23948sdkhjf

Sportkedja lanserar nya konceptbutiker

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I vår lanserar Stadium nytt fristående koncept, denna gång med sneaker i fokus. Konceptet får premiär med en dedikerad sajt och fysiska butiker.

Stadium Group lanserar fristående konceptet Sneakers Point. Premiär blir det med en butik som öppnar i Linden i Norrköping 22 mars, två dagar efter lansering av e-handel för konceptet.

Därefter följer fysisk butik i EmporiaMalmö som öppnar 5 april.

Konceptet är dedikerat till skor och ska erbjuda sneakers från bland andra adidas Originals, Nike Sportswear, Vans, New Era, Diadora, Lacoste och Reebok Classic och därtill finns utvalda plagg samt accessoarer som väskor och solglasögon.

– Vår tradition och vårt DNA bygger på att vi ständigt utmanar oss själva och branschen. Den här gången gör vi det lite annorlunda och satsar helhjärtat på skor. Sneakers Point är en destination för alla oss som älskar sneakers och vill få tillgång till det hetaste utbudet. Den digitala närvaron står i centrum, med ett brett och ständigt uppdaterat sortiment som kompletteras med fysiska butiker på utvalda platser, säger Karl Eklöf, vd på Stadium Group.

Ansvarig för konceptet hos Stadium blir Roger Palffy.

– Målgruppen för Sneakers Point är yngre personer som följer trender och älskar sneakers. Vi riktar oss till alla men tror att många tjejer kommer att gilla konceptet. Det handlar både om utbudet och utformningen av butikerna som andas ung kvinnlig livsstil, säger Roger Palffy, ansvarig för Sneakers Point i en kommentar.

Tidigare har Stadium lanserat butiker för koncepten ski, junior och pulse men då som tillägg till sportkedjan och inte som fristående koncept.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kliver in i Kupolen

XXL tappar Sverigechefen

Bra avslutning på året för bokhandelskedja

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Östermalms saluhall – försenad och fördyrad

Renoveringen av Östermalmshallen 400 miljoner dyrare än planerat.

Leder Ellos nya heminredningssatsning

Mode- och inredningsjätten lägger krut på heminredning med nylanserad sajt; Homeroom.

Nyhetsbrev

Coops ultimatum: Tillgänglighet eller nedläggning

Arkiv

Här finns Årets apotek

Kraftigt bakslag för Lidl: ”Trafikverket stryper kundtillförseln”

Norskt styrelseproffs till Pricer

Lexington Company växte digitalt och med heminredning

Mycket svag bygghandel på nätet

Obemannade butiker blir franchise – 200 stycken ska upp

”Alla papper är redo och intressenterna är många. Jag har visat att det går”.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Jysk på nya adresser – återöppnar här

Sportamore lägger till marknad

Polarbröds Anna Borgeryd avliden

Var huvudägare tillsammans med systern Karin Bodin.

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Ny svensk cykelkedjesatsning

Han blir ny finanschef på Ica-handlarnas Förbund

Här kompletterar apotekskedjan Coop och Eurocash – men ännu ingen Ica

Stabilt men blygsamt för dagligvaruhandeln

Vd-skifte hos Eton

Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Så ska Swish erövra dagligvaru- och servicehandeln

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Pandora med ny vd

Fortsätter satsning på kontantcenter

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Framgång för Pricer

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Nytt läge för Coop

Rejält resultattapp för sportkedjan

Handlare vill se kameror i Stenstan

Öppnar ny avdelning för ur och juveler

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.11