23948sdkhjf

Polarn O. Pyret moderniserar sitt butikskoncept

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Nu inviger de sin flagship-butik med ett nytt butikskoncept.

Med kampanjen ”Ett nytt kapitel” lanserade Polarn O. Pyret i höstas ett omtag där varumärket och kunderbjudandet moderniserades. Nu tar varumärket nästa steg och öppnar den första butiken med ett helt nytt butikskoncept. Butiken, som ligger i PK-huset i centrala Stockholm, blir kedjans flagship-butik.

– Nu gör vi en successiv uppgradering av våra butiker, där vår största butik i PK-huset är först ut och blir vår flagship. Vi satsar stort och investerar även i vår e-handel. Trots det tuffa klimat som råder inom detaljhandeln är vi stolta över vår fina utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar, säger företagets vd, Nanna Hedlund.

Läs också: Polarn O. Pyret ångar på

Butikskonceptet är framtaget av designbyrån Koncept och utgår från Polarn O. Pyrets nordiska arv med ljusa färger, en tydlig känsla av naturmaterial och av att vistas utomhus. Ambitionen har varit att skapa en miljö som inspirerar både barn och vuxna utan att förlora fokus på kläderna. 

I det nya butikskonceptet finns fortfarande den klassiska ”randen” som har funnits i sortimentet sedan starten 1976. Den återfinns på olika sätt i inredningen i bruten form, i ljusa färger och i naturmaterial som trä på ett tydligt men nytt sätt. 

Butiken öppnar den 8 mars klockan 10 med stor invigning för alla kunder.

Mer om: Polarn O. Pyret
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Bose stänger sina svenska butiker

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Möss tvingade bort Granngården – nyöppnar i Karlssons tidigare lokaler

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Loomis köper Nokas värdehantering

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Nyhetsbrev

XL Bygg Stenvalls förvärvar Lidbergs Trä

Arkiv

Rekordlåg framtidstro i handeln

Teknikmagasinet om konkursen:”Finns stark intressent”

Hoppas nu på att annan detaljhandelsaktör ska vara beredd att driva kedjan vidare.

Lindex stärker Stockmann

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Apoteket in i Doktor24

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Teknikmagasinet i konkurs

Här ökar Jula närvaron

Fortsatt försäljningstapp för VRG – stänger fler butiker

Här stänger Gamestop – 13 butiker bort redan i januari

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

Dyster december i modehandeln

Decemberförsäljningen blev som prognostiserat ett bakslag för modehandeln. Svensk Handel Stil menar att Black friday och mild vinter är huvudanledningar till det dystra utfallet.

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

På nytt jobb
Ny vd för RNB:s butiker och ytor på NK

På nytt jobb
Han ska driva Apotekets digitalisering

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

Oklart kring leksaksbutik på NK

Strategierna som ska stärka Cervera

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

Ikea köper Londongalleria

Två nya Dollarstore på gång

På nytt jobb
Hon är ny marknadsdirektör på Ica Sverige

På nytt jobb
Bygma med ny marknadschef 

Stenstan tappar Teknikmagasinet

Modebutik stänger

Optik- och urbutik lämnar orten efter drygt 100 år

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.125