23948sdkhjf

Kicks testar nytt affärskoncept

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Nu invigs The Lobby i centrala Stockholm. Här ska kunden få framtidens shoppingupplevelse.

En av butikerna på plats är skönhetskedjan Kicks som kommer att testa en ny affärsmodell i form av Xpress Store där tjänsteutbudet står i fokus. Det innebär bland annat att på vissa tider finns skönhetsexperter på plats så att kunderna kan komma in och få en snabb makeup/touch up.
Kicks vill även undersöka om det fungerar med etthundra procent digital försäljning i fysisk miljö.

I butiken kommer inte att finnas någon fysisk försäljning, utan enbart produkter för display och testers där kunderna får uppleva och testa produkterna. Det utvalda sortimentet utgörs bland annat av de senaste makeupnyheterna och bästsäljarna.

Hela utbudet med 25 000 produkter från 300 varumärken finns istället tillgängligt via iPads.

– Bakgrunden till att vi valt att medverka i The Lobby är att det är ett spännande koncept som helt går i vår linje med att ligga i framkant kring omnikanalsretail där den digitala och fysiska handeln möts, säger Gina Azaric, marknadsdirektör på Kicks.

Mer om: Kicks | The Lobby


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Flera handlare hotas av konkurs

Handeln, servicebutikerna och nu krögarna. Företagarna i Göteborgs innerstad vittnar om att kommunen dödsdömer näringslivet.

Här kommer nästa Dollarstore

Anställda anklagas för korruption och människohandel

Stadium omorganiserar och varslar

Klartecken för Ica och Min Doktor

Icas köp av Min Doktor har kritiserats av Läkareförbundet. Nu har affären fått grönt ljus.

VRG avvecklar Rizzo som butikskedja - stänger 10 butiker

Nyhetsbrev

DEBATT
Kompetensförsörjning är en ödesfråga

Handeln digitaliseras snabbt. Trots det är branschen sämst på att kompetensutveckla befintliga medarbetare, skriver Unionens Henrik Ehrenberg i en debattartikel.

Arkiv

Filippa K i Amazons första fysiska modebutik i Europa

Hit kommer Plantagen

Ny e-handlare ska slåss om matkunderna

Sverige är bäst på kontantlöshet

Fullföljer etableringsplan – två nya butiker i Stockholm

Har öppnat butik i Täby centrum och innan jul väntar ytterligare en butik i Stockholm.

Anrika Sears i rekonstruktion – så slår det mot Electrolux

Ytterligare 142 Sears- och Kmart-butiker stängs.

Shopgun tar sikte på reklambladen

Club Xprs vd om konkursen: "Externa handelsplatser var fel strategi"

1

Ica-kunder får rabatt hos Lidl

Lidl tar till ett kaxigt grepp för att sno stammisar från konkurrenterna. Icas, Axfoods och Coops kunder får en särskild rabatt.

På nytt jobb
Ny CFO på Pricer

Handlarna pessimistiska inför framtiden

Katastrofår för Kappahl

Färre butiksbesök och hård konkurrens sänkte klädkedjan.

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs.

2

Ikeas nya vegankorvar säljer som smör

Nokas framgångsrika höst fortsätter

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Ska spåra stulna varor med unik kod.

Mathems vd sågar granskningen

10-i-topp-lista: Städerna med framtiden för sig

Ikea ökar - främst i Sverige

”Nu kanske man får andas”

Ny Stora Coop till Stockholm

”Skitmarginaler”

Kommunikationschef lämnar Coop

På nytt jobb
Amelia Adamo ny ledamot i Apotea

H&M köper in sig i Klarna

Coop släpper ny e-handelsbomb

På nytt jobb
Klädvårdsföretag med ny vd

Mall of Scandinavia mot trenden

1

Coops utspel blev en viral succé

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.159