23948sdkhjf

Glossier till Sverige - Lanseras i sommar

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Då lanseras det hajpade amerikanska skönhetsmärket i Sverige.

Amerikanska Glossier, grundat 2014 av Emily Weiss, lanseras i Sverige i sommar.

Försäljningen av märkets produkter sker via egen e-handel, butik i New York samt pop up-butiker, i bland annat London och San Francisco härförleden. Tidigare har märket endast varit tillgängligt i USA, Kanada och Storbritannien. 

Märket är ett så kallat ”community-drivet företaget” och har byggts upp med hjälp av sociala medier, inte minst Instagram. Emily Weiss grundade även skönhetsmediet Into the Gloss och skapade sedan produkter som efterfrågades av läsarna men inte riktigt fanns att hitta till rätt pris eller sammansättning.

-Glossier är mer än bara produkt, det handlar mer om gemenskap. Vi har fans över hela världen, oavsett om de har provat en Glossier-produkt eller inte, som deltar och pratar varje dag - på sociala medier eller Into The Gloss. Som ett community-drivet företag med kunden i första rummet är dessa konversationer i centrum för allt vi gör. Det är med stor förväntan vi lanseras Glossier till vårt växande community i Sverige och de äntligen kan njuta av produkterna som de inspirerat till, säger Emily Weiss i en kommentar.

Märket omfattar skönhetsvård, sminkprodukter och parfym. 

Hur lanseringen ska se ut framgår dock inte. Medielaseringen sköts i Sverige av Stockholmsbaserade pr- och kommunikationsbyrån Patriksson Communication.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Grand Parfymeri i konkurs: "Vi föll på målsnöret"

Heminredningsmärke i konkurs

Här öppnar Mio - handlarduo satsar med ny butik

Reitan öppnar butik nummer 400

Bakslag för Norge: Så kraftigt ökade gränshandeln

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

Nyhetsbrev

Femte butiken för Hemcompaniet

Arkiv

Utmanaren släpper Amazon Go-koncept: ”Först på marknaden”

Paninis nya Grab and go-koncept ska ta matkedjan in i den tekniska framtiden.

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

Klarna öppnar pop up-butik

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Zoobutikskedjan öppnar nytt

176 miljoner till MQ

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Direkten öppnar – Intersport stänger

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Fresks köper från XL

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.139