23948sdkhjf

Skönhetsföretag satsar på kommunikation

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Lyko vill sprida kännedom om varumärket – hoppas på fler kunder.

Lyko Group ska öka fokus på marknadsaktiviteter för att sprida kunskapen om skönhetsföretaget. Investeringarna ska bland annat gå till ett nytt kommunikationskoncept som ska lanseras under månaden. Där ska fokus ligga på breda räckviddsmedier,.

Läs också: Han tar över klubban på Lyko

Syftet är dels att nå nya kunder och dels att ”addera emotionella värden till varumärket” för befintliga kunder.

– Jag tror mycket på att öka kännedomen och att addera emotionella värden. Att Lyko lyckats växa så kraftigt historiskt visar att de kunder som känner till oss, gillar oss och också handlar av oss. Med en ökad kännedom kring varumärket ökar vi också vår tillväxtpotential avsevärt, säger Joanna Hummel, vd för Lyko.

Förväntningen är att satsningen kommer att få en negativ effekt på Lykos lönsamhet på kort sikt men sedan kommer att leda till tillväxt.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Biltema bemöter Uppdrag Gransknings kritik: "Vi är en god samhällsaktör"

Lokalbyte för Esprit

Apotekarns i ny miljö

Lindexaktuell designer lanserar barnkläder

Matpriskollens undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

Jula i god form

Nyhetsbrev

Så mycket ska Sportamore växa

Arkiv

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Byggmax minskar förlusten: "Bra start på året"

Katrineholm förbjuder tiggeri

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Coop levererar nätmat till flygplatsen: ”Mycket mer på gång”

Lämnar Sealife för Improove

Föreslås till Bygghemmas styrelse

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Butikerna hyllar vårbudgeten

Picadeli fortsätter expandera

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Samarbete ger ny fackhandelskedja inom vitvaror och hemelektronik: ”Helt rätt i tiden”

Bland annat byter närmare 100 Audio Video-butiker namn till Elon Ljud & Bild när Elon Group och Electra Gruppen inleder samarbete.

Så sålde Clas Ohlson

Rusta höjer ribban: 19 butiker nästa verksamhetsår

”Vi lägger in en extra växel”, säger etableringschefen Peter Jansen.

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Här öppnar ny aktör premiumdestination för sport

Snart 50 butiker för bygghandelskedjan

Lågprismodekedja i konkurs

Kafferabatt minskar engångsmuggar

Ica bygger nytt e-handelslager i Göteborg

Vasakronans vd lämnar efter 11 år

Så mycket väntas påsken sälja för

Föreslås till skohandlaren

Vd-skifte hos Oscar Jacobson

Svensk Handel om höjd kemikalieskatt: "Glädjekalkyl"

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Debenhams på konkursens rand

Synsam till Femman

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.153