Kicks testar nytt affärskoncept

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Nu invigs The Lobby i centrala Stockholm. Här ska kunden få framtidens shoppingupplevelse.

En av butikerna på plats är skönhetskedjan Kicks som kommer att testa en ny affärsmodell i form av Xpress Store där tjänsteutbudet står i fokus. Det innebär bland annat att på vissa tider finns skönhetsexperter på plats så att kunderna kan komma in och få en snabb makeup/touch up.
Kicks vill även undersöka om det fungerar med etthundra procent digital försäljning i fysisk miljö.

I butiken kommer inte att finnas någon fysisk försäljning, utan enbart produkter för display och testers där kunderna får uppleva och testa produkterna. Det utvalda sortimentet utgörs bland annat av de senaste makeupnyheterna och bästsäljarna.

Hela utbudet med 25 000 produkter från 300 varumärken finns istället tillgängligt via iPads.

– Bakgrunden till att vi valt att medverka i The Lobby är att det är ett spännande koncept som helt går i vår linje med att ligga i framkant kring omnikanalsretail där den digitala och fysiska handeln möts, säger Gina Azaric, marknadsdirektör på Kicks.

Mer om: Kicks | The Lobby


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Särskild avgift på plastförpackningar?

Läskgigant köper Sodastream

Köper kolsyreföretaget för miljarder.

Därför kommer inte Max att börsnoteras

Richard Bergfors i intervju om 50-årsjubileet, satsningen utomlands och kedjans framtid.

Japansk kedja utökar på Åhléns

Muji bygger stort och nytt på Åhléns City i Stockholm. Barnavdelningen får maka på sig.

Mulberry rasar efter svag brittisk trend

Peak Performance tappar vd – går till Baby Björn

Efter fyra år lämnar Nicolas Warchalowski modesportföretaget.

Nyhetsbrev

Boost för Boozt

Arkiv

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Algavtal för sydkoreansk marknad

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Zetadisplay dubblade omsättningen

Lidl slutar sälja engångsartiklar av plast

Han går från Ica till Hobbex

E-handelschefen blir ny vd på prylföretaget.

1

Icas vinst sjönk

Ica Sverige besvikelse i rapport.

Resultatförbättring för Lindex

På nytt jobb
Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Säkerhet
Kortbedrägerier bromsar in i Sverige

Värmen sänker tron på framtiden

Het juli för Clas Ohlson

På nytt jobb
Klart med Postnords nya ordförande

På nytt jobb
Hon valde Ica före Dramaten

Svenska Dagbladets före detta vd blir ny marknadsdirektör.

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Kunderna får övernatta i sval butik

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.16