23948sdkhjf

Kicks testar nytt affärskoncept

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Nu invigs The Lobby i centrala Stockholm. Här ska kunden få framtidens shoppingupplevelse.

En av butikerna på plats är skönhetskedjan Kicks som kommer att testa en ny affärsmodell i form av Xpress Store där tjänsteutbudet står i fokus. Det innebär bland annat att på vissa tider finns skönhetsexperter på plats så att kunderna kan komma in och få en snabb makeup/touch up.
Kicks vill även undersöka om det fungerar med etthundra procent digital försäljning i fysisk miljö.

I butiken kommer inte att finnas någon fysisk försäljning, utan enbart produkter för display och testers där kunderna får uppleva och testa produkterna. Det utvalda sortimentet utgörs bland annat av de senaste makeupnyheterna och bästsäljarna.

Hela utbudet med 25 000 produkter från 300 varumärken finns istället tillgängligt via iPads.

– Bakgrunden till att vi valt att medverka i The Lobby är att det är ett spännande koncept som helt går i vår linje med att ligga i framkant kring omnikanalsretail där den digitala och fysiska handeln möts, säger Gina Azaric, marknadsdirektör på Kicks.

Mer om: Kicks | The Lobby
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Polarbröds Anna Borgeryd avliden

Var huvudägare tillsammans med systern Karin Bodin.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Obemannade butiker blir franchise – 200 stycken ska upp

”Alla papper är redo och intressenterna är många. Jag har visat att det går”.

Jysk på nya adresser – återöppnar här

Sportamore lägger till marknad

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Nyhetsbrev

Ny svensk cykelkedjesatsning

Arkiv

Han blir ny finanschef på Ica-handlarnas Förbund

Här kompletterar apotekskedjan Coop och Eurocash – men ännu ingen Ica

Stabilt men blygsamt för dagligvaruhandeln

Vd-skifte hos Eton

Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Så ska Swish erövra dagligvaru- och servicehandeln

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Pandora med ny vd

På nytt jobb
Icadirektör blir vd på Martin & Servera

Icagruppens strategi- och affärsutvecklingsdirektör ersätter Håkan Åkerström.

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Åhléns marknadschef får gå efter omorganisation

Hon får utökat ansvar när varuhuskedjan smälter samman marknad och försäljning.

Fortsätter satsning på kontantcenter

Kafékedja öppnar i Kina

Lekextra drar upp tempot – förhandlar om tidigare BR-lägen

Norska Nordic Toy Team har köpt 20 av Top-Toys butiker och förhandlar med fastighetsägare i Sverige om fler butikslägen.

16 nya butiker i fjol

Framgång för Pricer

Tvärstopp för Odd Molly

Kinnevik ny storägare i Mathem

Mathem får in 400 miljoner i cash: ”Stora planer”.

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Stärkt Lindex

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Rejält resultattapp för sportkedjan

Nytt läge för Coop

Handlare vill se kameror i Stenstan

Öppnar ny avdelning för ur och juveler

Här öppnar Lakritsroten

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

Här tar H&M över efter Willys

Ica-handlare misshandlades blodig

Så ser nya Deichmann ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.114