23948sdkhjf

Han tar plats på Filippa K

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Mikael Björklund ska leda bolagets digitala utveckling.

Mikael Björklund tillträder idag torsdagen 1 mars som ny Global Digital Director på modebolaget Filippa K.

Läs också: Modebutik prisades på gala

Han kommer närmast från en tjänst som Global E-commerce Director på Consortio Fashion Group, som driver e-handelssidorna Cellbes, Bubbleroom och Halens. Han är i dagsläget en del av en rådgivande styrelse för Mediainstitutet i Stockholm.

Mikael Björklund har tidigare arbetat med affärsutveckling på Schibsted Media i Spanien, med management consulting på EY samt som Brand CFO på Laredoute i Norden och på Jotex globalt.

Filippa K grundades år 1993 av Filippa Knutsson och varumärket finns nu tillgängligt på 60 marknader i olika delar av världen, både via fysisk handel och e-handel. Nu ligger fokus på att utveckla företaget digitalt.

– Filippa K tar nu nästa steg med digital utveckling och expansion online. Det handlar inte endast om nätbutiken utan om allt som händer online. Jag är glad att välkomna Mikael Björklund till företaget för att bidra med sin starka expertis och sin förmåga att utveckla och bygga upp inte bara e-handel utan även kommunikation och samtal online samt bidra till att skapa en teknikorganisation i världsklass, säger Kristofer Tonström, vd Filippa K.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Inredningsstudio öppnar butik

Öppnar lokaler på Söder.

Klarna utvecklar appen och adderar köpknapp

Laddar för största handelsdagen någonsin

30 procent fler handlare hakar på – så satsar Elgiganten, Media Markt och Zalando.

Mobilbetalning i ny Lager 157-butik

Hunkydory i konkurs – igen

Men varumärket kan leva vidare.

Rusta poppar upp

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Klassisk saluhall återinvigd

Arkiv

Årets julklapp återvunnen

”Representerar den tid vi lever i.”

Ikea går från separata varuhus till butiker i shoppingcenter

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att nå storstadskunder utan bil.

Klarna ska ge småföretagare en Boost

Woody fortsätter offensiven

På nytt jobb
Ny näthandelschef på Netonnet

​Löfbergs rekordinvesterar i Karlstad

Satsningen kan bli den största investeringen i företagets historia.

Seg e-handel inom bygg

E-handeln växer snabbt, men inom bygg går det långsamt.

Boomerang söker ny vd

På nytt jobb
Meriterad finanschef och tidigare vd till Lindex

Tidigare vd för Lagerhaus blir ny CFO för modekedjan.

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Minskad omsättning för Björn Borg

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Handeln skuggades under en dag

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Packat och klart på 59 sekunder

Handlarna tror på julen

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Ytterligare en Ica-butik upphör

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.344