23948sdkhjf

Randig flaggskeppsbutik med nordisk känsla

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Torsdagen 8 mars slog Polarn O Pyret upp dörrarna till sin nya flaggskeppsbutik i PK-huset på Hamngatan i Stockholm.

Nu gör vi en successiv uppgradering av våra butiker, där vår största butik, i PK-huset, är först ut och blir vår flagship. Äntligen kan våra kunder få en helhetsupplevelse av vårt uppdaterade Polarn O. Pyret! säger vd Nanna Hedlund.

Läs också: Omorienterat Polarn ger positiva effekter

Vi satsar stort och investerar i både våra butiker och vår e-handel, trots det tuffa klimat som råder inom detaljhandeln, och vi är stolta över vår fina utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar, tillägger hon.

Det nya butikskonceptet har tagits fram av Koncept Stockholm. Där ligger fokus på kedjans nordiska arv och butiken präglas enligt ett pressmeddelande av ljusa färger, en känsla av naturmaterial och av att vistas utomhus. I inredningen återfinns även randen som Polarn O Pyret gjort sig kända för sedan starten 1976.

Uppgraderingen av butiken följer efter höstens kampanj Ett Nytt Kapitel, där Polarn O Pyret bland annat ökade sitt fokus på barnplagg med högre modegrad och hållbarhet.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Klarna utvecklar appen och adderar köpknapp

Hunkydory i konkurs – igen

Men varumärket kan leva vidare.

Inredningsstudio öppnar butik

Öppnar lokaler på Söder.

Mobilbetalning i ny Lager 157-butik

Laddar för största handelsdagen någonsin

30 procent fler handlare hakar på – så satsar Elgiganten, Media Markt och Zalando.

Rusta poppar upp

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Klassisk saluhall återinvigd

Arkiv

Årets julklapp återvunnen

”Representerar den tid vi lever i.”

Klarna ska ge småföretagare en Boost

Ikea går från separata varuhus till butiker i shoppingcenter

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att nå storstadskunder utan bil.

Woody fortsätter offensiven

På nytt jobb
Ny näthandelschef på Netonnet

​Löfbergs rekordinvesterar i Karlstad

Satsningen kan bli den största investeringen i företagets historia.

På nytt jobb
Meriterad finanschef och tidigare vd till Lindex

Tidigare vd för Lagerhaus blir ny CFO för modekedjan.

Seg e-handel inom bygg

E-handeln växer snabbt, men inom bygg går det långsamt.

Boomerang söker ny vd

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Minskad omsättning för Björn Borg

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Handeln skuggades under en dag

Nu släpps Coops nya app

Handlarna tror på julen

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Ytterligare en Ica-butik upphör

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.169