23948sdkhjf

Ny molnplattform för bättre kundupplevelser

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Adobe lanserar nya Cloud Platform för transaktioner som kombinerar innehåll och stora mängder data med hjälp av artificiell intelligens (AI) och maskininlärning.

För att företag bättre ska kunna förstå sina kunders beteenden och reagera snabbt presenterar Adobe nästa generation av Adobe Cloud Platform. Bland nyheterna märks Adobes AI- och maskininlärningsteknik Adobe Sensei, som bland annat ger utvecklare möjlighet att på egen hand bygga användardefinierade datamodeller och ”lära upp” algoritmer för att passa företagens unika behov.

Biljoner datatransaktioner
Adobes Cloud Platform används i dag av tusentals företag världen över. Varje år genomförs 155 biljoner datatransaktioner på plattformen, enligt Adobe.

Läs också: Butiker måste informera om vem som filmar

– Det kan vara svårt för företag att skapa sig en överblick över och agera efter den massiva mängd data som existerar i dag. Med den nya och mer moderna molnarkitekturen får företagen de verktyg de behöver för att kunna leverera bra kundupplevelser på en bråkdels sekund, säger Imran Afzal, marknadschef i Norden för Adobe Experience Cloud.

Fem konkreta förbättringar
Enligt Adobe har nya Cloud Platform försetts med följande fem stora förbättringar:

Ny profil med GDPR-hjälp 
En ny profil som gör det möjligt för företag att samla all data om kundernas preferenser så att kundupplevelsen kan förbättras längs med hela kundresan. Den nya profilen hjälper även kunder att bli klara i tid till att nya dataskyddsförordningen, GDPR, träder i kraft i maj.

• Tillgång till Hootsuite och Observepoint 
F
örbättrat och uppdaterat Adobe Exchange, som är en samling applikationer och integrationer till tredjepartslösningar. Bland nya tredjepartsintegrationer finns bland andra Hootsuite och Observepoint.

Datamodeller som användare själva bygger
Nu går det att bygga sina egna användardefinierade datamodeller med AI Studio, en ny tjänst som drivs av Adobe Sensei.

Tränar algoritmen 
Utvecklare kan få tillgång till förprogrammerade Adobe Sensei-algoritmer som kan ”läras upp” för att passa företagens specifika behov.


Ny beta-version 
Den nya beta-versionen av Adobes serverlösa plattform Adobe O/I Runtime, underlättar utvecklarnas arbete.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Minskad omsättning för Björn Borg

Så ska Ikea komma närmare storstadskunderna

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att skapa integrerade köpcentrumlägen.

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Nu släpps Coops nya app

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Handeln skuggades under en dag

Arkiv

Packat och klart på 59 sekunder

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Handlarna tror på julen

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Han är ny ledamot i Axel Johnson

Electrolux vd på ny post.

Torkan slår mot julgranarna

Hon ska förnya läskjättens image

Nya Sverigechefen Sofie Eliasson Morsink om Coca-Colas framtidsplaner. 


Loomis skriver jätteavtal i USA

Kläder, hemelektronik och skönhet i topp under Black friday

Så mycket ökar omsättningen jämfört med i fjol, enligt Svensk Handel.

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Ytterligare en Ica-butik upphör

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Logistikpris till Zalando

Julhandeln förväntas slå rekord - igen

Zalando gjorde förlust

På nytt jobb
Ny Nordenchef på Prisjakt

Butikskedjor redo att skriva på

På nytt jobb
Lämnar Twilfit för Securitas

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.215