Ny molnplattform för bättre kundupplevelser

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Adobe lanserar nya Cloud Platform för transaktioner som kombinerar innehåll och stora mängder data med hjälp av artificiell intelligens (AI) och maskininlärning.

För att företag bättre ska kunna förstå sina kunders beteenden och reagera snabbt presenterar Adobe nästa generation av Adobe Cloud Platform. Bland nyheterna märks Adobes AI- och maskininlärningsteknik Adobe Sensei, som bland annat ger utvecklare möjlighet att på egen hand bygga användardefinierade datamodeller och ”lära upp” algoritmer för att passa företagens unika behov.

Biljoner datatransaktioner
Adobes Cloud Platform används i dag av tusentals företag världen över. Varje år genomförs 155 biljoner datatransaktioner på plattformen, enligt Adobe.

Läs också: Reklamboom under Q2

– Det kan vara svårt för företag att skapa sig en överblick över och agera efter den massiva mängd data som existerar i dag. Med den nya och mer moderna molnarkitekturen får företagen de verktyg de behöver för att kunna leverera bra kundupplevelser på en bråkdels sekund, säger Imran Afzal, marknadschef i Norden för Adobe Experience Cloud.

Fem konkreta förbättringar
Enligt Adobe har nya Cloud Platform försetts med följande fem stora förbättringar:

Ny profil med GDPR-hjälp 
En ny profil som gör det möjligt för företag att samla all data om kundernas preferenser så att kundupplevelsen kan förbättras längs med hela kundresan. Den nya profilen hjälper även kunder att bli klara i tid till att nya dataskyddsförordningen, GDPR, träder i kraft i maj.

• Tillgång till Hootsuite och Observepoint 
F
örbättrat och uppdaterat Adobe Exchange, som är en samling applikationer och integrationer till tredjepartslösningar. Bland nya tredjepartsintegrationer finns bland andra Hootsuite och Observepoint.

Datamodeller som användare själva bygger
Nu går det att bygga sina egna användardefinierade datamodeller med AI Studio, en ny tjänst som drivs av Adobe Sensei.

Tränar algoritmen 
Utvecklare kan få tillgång till förprogrammerade Adobe Sensei-algoritmer som kan ”läras upp” för att passa företagens specifika behov.


Ny beta-version 
Den nya beta-versionen av Adobes serverlösa plattform Adobe O/I Runtime, underlättar utvecklarnas arbete.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Glada dagar för stadskärnorna

Willys lanserar nytt butikskoncept

Axfoods draglok Willys presenterar ett nytt butikskoncept. På sikt ska alla butiker ställas om. ”Många månaders slit ligger bakom.”

Långa köer kostar 16,4 miljarder

Itab vinstvarnar

På nytt jobb
Hon ska ta Himla till nya höjder

Textilföretaget rekryterar vd från Axstores.

"Terroristerna ska veta att det tar stopp"

Är kritisk till viljan att dölja hindren.

Nyhetsbrev

H&M testar självbetalningskassor

Arkiv

Verifone världsledande på betallösningar

Globalt företag som följer och driver betalningsutvecklingen på lokal nivå.

Bygghandeln ökade – trots varm sommar

Nytt lager ska reducera Jollyrooms leveranstider

E-handelsförpackning för lyxprodukter

Säkerhet
Vill skydda svenska stadskärnor med konst

"På lång sikt behöver vi få in det här på ett naturligt sätt i stadsmiljön."

Näthandeln ger rekord i obetalda räkningar

Dagens Handel har besökt – gallerian som föddes efter 9/11

New York-gallerian får finansdistriktet att bubbla av liv efter arbetstid.

Träningskläder i stället för droger

Kedja testar nytt entrégrepp – "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Här är alla vinnarna på Dagligvarugalan 2018

Polismästarens utspel: ”Ica-handlarna är rikast – och vill ha poliser överallt”

"Många kämpar hårt med att få det att gå runt", kontrade Livsmedelshandlarnas vd Pär Bygdeson.

Krönika
Modern säkerhet kan bidra till vinsten

"Den digitala utvecklingen med smarta kameror och RFID-teknik i spetsen kan både skydda handeln och bidra till vinst", skriver Hans Molin, vd på IT-säkerhetsbolaget Secits, i en gästkrönika.

Rekordår för Beijer Byggmaterial

Tillväxten har varit bättre än marknaden 15 månader i rad.

Ica lanserar designerkasse

Sportkedja vill etablera fler butiker i Sverige

På nytt jobb
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Säkerhet
Fortsätter bevaka största fraktflygplatsen

1

Handeln hungrar efter personal

Verifone världsledande på betallösningar

Globalt företag som följer och driver betalningsutvecklingen på lokal nivå.

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Toppchefen på Ica berättar om könsbytet

Ny styrelseledamot i Stadium

Walmart bygger enorm varuautomat

På nytt jobb
Ny vd på Cdon

Varsel på Ellos – ska spara 100 miljoner

Alliansen bjuder in Socialdemokraterna: ”En stark regering är bra för handeln”

Kemilkalieskatten - ”en pyrrhusseger”

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.206