Edblad ser över varumärket och rekryterar

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Eva Boding har utsetts till ny vd för Edblad, som ägs av av grundarna Hans och Cathrine Edblad, och därtill har Sara Althini och Camilla Andersson rekryterats till posterna som marknadschef respektive försäljningschef för Sverige och globalt.

Eva Boding kommer närmast från vd-posten hos mattföretaget Kasthall men har även arbetat som vd för Filippa K. Hon har även ett förflutet hos Gant.

Även Sara Althini kommer närmast från Kasthall men har ett förflutet hos bland andra Casall och Nike Sweden.

Camilla Andersson har tidigare arbetat hos Röhnisch och Nike.

- Denna förändring innebär att vi har en oerhört spännande tid framför oss. Jag ser fram emot att äntligenkunna fokusera på designutvecklingen och få vara den kreativa kraft som behövs i ett designföretag. Somvd tar Eva fullt ansvar för affärsutvecklingen och organisationen, samtidigt som jag i egenskap avchefsdesigner fokuserar på att skapa ännu starkare kollektioner. En lyckad kombination av två kvinnor som lyfter och kompletterar varandra, säger Cathrine Edblad i en kommentar.

Edblad har genom återförsäljare, egen e-handel och konceptbutiker vuxit rejält under bolagets drygt tioåriga historia.

Nu ska ökat fokus läggas på tillväxt i digitala kanaler och därtill ska varumärkets identitet och sortiment ses över och enligt företaget tydliggöras.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Peak Performance tappar vd – går till Baby Björn

Efter fyra år lämnar Nicolas Warchalowski modesportföretaget.

Boost för Boozt

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Algavtal för sydkoreansk marknad

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Han går från Ica till Hobbex

E-handelschefen blir ny vd på prylföretaget.

Zetadisplay dubblade omsättningen

Nyhetsbrev

Lidl slutar sälja engångsartiklar av plast

Arkiv
1

Icas vinst sjönk

Ica Sverige besvikelse i rapport.

Resultatförbättring för Lindex

På nytt jobb
Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Säkerhet
Kortbedrägerier bromsar in i Sverige

Värmen sänker tron på framtiden

Het juli för Clas Ohlson

På nytt jobb
Klart med Postnords nya ordförande

På nytt jobb
Hon valde Ica före Dramaten

Svenska Dagbladets före detta vd blir ny marknadsdirektör.

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Säkerhet
Svensk larmdosa kan prisas av EU

Start-up-företaget Minut tävlar om en halv miljon kronor i internationellt tillväxtstöd.

Trio bakom Åhléns nya barnklädesetikett

De ritar barnklädeskollektion åt varuhuskedjan. Det nya märket ersätter Åhléns nuvarande och lanseras i vår.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Han satsar på nishat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och har Cykelhuset med på tåget.

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Kunderna får övernatta i sval butik

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Adlibris – något av en besvikelse

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.167