23948sdkhjf

Ny molnplattform för bättre kundupplevelser

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Adobe lanserar nya Cloud Platform för transaktioner som kombinerar innehåll och stora mängder data med hjälp av artificiell intelligens (AI) och maskininlärning.

För att företag bättre ska kunna förstå sina kunders beteenden och reagera snabbt presenterar Adobe nästa generation av Adobe Cloud Platform. Bland nyheterna märks Adobes AI- och maskininlärningsteknik Adobe Sensei, som bland annat ger utvecklare möjlighet att på egen hand bygga användardefinierade datamodeller och ”lära upp” algoritmer för att passa företagens unika behov.

Biljoner datatransaktioner
Adobes Cloud Platform används i dag av tusentals företag världen över. Varje år genomförs 155 biljoner datatransaktioner på plattformen, enligt Adobe.

Läs också: Branschen som får GDPR-kritik

– Det kan vara svårt för företag att skapa sig en överblick över och agera efter den massiva mängd data som existerar i dag. Med den nya och mer moderna molnarkitekturen får företagen de verktyg de behöver för att kunna leverera bra kundupplevelser på en bråkdels sekund, säger Imran Afzal, marknadschef i Norden för Adobe Experience Cloud.

Fem konkreta förbättringar
Enligt Adobe har nya Cloud Platform försetts med följande fem stora förbättringar:

Ny profil med GDPR-hjälp 
En ny profil som gör det möjligt för företag att samla all data om kundernas preferenser så att kundupplevelsen kan förbättras längs med hela kundresan. Den nya profilen hjälper även kunder att bli klara i tid till att nya dataskyddsförordningen, GDPR, träder i kraft i maj.

• Tillgång till Hootsuite och Observepoint 
F
örbättrat och uppdaterat Adobe Exchange, som är en samling applikationer och integrationer till tredjepartslösningar. Bland nya tredjepartsintegrationer finns bland andra Hootsuite och Observepoint.

Datamodeller som användare själva bygger
Nu går det att bygga sina egna användardefinierade datamodeller med AI Studio, en ny tjänst som drivs av Adobe Sensei.

Tränar algoritmen 
Utvecklare kan få tillgång till förprogrammerade Adobe Sensei-algoritmer som kan ”läras upp” för att passa företagens specifika behov.


Ny beta-version 
Den nya beta-versionen av Adobes serverlösa plattform Adobe O/I Runtime, underlättar utvecklarnas arbete.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Coca-Cola ändrar formen: ”Största satsningen sedan 1971”

Gina Tricot ska spara 200 miljoner kronor

30 tjänster ska bort på huvudkontoret i Borås och därtill dras timmar ned i butikerna.

Lidl fick betala 250 000 – kan bli mycket dyrare för andra

Modekedjan flyttar kassan ut i butiken

Jysk till Irland – ska öppna 15 butiker

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Domen i Patent- och marknadsdomstolen kan inte överklagas.

Nyhetsbrev

Ica-butik i centrala Stockholm lägger ned

Arkiv

Skånsk modekedja kan få norsk ägare

Lindex ägarbolag byter vd

Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

På nytt jobb
Nya landschefer hos 25-åriga hälsokedjan

Designtorgets vd Pål Kårfalk ny Sverigechef hos Life.

2

Postnord börjar med bostadsnära paketboxar

Söker efter nya leveranslösningar för e-handeln.

Butik 140 för optikkedjan

Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Bauhaus tar hemleveranserna till Storstockholm

Nu vill de också handla mat på nätet

Blomsterlandet ökar närvaron i Skåne

Nu drar elektronikkedjan upp tempot digitalt

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

Ännu en butik stänger – här breder butiksdöden ut sig

Ikea i pionjärsatsning på biobränsle till havs 

På nytt jobb
Duo till fastighetsrådgivare

På nytt jobb
Vd-skifte hos Apoteksgruppen

Hon kliver in som vd efter en snabb karriär hos Apotekskedjan.

Lågprisjättens e-handel lanserad

Här expanderar Jysk

Sängkedja fortsätter satsa fysiskt – väljer Stockholmscentrum

Team Sportia-butik i konkurs

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

Näthandlare tror på framtiden

NK-kvarter kan byggas ut och om

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Tillfälligt för inredningsaktör

Nytt samarbete för kameraövervakning

Ska säljutbilda fler i Norden

Ikeas testkoncept läggs ned

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.198