23948sdkhjf

Han tar plats på Filippa K

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Mikael Björklund ska leda bolagets digitala utveckling.

Mikael Björklund tillträder idag torsdagen 1 mars som ny Global Digital Director på modebolaget Filippa K.

Läs också: Modebutik prisades på gala

Han kommer närmast från en tjänst som Global E-commerce Director på Consortio Fashion Group, som driver e-handelssidorna Cellbes, Bubbleroom och Halens. Han är i dagsläget en del av en rådgivande styrelse för Mediainstitutet i Stockholm.

Mikael Björklund har tidigare arbetat med affärsutveckling på Schibsted Media i Spanien, med management consulting på EY samt som Brand CFO på Laredoute i Norden och på Jotex globalt.

Filippa K grundades år 1993 av Filippa Knutsson och varumärket finns nu tillgängligt på 60 marknader i olika delar av världen, både via fysisk handel och e-handel. Nu ligger fokus på att utveckla företaget digitalt.

– Filippa K tar nu nästa steg med digital utveckling och expansion online. Det handlar inte endast om nätbutiken utan om allt som händer online. Jag är glad att välkomna Mikael Björklund till företaget för att bidra med sin starka expertis och sin förmåga att utveckla och bygga upp inte bara e-handel utan även kommunikation och samtal online samt bidra till att skapa en teknikorganisation i världsklass, säger Kristofer Tonström, vd Filippa K.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Icas vd: ”Majoriteten av tjänsterna kan påverkas innan sommaren”

200 tjänster hos Ica Sverige ska bort. Tjänsterna är spridda över hela företaget.

Butikskoncept i konkurs

200 tjänster ska bort på Ica

Omorganisationen ska frigöra resurser till bland annat digitaliseringen.

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

Här är de nya ministrarna

Ny landschef för Normal

Lämnar Salling Group och Føtex för detaljhandelskedjan i Danmark.

Nyhetsbrev

På nytt jobb
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Arkiv

Apotekskedja i vårdsatsning - öppnar i samarbete med nätläkare

Här stänger Polarn O. Pyret

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Galleria med nya modekoncept

Extra: Coop öppnar 18 butiker

Coop släpper bomb. Här öppnar 18 butiker under 2019.

Apotea över 2 miljarder

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Cristina Stenbeck lämnar Kinneviks styrelse i vår

Ställer inte upp för omval till Kinneviks styrelse vid årsstämman.

Nedläggningstrend i Icas posthantering?

Ny sängspecialist i Malmö

Detaljhandelskoncern köper delar av BR

Nettos ägare köper BR:s lager och rättigheterna till varumärket i Danmark.

Lager 157 går internationellt

Väljer grannland för första etableringen utanför Sverige.

Ökade online - slog rekord

Plantagen öppnar nya Helsingborgslagret

Första kullen tullspecialister går ut

2

Årets matbluff – här är finalisterna

Palmolja i det svenska margarinet och äppelbas i grönsaksjuicen. 120 nomineringar har blivit fem finalister: ”Här har man verkligen lurat kunderna”.

Hon blir ny vd för KF

"Ett spännande och utmanande uppdrag."

Nu säljs lagret ut

Systembolaget varnar vinleverantör

Så summerar Mio 2018

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Så sålde Clas Ohlson

Jysk väljer Malmöcentrum

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Han lämnar Qliro

Ny finanschef på Scandi Standard

Här öppnar H&M

Här stänger Hemtex efter 20 år

Digitala butiker ska utmana Amazon

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.148