23948sdkhjf

Edblad ser över varumärket och rekryterar

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Eva Boding har utsetts till ny vd för Edblad, som ägs av av grundarna Hans och Cathrine Edblad, och därtill har Sara Althini och Camilla Andersson rekryterats till posterna som marknadschef respektive försäljningschef för Sverige och globalt.

Eva Boding kommer närmast från vd-posten hos mattföretaget Kasthall men har även arbetat som vd för Filippa K. Hon har även ett förflutet hos Gant.

Även Sara Althini kommer närmast från Kasthall men har ett förflutet hos bland andra Casall och Nike Sweden.

Camilla Andersson har tidigare arbetat hos Röhnisch och Nike.

- Denna förändring innebär att vi har en oerhört spännande tid framför oss. Jag ser fram emot att äntligenkunna fokusera på designutvecklingen och få vara den kreativa kraft som behövs i ett designföretag. Somvd tar Eva fullt ansvar för affärsutvecklingen och organisationen, samtidigt som jag i egenskap avchefsdesigner fokuserar på att skapa ännu starkare kollektioner. En lyckad kombination av två kvinnor som lyfter och kompletterar varandra, säger Cathrine Edblad i en kommentar.

Edblad har genom återförsäljare, egen e-handel och konceptbutiker vuxit rejält under bolagets drygt tioåriga historia.

Nu ska ökat fokus läggas på tillväxt i digitala kanaler och därtill ska varumärkets identitet och sortiment ses över och enligt företaget tydliggöras.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Wrapp förstärker marknadsavdelningen

Så mycket ökar Elons näthandel

Artist in i nätapotek

På nytt jobb
Ica tar in reklamguru

På nytt jobb
Ska utveckla Ikeas fastigheter

Han blir chef för Ikea property.

Bygghandeln minskar – men ökar

Nyhetsbrev

På nytt jobb
Med e-handel i fokus

Arkiv

Efter konkursen – Best of Brands med ny ägare

Branschprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

Färdigräknat: Här är Årets matbluff

Produkten som lurade kunderna mest 2018.

Då får modekedjan ny vd

På nytt jobb
Ny chef på Apotek Hjärtat

Swish och Ica i hälarna på Volvo

Yougovs Brandindex rankar vilka varumärken det talas mest positivt om.

Ambientemässan växer i betydelse

Framtidens detaljhandel och tips på hur man skapar ultimata butiksmiljöer på mässan i Frankfurt.

På nytt jobb
Han går till Apoteksgruppen

Blir affärsutvecklingschef på Apoteksgruppen och har ett förflutet från dagligvaruhandeln.

Icas vd: ”Majoriteten av tjänsterna kan påverkas innan sommaren”

200 tjänster hos Ica Sverige ska bort. Tjänsterna är spridda över hela företaget.

Ny landschef för Normal

Lämnar Salling Group och Føtex för detaljhandelskedjan i Danmark.

På nytt jobb
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

200 tjänster ska bort på Ica

Omorganisationen ska frigöra resurser till bland annat digitaliseringen.

Här är de nya ministrarna

Butikskoncept i konkurs

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

Här stänger Polarn O. Pyret

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Galleria med nya modekoncept

Ny sängspecialist i Malmö

Ökade online - slog rekord

Systembolaget varnar vinleverantör

Så summerar Mio 2018

Nu säljs lagret ut

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Så sålde Clas Ohlson

Jysk väljer Malmöcentrum

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Han lämnar Qliro

Ny finanschef på Scandi Standard

Här öppnar H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.122