23948sdkhjf

The Lobby sänker trösklarna – Bjuder in till experimentyta

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

En gemensam marknadsplats för varumärken tar plats inne i AMF Fastigheters satsning The Lobby i Stockholm. 15 varumärken deltar vid premiären Arethé Stockholm, Bukvy och Deadwood.

På 400 kvadratmeter varav 200 meter handelsyta ska ett antal varumärken, entreprenörer, kreatörer och designer som betecknas som ”up and coming” få chans att visa upp sig. I The Lobby Market från öppning 5 april är bland andra; Arethé Stockholm, basic wardrobe, Bukvy, Botanium, Deadwood, Emilie Book, IOAKU, Lou in Love, Lovalot, Soot Sthlm, Urbanista, Under Your Skin, V/SYDORW och Wall of Art.

Projektet genomförs tillsammans med Glad stad som tidigare arbetat med Hornstulls marknad. På allt från en hylla till några kvadratmeter ska företag och varumärken visa upp sig under två veckor upp till en månad.

-Vi sänker trösklarna och gör det möjligt för aktörer att visa sitt utbud utan stora investeringar och höga risker. Här kommer vi att experimentera mera och snabbare och justera konceptet baserat på input från handlare, konsumenter och trender. Ambitionen är att The Lobby Market ska bli en inspirerande marknadsplats med udda spännande varumärken, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Flera handlare hotas av konkurs

Handeln, servicebutikerna och nu krögarna. Företagarna i Göteborgs innerstad vittnar om att kommunen dödsdömer näringslivet.

Här kommer nästa Dollarstore

Anställda anklagas för korruption och människohandel

Stadium omorganiserar och varslar

Klartecken för Ica och Min Doktor

Icas köp av Min Doktor har kritiserats av Läkareförbundet. Nu har affären fått grönt ljus.

VRG avvecklar Rizzo som butikskedja - stänger 10 butiker

Nyhetsbrev

DEBATT
Kompetensförsörjning är en ödesfråga

Handeln digitaliseras snabbt. Trots det är branschen sämst på att kompetensutveckla befintliga medarbetare, skriver Unionens Henrik Ehrenberg i en debattartikel.

Arkiv

Filippa K i Amazons första fysiska modebutik i Europa

Hit kommer Plantagen

Ny e-handlare ska slåss om matkunderna

Sverige är bäst på kontantlöshet

Fullföljer etableringsplan – två nya butiker i Stockholm

Har öppnat butik i Täby centrum och innan jul väntar ytterligare en butik i Stockholm.

Anrika Sears i rekonstruktion – så slår det mot Electrolux

Ytterligare 142 Sears- och Kmart-butiker stängs.

Shopgun tar sikte på reklambladen

Club Xprs vd om konkursen: "Externa handelsplatser var fel strategi"

1

Ica-kunder får rabatt hos Lidl

Lidl tar till ett kaxigt grepp för att sno stammisar från konkurrenterna. Icas, Axfoods och Coops kunder får en särskild rabatt.

På nytt jobb
Ny CFO på Pricer

Handlarna pessimistiska inför framtiden

Katastrofår för Kappahl

Färre butiksbesök och hård konkurrens sänkte klädkedjan.

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs.

2

Ikeas nya vegankorvar säljer som smör

Nokas framgångsrika höst fortsätter

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Ska spåra stulna varor med unik kod.

Mathems vd sågar granskningen

10-i-topp-lista: Städerna med framtiden för sig

Ikea ökar - främst i Sverige

”Nu kanske man får andas”

Ny Stora Coop till Stockholm

”Skitmarginaler”

Kommunikationschef lämnar Coop

På nytt jobb
Amelia Adamo ny ledamot i Apotea

H&M köper in sig i Klarna

Coop släpper ny e-handelsbomb

På nytt jobb
Klädvårdsföretag med ny vd

Mall of Scandinavia mot trenden

1

Coops utspel blev en viral succé

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.161