23948sdkhjf

Polarn O. Pyret moderniserar sitt butikskoncept

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Nu inviger de sin flagship-butik med ett nytt butikskoncept.

Med kampanjen ”Ett nytt kapitel” lanserade Polarn O. Pyret i höstas ett omtag där varumärket och kunderbjudandet moderniserades. Nu tar varumärket nästa steg och öppnar den första butiken med ett helt nytt butikskoncept. Butiken, som ligger i PK-huset i centrala Stockholm, blir kedjans flagship-butik.

– Nu gör vi en successiv uppgradering av våra butiker, där vår största butik i PK-huset är först ut och blir vår flagship. Vi satsar stort och investerar även i vår e-handel. Trots det tuffa klimat som råder inom detaljhandeln är vi stolta över vår fina utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar, säger företagets vd, Nanna Hedlund.

Läs också: RNB tror på delningsekonomi – Investerar i e-handelsbolag

Butikskonceptet är framtaget av designbyrån Koncept och utgår från Polarn O. Pyrets nordiska arv med ljusa färger, en tydlig känsla av naturmaterial och av att vistas utomhus. Ambitionen har varit att skapa en miljö som inspirerar både barn och vuxna utan att förlora fokus på kläderna. 

I det nya butikskonceptet finns fortfarande den klassiska ”randen” som har funnits i sortimentet sedan starten 1976. Den återfinns på olika sätt i inredningen i bruten form, i ljusa färger och i naturmaterial som trä på ett tydligt men nytt sätt. 

Butiken öppnar den 8 mars klockan 10 med stor invigning för alla kunder.

Mer om: Polarn O. Pyret


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Inredningsstudio öppnar butik

Öppnar lokaler på Söder.

Klarna utvecklar appen och adderar köpknapp

Laddar för största handelsdagen någonsin

30 procent fler handlare hakar på – så satsar Elgiganten, Media Markt och Zalando.

Mobilbetalning i ny Lager 157-butik

Hunkydory i konkurs – igen

Men varumärket kan leva vidare.

Rusta poppar upp

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Klassisk saluhall återinvigd

Arkiv

Årets julklapp återvunnen

”Representerar den tid vi lever i.”

Ikea går från separata varuhus till butiker i shoppingcenter

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att nå storstadskunder utan bil.

Klarna ska ge småföretagare en Boost

Woody fortsätter offensiven

På nytt jobb
Ny näthandelschef på Netonnet

​Löfbergs rekordinvesterar i Karlstad

Satsningen kan bli den största investeringen i företagets historia.

Seg e-handel inom bygg

E-handeln växer snabbt, men inom bygg går det långsamt.

Boomerang söker ny vd

På nytt jobb
Meriterad finanschef och tidigare vd till Lindex

Tidigare vd för Lagerhaus blir ny CFO för modekedjan.

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Minskad omsättning för Björn Borg

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Handeln skuggades under en dag

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Packat och klart på 59 sekunder

Handlarna tror på julen

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Ytterligare en Ica-butik upphör

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.248