Skönhetsföretag satsar på kommunikation

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Lyko vill sprida kännedom om varumärket – hoppas på fler kunder.

Lyko Group ska öka fokus på marknadsaktiviteter för att sprida kunskapen om skönhetsföretaget. Investeringarna ska bland annat gå till ett nytt kommunikationskoncept som ska lanseras under månaden. Där ska fokus ligga på breda räckviddsmedier,.

Läs också: Lyko köper automation av Schäfer

Syftet är dels att nå nya kunder och dels att ”addera emotionella värden till varumärket” för befintliga kunder.

– Jag tror mycket på att öka kännedomen och att addera emotionella värden. Att Lyko lyckats växa så kraftigt historiskt visar att de kunder som känner till oss, gillar oss och också handlar av oss. Med en ökad kännedom kring varumärket ökar vi också vår tillväxtpotential avsevärt, säger Joanna Hummel, vd för Lyko.

Förväntningen är att satsningen kommer att få en negativ effekt på Lykos lönsamhet på kort sikt men sedan kommer att leda till tillväxt.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Särskild avgift på plastförpackningar?

Därför kommer inte Max att börsnoteras

Richard Bergfors i intervju om 50-årsjubileet, satsningen utomlands och kedjans framtid.

Läskgigant köper Sodastream

Köper kolsyreföretaget för miljarder.

Japansk kedja utökar på Åhléns

Muji bygger stort och nytt på Åhléns City i Stockholm. Barnavdelningen får maka på sig.

Mulberry rasar efter svag brittisk trend

Peak Performance tappar vd – går till Baby Björn

Efter fyra år lämnar Nicolas Warchalowski modesportföretaget.

Nyhetsbrev

Boost för Boozt

Arkiv

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Algavtal för sydkoreansk marknad

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Zetadisplay dubblade omsättningen

Lidl slutar sälja engångsartiklar av plast

Han går från Ica till Hobbex

E-handelschefen blir ny vd på prylföretaget.

1

Icas vinst sjönk

Ica Sverige besvikelse i rapport.

Resultatförbättring för Lindex

På nytt jobb
Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Säkerhet
Kortbedrägerier bromsar in i Sverige

Värmen sänker tron på framtiden

Het juli för Clas Ohlson

På nytt jobb
Klart med Postnords nya ordförande

På nytt jobb
Hon valde Ica före Dramaten

Svenska Dagbladets före detta vd blir ny marknadsdirektör.

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Kunderna får övernatta i sval butik

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.172