23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Når nytt mål – sålde för 6 miljarder

Möbelföretaget fortsätter öka försäljningen.

Förra helgen kunde möbel- och heminredningsföretaget Mio visa upp sin högsta försäljning hittills, när företaget nådde intäkter på sex miljarder kronor för de senaste tolv månaderna.

Företagets försäljning har växt de senaste sex åren. I juni 2015 kunde Mio visa upp en försäljning på fyra miljarder kronor och i november 2016 hade företaget nått fem miljarder. Och nu har man alltså lyckats kamma hem sex miljarder.

– Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu nått över 6 miljarder kronor. Vi möblerar om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål som vi satt till 2022 - att bli störst på möbler i Sverige. Ett resultat av ett ett riktigt fint samarbete och tydligt satta mål i hela kedjan. Vi fortsätter också att se en stark besöksutveckling till såväl våra butiker som till mio.se. Detta är viktigt idag och framåt och helt i linje med vår omnikanalsstrategi "ett Mio" - att växa såväl i fysisk butik som digitalt, säger vd Björn Lindblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04