23948sdkhjf

Adlibris startar posterbutik på nätet

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Adlibris nya nätbutik Wonderwall ska sälja affischer.

Via affärsområdet Adlibris Next – där fokus ligger på e-handel och snabba lanseringar – har Adlibris lanserat e-handelssidan Wonderwall. Där ska affischer säljas från 39 kronor styck. Affischerna ska tryckas upp på begäran på företagets eget tryckeri i Morgongåva, vilket enligt Adlibris ska ge både lägre priser och leveranstider.

Läs också: Hoppas på bokrean

– Med våra duktiga grafiska formgivare kommer vi att kunna erbjuda ett unikt och kul sortiment och snabbt hoppa på trender och spännande samarbeten, säger Wonderwalls försäljningschef Kristina Ekström.

Varumärket Wonderwall kommer både att finnas tillgängligt via sin egen sajt men även på e-handelsplatserna Adlibris, Bamba, Yayday och Kökets favoriter, med flera.

– Wonderwall drar nytta av synergier i logistik och personal som gör att vi kan erbjuda posters till konkurrenskraftiga priser. Med billiga priser hoppas vi kunna avdramatisera det folk hänger på sina väggar. Att byta posters ska vara kul och billigt, fortsätter Kristina Ekström.

Nu ligger fokus alltså på affischer men planen är att utöka sortimentet till att även omfatta andra tryckbara produkter, exempelvis mobilskal, textilier och anteckningsböcker.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Utmanaren släpper Amazon Go-koncept: ”Först på marknaden”

Paninis nya Grab and go-koncept ska ta matkedjan in i den tekniska framtiden.

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

Femte butiken för Hemcompaniet

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Nyhetsbrev

Heminredningsmärke i konkurs

Arkiv

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Direkten öppnar – Intersport stänger

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

Fresks köper från XL

176 miljoner till MQ

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.166