Mobilspel ska höja kundupplevelsen

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Bubbleroom lanserar nytt mobilspel – ett pusselspel där avklarade nivåer ger erbjudanden i nätbutiken.

I mars lanserar Bubbleroom ett mobilspel där kunderna får belöningar som växer ju fler nivåer de klarar.

Läs också: Väljer skönhet framför mode

Spelet – Bubbleroom Party Puzzle – är ett tre i rad-spel som utspelar sig i en stadsmiljö. Där får kunden gå på en shoppingtur i en Bubbleroom-värld, där e-handlaren och dess olika varumärken lyfts fram. Spelarna får unika erbjudandekoder efter vissa avklarade nivåer och förhoppningen är att detta ska leda dem till nätbutiken. Målgruppen är kvinnor i åldrarna 18-40 år.

I lanseringen samarbetar Bubbleroom med olika influencers. En av dessa är Youtube-bloggaren Therese Lindgren.

Bubbleroom Party Puzzle har tagits fram i samarbete med mobilspelsstudion Gamerce. Det kan laddas ner utan kostnad men det erbjuds köp i spelet.

– “Gamification” är en term som har under en längre period cirkulerat i företagsvärlden och dess värde har blivit identifierad av aktörer. I dagens konkurrenskraftiga värld är företag tvungna att leta nya och innovativa sätt att skapa lojalitet hos sina kunder. Genom att matcha en spelkategori som passar Bubblerooms målgrupp perfekt har vi skapat en upplevelse som är unik. Målet har varit att ge en inblick in i Bubblerooms glamorösa värld och ge tillbaka till deras kunder genom att underhålla, belöna och engagera dem på ett helt nytt sätt”, säger Patrik Bertilsson, Gamerce.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Ambitionen är att hjälpa konsumenterna att handla där de vill”

Fler konsumenter vill handla från småföretagare. Nu lanserar Izettle en karta för att hitta dem.

De planerar expansion i Sverige

Då öppnar Arket i Stockholm

Nu aviseras öppningsdatumet för kedjans första butik i Sverige."Vi hade otrolig tur som kunde göra om planerna så snabbt efter branden på Biblioteksgatan i november".

TEKNIK
Elgiganten inför Swish

Säkerhet
Fortsätter skydda Farsta Centrum

Ikea in i Svensk Dagligvaruhandel

Nyhetsbrev

NTG sålde godis för 18,7 miljoner

Försäljningen till Norge och Finland drog upp siffrorna – ökade omsättningen med 237 procent, men resultatet minskade.

Arkiv

Stänger alla butiker – fokuserar på e-handel

14 fysiska butiker ska läggas ner. Nu söker företaget ny vd.

Lloyds apotek satsar på hemleveranser med Best

På nytt jobb
Han blir ordförande för Svensk Dagligvaruhandel

Nu öppnar Jula i Nacka Forum

H&M fortsätter investera i sälj- och köptjänst

"Internationell shoppingupplevelse" - VRG nyöppnar på NK

Jysk flyttar

Ger Ikea-korvarna en match

Biltema satsar på caféverksamheten – växer med 30-40 procent per år.

Muji i egen regi

Öppnar första butiken utanför Åhléns under året.

Ny butik för Rusta i Norge

E-handlare öppnar fysiskt i Stockholm

På nytt jobb
Ny chef på Kronan

Normal öppnar nytt

TEKNIK
Walmart slutar med självscannings-app

Här öppnar Tictail

Löneförväntningarna fortsatt på låg nivå

Ica hyr i Borlänge och Strängnäs

Omval och nya ledamöter hos Svensk Handel

Jetshop samarbetar med Postnord

På nytt jobb
Ny chef på XL-Bygg

Middag på mammas önskelista

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Lloyds till Kristianstad

Reitan blir postombud

På nytt jobb
Ny vd på Kjell & Company

Uppåt för Clas Ohlson i april

1

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Bygger nytt i Danmark

Elektronikjätten tar Granit till Seoul

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.139