23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Samarbete mellan akademi och praktik uppmärksammas

Journal of Marketing Education har publicerat en vetenskaplig artikel om Handelshögskolans kandidatprogram i Retail Management.

Handelshögskolans kandidatprogram i Retail Management har uppmärksammats i en vetenskaplig artikel i Journal of Marketing Education. Anledningen är samarbetet mellan högskola och företag, som visat sig vara en pedagogisk framgångsfaktor.

– Den höga förändringstakten i dagens detaljhandel innebär utmaningar även för högskolan. Genom att samskapa utbildningen med våra partnerförtag säkerställer vi att programmet hänger med i de förändringar som sker i branschen, säger Fredrik Lange, ansvarig för Retail managementprogrammet på Handelshögskolan i Stockholm.

Kursen Applied Retail Track har tagits fram av programmets fakultet i samarbete med tio partnerföretag inom detaljhandeln. Den löper parallellt med traditionella kurser under Handelshögskolans treåriga kandidatprogram i Retail Management. Där träffas studenter, företagsrepresentanter och fakultet löpande i ”retailklubbar”.

Samarbetet ger studenterna unika insikter från detaljhandeln och företagen får fördjupad kunskap om potentiella medarbetares kompetens, samt identifiera frågor som bör tas upp i utbildningen.

Företagen som deltar i Applied Retail Track:

Accenture
Axel Johnson
Coca Cola European Parters
Coop
H&M
Ica
Ikea
Svensk Handel
Systembolaget
Swedish Match

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04