23948sdkhjf

Fysiska butiker för Junkyard – Fler lokala sajter

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Junkyard ökade omsättningen med 20 procent i fjol till 321 miljoner kronor jämfört med 267 miljoner kronor för 2016. I siffran ingår även omsättningen för det norska dotterbolaget. Därtill redovisar bolaget vinst för andra året i rad.

Enligt bolaget härrör den goda utvecklingen för skate- och modehandlaren till att fokus lagts på att uppgradera sortimentet bland annat med fler externa varumärken. Därtill har kommunikation, sociala medier och artistsamarbeten stärkt modehandlaren.

- Vi klarar att bibehålla tillväxtmålen med fortsatt svarta siffror på sista raden. Vinstmarginalen är fortsatt låg. Investeringar i att utveckla egna varumärken samt renodlingen av wholesale-verksamheten och sortiment fortsätter kosta, men ligger i Junkyards långsiktiga strategi. Kommande två år tittar Junkyard på att öppna fysiska butiker samt lansera flera lokala sajter mot de större marknaderna i Europa, säger vd Ted Boman i en kommentar.

Sortimentet bygger på egna varumärkena Sweet Sktbs och Junkyard xx-xy. Junkyard grundades 2002 och moderbolag i dag är Frankenius Equity.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Wrapp förstärker marknadsavdelningen

Så mycket ökar Elons näthandel

Artist in i nätapotek

På nytt jobb
Ica tar in reklamguru

På nytt jobb
Ska utveckla Ikeas fastigheter

Han blir chef för Ikea property.

Bygghandeln minskar – men ökar

Nyhetsbrev

På nytt jobb
Med e-handel i fokus

Arkiv

Efter konkursen – Best of Brands med ny ägare

Branschprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

Färdigräknat: Här är Årets matbluff

Produkten som lurade kunderna mest 2018.

Då får modekedjan ny vd

På nytt jobb
Ny chef på Apotek Hjärtat

Swish och Ica i hälarna på Volvo

Yougovs Brandindex rankar vilka varumärken det talas mest positivt om.

Ambientemässan växer i betydelse

Framtidens detaljhandel och tips på hur man skapar ultimata butiksmiljöer på mässan i Frankfurt.

På nytt jobb
Han går till Apoteksgruppen

Blir affärsutvecklingschef på Apoteksgruppen och har ett förflutet från dagligvaruhandeln.

Icas vd: ”Majoriteten av tjänsterna kan påverkas innan sommaren”

200 tjänster hos Ica Sverige ska bort. Tjänsterna är spridda över hela företaget.

Ny landschef för Normal

Lämnar Salling Group och Føtex för detaljhandelskedjan i Danmark.

På nytt jobb
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

200 tjänster ska bort på Ica

Omorganisationen ska frigöra resurser till bland annat digitaliseringen.

Här är de nya ministrarna

Butikskoncept i konkurs

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

Här stänger Polarn O. Pyret

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Galleria med nya modekoncept

Ny sängspecialist i Malmö

Ökade online - slog rekord

Systembolaget varnar vinleverantör

Så summerar Mio 2018

Nu säljs lagret ut

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Så sålde Clas Ohlson

Jysk väljer Malmöcentrum

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Han lämnar Qliro

Ny finanschef på Scandi Standard

Här öppnar H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.14