23948sdkhjf

Randig flaggskeppsbutik med nordisk känsla

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Torsdagen 8 mars slog Polarn O Pyret upp dörrarna till sin nya flaggskeppsbutik i PK-huset på Hamngatan i Stockholm.

Nu gör vi en successiv uppgradering av våra butiker, där vår största butik, i PK-huset, är först ut och blir vår flagship. Äntligen kan våra kunder få en helhetsupplevelse av vårt uppdaterade Polarn O. Pyret! säger vd Nanna Hedlund.

Läs också: Omorienterat Polarn ger positiva effekter

Vi satsar stort och investerar i både våra butiker och vår e-handel, trots det tuffa klimat som råder inom detaljhandeln, och vi är stolta över vår fina utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar, tillägger hon.

Det nya butikskonceptet har tagits fram av Koncept Stockholm. Där ligger fokus på kedjans nordiska arv och butiken präglas enligt ett pressmeddelande av ljusa färger, en känsla av naturmaterial och av att vistas utomhus. I inredningen återfinns även randen som Polarn O Pyret gjort sig kända för sedan starten 1976.

Uppgraderingen av butiken följer efter höstens kampanj Ett Nytt Kapitel, där Polarn O Pyret bland annat ökade sitt fokus på barnplagg med högre modegrad och hållbarhet.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Icas vd: ”Majoriteten av tjänsterna kan påverkas innan sommaren”

200 tjänster hos Ica Sverige ska bort. Tjänsterna är spridda över hela företaget.

Butikskoncept i konkurs

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

200 tjänster ska bort på Ica

Omorganisationen ska frigöra resurser till bland annat digitaliseringen.

Ny landschef för Normal

Lämnar Salling Group och Føtex för detaljhandelskedjan i Danmark.

På nytt jobb
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Nyhetsbrev

Här är de nya ministrarna

Arkiv

Apotekskedja i vårdsatsning - öppnar i samarbete med nätläkare

Här stänger Polarn O. Pyret

Galleria med nya modekoncept

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Apotea över 2 miljarder

Extra: Coop öppnar 18 butiker

Coop släpper bomb. Här öppnar 18 butiker under 2019.

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Cristina Stenbeck lämnar Kinneviks styrelse i vår

Ställer inte upp för omval till Kinneviks styrelse vid årsstämman.

Nedläggningstrend i Icas posthantering?

Ny sängspecialist i Malmö

Detaljhandelskoncern köper delar av BR

Nettos ägare köper BR:s lager och rättigheterna till varumärket i Danmark.

Lager 157 går internationellt

Väljer grannland för första etableringen utanför Sverige.

Plantagen öppnar nya Helsingborgslagret

Ökade online - slog rekord

Första kullen tullspecialister går ut

2

Årets matbluff – här är finalisterna

Palmolja i det svenska margarinet och äppelbas i grönsaksjuicen. 120 nomineringar har blivit fem finalister: ”Här har man verkligen lurat kunderna”.

Hon blir ny vd för KF

"Ett spännande och utmanande uppdrag."

Nu säljs lagret ut

Systembolaget varnar vinleverantör

Så summerar Mio 2018

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Jysk väljer Malmöcentrum

Så sålde Clas Ohlson

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Han lämnar Qliro

Ny finanschef på Scandi Standard

Här öppnar H&M

Här stänger Hemtex efter 20 år

Digitala butiker ska utmana Amazon

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.123