23948sdkhjf

Polarn O. Pyret moderniserar sitt butikskoncept

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Nu inviger de sin flagship-butik med ett nytt butikskoncept.

Med kampanjen ”Ett nytt kapitel” lanserade Polarn O. Pyret i höstas ett omtag där varumärket och kunderbjudandet moderniserades. Nu tar varumärket nästa steg och öppnar den första butiken med ett helt nytt butikskoncept. Butiken, som ligger i PK-huset i centrala Stockholm, blir kedjans flagship-butik.

– Nu gör vi en successiv uppgradering av våra butiker, där vår största butik i PK-huset är först ut och blir vår flagship. Vi satsar stort och investerar även i vår e-handel. Trots det tuffa klimat som råder inom detaljhandeln är vi stolta över vår fina utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar, säger företagets vd, Nanna Hedlund.

Läs också: Brothers och Polarn o Pyret flyttar lagret från Borås

Butikskonceptet är framtaget av designbyrån Koncept och utgår från Polarn O. Pyrets nordiska arv med ljusa färger, en tydlig känsla av naturmaterial och av att vistas utomhus. Ambitionen har varit att skapa en miljö som inspirerar både barn och vuxna utan att förlora fokus på kläderna. 

I det nya butikskonceptet finns fortfarande den klassiska ”randen” som har funnits i sortimentet sedan starten 1976. Den återfinns på olika sätt i inredningen i bruten form, i ljusa färger och i naturmaterial som trä på ett tydligt men nytt sätt. 

Butiken öppnar den 8 mars klockan 10 med stor invigning för alla kunder.

Mer om: Polarn O. Pyret
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Möbelkedjan Room i konkurs

Saknade kapital och kompetens för att starta näthandel.

JC Penney på fallrepet – men förnekar konkursplaner

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Postnord återvände till förlust

Nyhetsbrev

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Arkiv

Amazon misstänks för konkurrensbrott – granskas av EU

På nytt jobb
Byggmax värvar CFO från Addnode

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Clas Ohlsons nätförsäljning dök

På nytt jobb
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Axfoods e-handelslyft

På nytt jobb
Hemmakväll får ny vd

Så ska turisterna lockas till designbutikerna

Designtorget bakom ny kartguide.

Lindex + Boozt = sant

På nytt jobb
Vd-skifte på Gents

På nytt jobb
Hon ska bära Babybjörn

Weekday öppnar i Lund

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

På nytt jobb
Hon tar över Klarsynt

XL-Bygg förvärvar två bygghandelsföretag

Nu är han ensam ägare till Gekås

Icas marknadsdirektör lämnar efter bara ett år

På nytt jobb
Lämnar ÖoB för Coop

Parfymutmanare stärker sig

Zalando skiftar till återvunnet

1 800 nya Amazonjobb i Frankrike i år

På nytt jobb
Ledningsskifte på Champion Norden

Ikea satsar på hemleverans av mat

TEKNIK
De ska placera Coop på den digitala kartan

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

På nytt jobb
Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.198