23948sdkhjf

Ännu en förändring i Cloetta-ledningen

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Ny marknadsdirektör hämtas från L'Oréal.

En knapp vecka efter att Dani Evanoff lämnat positionen som lösgodischef för Cloetta kommer en ny förändring i Cloettas ledning.

Nästa person att lämna är marknadsdirektör Erwin Segers, som innehaft rollen sedan 2012 och innan dess höll samma position för dåvarande Leaf Holland. Enligt en kommentar lämnar Segers för att söka nya utmaningar.

Läs också: Cloettas finanschef går vidare

Han ersätts av Thomas Biesterfeldt som i nuläget är marknadsdirektör hos L'Oréal Paris, ansvarig för området Norden. Biesterfeldt har tidigare verkat i flera olika marknads- och produktchefsroller inom L'Oréal, bland annat i Sverige och Danmark.

Läs också: Candyking i fokus för Cloetta

– Jag är mycket glad över att kunna välkomna Thomas Biesterfeldt till Cloettas koncernledning. Han har en gedigen och väldokumenterad erfarenhet från olika roller inom marknadsföring inom branschen för snabbrörliga konsumentvaror, säger Henri de Sauvage-Nolting, vd för Cloetta, och passar även på att tacka Erwin Segers som han kallar "en av nyckelspelarna i de senaste årens strategiutveckling".

Thomas Biesterfeldt tillträder tjänsten som marknadsdirektör 1 maj.
Mer om:Cloetta


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Inredningsstudio öppnar butik

Öppnar lokaler på Söder.

Klarna utvecklar appen och adderar köpknapp

Laddar för största handelsdagen någonsin

30 procent fler handlare hakar på – så satsar Elgiganten, Media Markt och Zalando.

Mobilbetalning i ny Lager 157-butik

Hunkydory i konkurs – igen

Men varumärket kan leva vidare.

Rusta poppar upp

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Klassisk saluhall återinvigd

Arkiv

Årets julklapp återvunnen

”Representerar den tid vi lever i.”

Ikea går från separata varuhus till butiker i shoppingcenter

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att nå storstadskunder utan bil.

Woody fortsätter offensiven

Klarna ska ge småföretagare en Boost

På nytt jobb
Ny näthandelschef på Netonnet

​Löfbergs rekordinvesterar i Karlstad

Satsningen kan bli den största investeringen i företagets historia.

Boomerang söker ny vd

På nytt jobb
Meriterad finanschef och tidigare vd till Lindex

Tidigare vd för Lagerhaus blir ny CFO för modekedjan.

Seg e-handel inom bygg

E-handeln växer snabbt, men inom bygg går det långsamt.

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Minskad omsättning för Björn Borg

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Handeln skuggades under en dag

Nu släpps Coops nya app

Handlarna tror på julen

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Ytterligare en Ica-butik upphör

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.204