handlare öppnar fysiskt i Stockholm

Nyhetsbrev

Här öppnar Tictail

Arkiv

Normal öppnar nytt

Löneförväntningarna fortsatt på låg nivå

Walmart slutar med självscannings-app

Så kan butiksdöden fintas – fem avgörande rekommendationer

På nytt jobb
Ny chef på XL-Bygg

Ica hyr i Borlänge och Strängnäs

1

Wish-kunder slipper Kina-avgiften

Har enligt uppgift nått en överenskommelse som gör Postnords avgift överflödig.

Jetshop samarbetar med Postnord

Omval och nya ledamöter hos Svensk Handel

Säljer giraff och porriga domäner

Maskoten Geoffrey och ett flertal domännamn auktioneras ut när företaget går i konkurs.

Stadium Outlet närmar sig 50 butiker

Järnia och Bolist går ihop

Gekås investerar i shoppingnära boende

Sportamore förändrar i ledningen – Tappar logistikchef

Middag på mammas önskelista

Sedeltryckning är ingen lukrativ affär längre

Amerikanska betaljätten köper Izettle – Betalar 19 miljarder kronor

Köper svenska fintech-bolaget för 19,2 miljarder kronor.

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Lloyds till Kristianstad

Reitan blir postombud

På nytt jobb
Ny vd på Kjell & Company

Uppåt för Clas Ohlson i april

1

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Bygger nytt i Danmark

Elektronikjätten tar Granit till Seoul

Pricer får miljonorder

Så ska Elly Pistol växa

Sour industry väljer Onepartnergroup

Butiken läggs ner – nu vill byborna driva den

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.149