23948sdkhjf

Når nytt mål – sålde för 6 miljarder

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Möbelföretaget fortsätter öka försäljningen.

Förra helgen kunde möbel- och heminredningsföretaget Mio visa upp sin högsta försäljning hittills, när företaget nådde intäkter på sex miljarder kronor för de senaste tolv månaderna.

Företagets försäljning har växt de senaste sex åren. I juni 2015 kunde Mio visa upp en försäljning på fyra miljarder kronor och i november 2016 hade företaget nått fem miljarder. Och nu har man alltså lyckats kamma hem sex miljarder.

– Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu nått över 6 miljarder kronor. Vi möblerar om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål som vi satt till 2022 - att bli störst på möbler i Sverige. Ett resultat av ett ett riktigt fint samarbete och tydligt satta mål i hela kedjan. Vi fortsätter också att se en stark besöksutveckling till såväl våra butiker som till mio.se. Detta är viktigt idag och framåt och helt i linje med vår omnikanalsstrategi "ett Mio" - att växa såväl i fysisk butik som digitalt, säger vd Björn Lindblad.

Mer om: inredning | Mio | möbler
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Orkla

Daniel Wellington ökar utdelningen

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Starkt första kvartal för Byggmaterialhandeln

Biltema bemöter Uppdrag Gransknings kritik: "Vi är en god samhällsaktör"

Lokalbyte för Esprit

Nyhetsbrev

Jula i god form

Arkiv

Apotekarns i ny miljö

Lindexaktuell designer lanserar barnkläder

Matpriskollens undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

Så mycket ska Sportamore växa

Byggmax minskar förlusten: "Bra start på året"

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Katrineholm förbjuder tiggeri

Coop levererar nätmat till flygplatsen: ”Mycket mer på gång”

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Samarbete ger ny fackhandelskedja inom vitvaror och hemelektronik: ”Helt rätt i tiden”

Bland annat byter närmare 100 Audio Video-butiker namn till Elon Ljud & Bild när Elon Group och Electra Gruppen inleder samarbete.

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Rusta höjer ribban: 19 butiker nästa verksamhetsår

”Vi lägger in en extra växel”, säger etableringschefen Peter Jansen.

Butikerna hyllar vårbudgeten

Picadeli fortsätter expandera

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Föreslås till Bygghemmas styrelse

Så sålde Clas Ohlson

Snart 50 butiker för bygghandelskedjan

Lågprismodekedja i konkurs

Vasakronans vd lämnar efter 11 år

Ica bygger nytt e-handelslager i Göteborg

Så mycket väntas påsken sälja för

Kafferabatt minskar engångsmuggar

Föreslås till skohandlaren

Svensk Handel om höjd kemikalieskatt: "Glädjekalkyl"

Vd-skifte hos Oscar Jacobson

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.13