Randig flaggskeppsbutik med nordisk känsla

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Torsdagen 8 mars slog Polarn O Pyret upp dörrarna till sin nya flaggskeppsbutik i PK-huset på Hamngatan i Stockholm.

Nu gör vi en successiv uppgradering av våra butiker, där vår största butik, i PK-huset, är först ut och blir vår flagship. Äntligen kan våra kunder få en helhetsupplevelse av vårt uppdaterade Polarn O. Pyret! säger vd Nanna Hedlund.

Läs också: Omorienterat Polarn ger positiva effekter

Vi satsar stort och investerar i både våra butiker och vår e-handel, trots det tuffa klimat som råder inom detaljhandeln, och vi är stolta över vår fina utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar, tillägger hon.

Det nya butikskonceptet har tagits fram av Koncept Stockholm. Där ligger fokus på kedjans nordiska arv och butiken präglas enligt ett pressmeddelande av ljusa färger, en känsla av naturmaterial och av att vistas utomhus. I inredningen återfinns även randen som Polarn O Pyret gjort sig kända för sedan starten 1976.

Uppgraderingen av butiken följer efter höstens kampanj Ett Nytt Kapitel, där Polarn O Pyret bland annat ökade sitt fokus på barnplagg med högre modegrad och hållbarhet.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

NTG sålde godis för 18,7 miljoner

Försäljningen till Norge och Finland drog upp siffrorna – ökade omsättningen med 237 procent, men resultatet minskade.

Lloyds apotek satsar på hemleveranser med Best

Stänger alla butiker – fokuserar på e-handel

14 fysiska butiker ska läggas ner. Nu söker företaget ny vd.

På nytt jobb
Han blir ordförande för Svensk Dagligvaruhandel

Nu öppnar Jula i Nacka Forum

"Internationell shoppingupplevelse" - VRG nyöppnar på NK

Nyhetsbrev

H&M fortsätter investera i sälj- och köptjänst

Arkiv

Jysk flyttar

Ger Ikea-korvarna en match

Biltema satsar på caféverksamheten – växer med 30-40 procent per år.

Muji i egen regi

Öppnar första butiken utanför Åhléns under året.

Ny butik för Rusta i Norge

E-handlare öppnar fysiskt i Stockholm

Walmart slutar med självscannings-app

Normal öppnar nytt

På nytt jobb
Ny chef på Kronan

Här öppnar Tictail

Löneförväntningarna fortsatt på låg nivå

Ica hyr i Borlänge och Strängnäs

Omval och nya ledamöter hos Svensk Handel

1

Wish-kunder slipper Kina-avgiften

Har enligt uppgift nått en överenskommelse som gör Postnords avgift överflödig.

Jetshop samarbetar med Postnord

Så kan butiksdöden fintas – fem avgörande rekommendationer

På nytt jobb
Ny chef på XL-Bygg

Säljer giraff och porriga domäner

Maskoten Geoffrey och ett flertal domännamn auktioneras ut när företaget går i konkurs.

Middag på mammas önskelista

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Lloyds till Kristianstad

Reitan blir postombud

På nytt jobb
Ny vd på Kjell & Company

Uppåt för Clas Ohlson i april

1

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Bygger nytt i Danmark

Elektronikjätten tar Granit till Seoul

Så ska Elly Pistol växa

Pricer får miljonorder

Sour industry väljer Onepartnergroup

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.176