23948sdkhjf

Glossier till Sverige - Lanseras i sommar

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Då lanseras det hajpade amerikanska skönhetsmärket i Sverige.

Amerikanska Glossier, grundat 2014 av Emily Weiss, lanseras i Sverige i sommar.

Försäljningen av märkets produkter sker via egen e-handel, butik i New York samt pop up-butiker, i bland annat London och San Francisco härförleden. Tidigare har märket endast varit tillgängligt i USA, Kanada och Storbritannien. 

Märket är ett så kallat ”community-drivet företaget” och har byggts upp med hjälp av sociala medier, inte minst Instagram. Emily Weiss grundade även skönhetsmediet Into the Gloss och skapade sedan produkter som efterfrågades av läsarna men inte riktigt fanns att hitta till rätt pris eller sammansättning.

-Glossier är mer än bara produkt, det handlar mer om gemenskap. Vi har fans över hela världen, oavsett om de har provat en Glossier-produkt eller inte, som deltar och pratar varje dag - på sociala medier eller Into The Gloss. Som ett community-drivet företag med kunden i första rummet är dessa konversationer i centrum för allt vi gör. Det är med stor förväntan vi lanseras Glossier till vårt växande community i Sverige och de äntligen kan njuta av produkterna som de inspirerat till, säger Emily Weiss i en kommentar.

Märket omfattar skönhetsvård, sminkprodukter och parfym. 

Hur lanseringen ska se ut framgår dock inte. Medielaseringen sköts i Sverige av Stockholmsbaserade pr- och kommunikationsbyrån Patriksson Communication.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här tar Lekextra över efter BR

Erfaren handlare öppnar ny butik i Lidköping.

Så sålde Sportamore

På nytt jobb
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Rikspolischefen i samtal med handeln

Starkt år för skyltföretaget

Brittisk hälsokostkedja till Femman

I april öppnar kedjan andra butiken i Göteborgsområdet.

Nyhetsbrev

Kliver in i Kupolen

Arkiv

XXL tappar Sverigechefen

Bra avslutning på året för bokhandelskedja

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Östermalms saluhall – försenad och fördyrad

Renoveringen av Östermalmshallen 400 miljoner dyrare än planerat.

Coops ultimatum: Tillgänglighet eller nedläggning

Här finns Årets apotek

Kraftigt bakslag för Lidl: ”Trafikverket stryper kundtillförseln”

Leder Ellos nya heminredningssatsning

Mode- och inredningsjätten lägger krut på heminredning med nylanserad sajt; Homeroom.

På nytt jobb
Norskt styrelseproffs till Pricer

Lexington Company växte digitalt och med heminredning

Obemannade butiker blir franchise – 200 stycken ska upp

”Alla papper är redo och intressenterna är många. Jag har visat att det går”.

Mycket svag bygghandel på nätet

Här öppnar varuhusjätten outlet

Jysk på nya adresser – återöppnar här

Sportamore lägger till marknad

Polarbröds Anna Borgeryd avliden

Var huvudägare tillsammans med systern Karin Bodin.

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Ny svensk cykelkedjesatsning

Han blir ny finanschef på Ica-handlarnas Förbund

Stabilt men blygsamt för dagligvaruhandeln

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Pandora med ny vd

Fortsätter satsning på kontantcenter

Tvärstopp för Odd Molly

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Framgång för Pricer

Stärkt Lindex

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Nytt läge för Coop

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.116