23948sdkhjf

Ny molnplattform för bättre kundupplevelser

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Adobe lanserar nya Cloud Platform för transaktioner som kombinerar innehåll och stora mängder data med hjälp av artificiell intelligens (AI) och maskininlärning.

För att företag bättre ska kunna förstå sina kunders beteenden och reagera snabbt presenterar Adobe nästa generation av Adobe Cloud Platform. Bland nyheterna märks Adobes AI- och maskininlärningsteknik Adobe Sensei, som bland annat ger utvecklare möjlighet att på egen hand bygga användardefinierade datamodeller och ”lära upp” algoritmer för att passa företagens unika behov.

Biljoner datatransaktioner
Adobes Cloud Platform används i dag av tusentals företag världen över. Varje år genomförs 155 biljoner datatransaktioner på plattformen, enligt Adobe.

Läs också: Branschen som får GDPR-kritik

– Det kan vara svårt för företag att skapa sig en överblick över och agera efter den massiva mängd data som existerar i dag. Med den nya och mer moderna molnarkitekturen får företagen de verktyg de behöver för att kunna leverera bra kundupplevelser på en bråkdels sekund, säger Imran Afzal, marknadschef i Norden för Adobe Experience Cloud.

Fem konkreta förbättringar
Enligt Adobe har nya Cloud Platform försetts med följande fem stora förbättringar:

Ny profil med GDPR-hjälp 
En ny profil som gör det möjligt för företag att samla all data om kundernas preferenser så att kundupplevelsen kan förbättras längs med hela kundresan. Den nya profilen hjälper även kunder att bli klara i tid till att nya dataskyddsförordningen, GDPR, träder i kraft i maj.

• Tillgång till Hootsuite och Observepoint 
F
örbättrat och uppdaterat Adobe Exchange, som är en samling applikationer och integrationer till tredjepartslösningar. Bland nya tredjepartsintegrationer finns bland andra Hootsuite och Observepoint.

Datamodeller som användare själva bygger
Nu går det att bygga sina egna användardefinierade datamodeller med AI Studio, en ny tjänst som drivs av Adobe Sensei.

Tränar algoritmen 
Utvecklare kan få tillgång till förprogrammerade Adobe Sensei-algoritmer som kan ”läras upp” för att passa företagens specifika behov.


Ny beta-version 
Den nya beta-versionen av Adobes serverlösa plattform Adobe O/I Runtime, underlättar utvecklarnas arbete.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Zetadisplay uppgraderar Ikeavaruhus

På nytt jobb
Han blir Icagruppens nya chefsstrateg

Flaggskeppsbutik ska lyfta Intersport

Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

50 miljoner kronor till start up

Ökad vinst för Netonnet – vd tror på fortsatt tillväxt

Nyhetsbrev

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Arkiv

Så ska Lidingö centrum bli en mötesplats

Kappahl på sommarturné med Newbie

”Pristransparens den fysiska handelns största utmaning”

Dagens Handel har pratat utmaningar och möjligheter med köpcentrumjätten Citycons nya vd F Scott Ball.

Jysks grundare svårt sjuk – sonen tar över

NA-KD öppnar pop up i Mos

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

På nytt jobb
Ikea utser ny designchef

Beijer gör dubbla förvärv

Rekordår för Elgiganten – tar marknadsandelar

Elektronikjätten ökar tillväxten både online och i butik samt storsatsar på utökat sortiment.

Hon är moderator för Retaildagen

Lekia tar greppet om leksaksmarknaden: "Vi tror på den fysiska butiken"

Källor: Coop tänker sälja av Netto-butiker

Så ska kontanterna värnas – nytt lagförslag

Till Lyko från finansbranschen

Ikea öppnar showroom i Köpenhamn

Öppningen blir startskottet för Ikeas intåg i Köpenhamn som även innefattar ett nytt varuhus på Kalvebod Brygge.

Finansman ökar innehav i skohandlare

På nytt jobb
Trädgårdskedja får ny koncernchef

Går från gym till växter.

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

Altor in som storägare i XXL

XL-Bygg förvärvar Spillersboda Byggmarknad

På nytt jobb
Från Lantmännen till Bergendahls

Klart: Systembolagets hemleveranser permanentas i hela landet

Ny vd för Erikshjälpen Second Hand

Stockmann säger upp 150

Citycon säljer två köpcentrum

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Löfbergs intar Lobbyn

På nytt jobb
Han blir ny vd för Woody-kedjan

Kontanterna fortsatt ohotade

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.154