23948sdkhjf

Glossier till Sverige - Lanseras i sommar

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Då lanseras det hajpade amerikanska skönhetsmärket i Sverige.

Amerikanska Glossier, grundat 2014 av Emily Weiss, lanseras i Sverige i sommar.

Försäljningen av märkets produkter sker via egen e-handel, butik i New York samt pop up-butiker, i bland annat London och San Francisco härförleden. Tidigare har märket endast varit tillgängligt i USA, Kanada och Storbritannien. 

Märket är ett så kallat ”community-drivet företaget” och har byggts upp med hjälp av sociala medier, inte minst Instagram. Emily Weiss grundade även skönhetsmediet Into the Gloss och skapade sedan produkter som efterfrågades av läsarna men inte riktigt fanns att hitta till rätt pris eller sammansättning.

-Glossier är mer än bara produkt, det handlar mer om gemenskap. Vi har fans över hela världen, oavsett om de har provat en Glossier-produkt eller inte, som deltar och pratar varje dag - på sociala medier eller Into The Gloss. Som ett community-drivet företag med kunden i första rummet är dessa konversationer i centrum för allt vi gör. Det är med stor förväntan vi lanseras Glossier till vårt växande community i Sverige och de äntligen kan njuta av produkterna som de inspirerat till, säger Emily Weiss i en kommentar.

Märket omfattar skönhetsvård, sminkprodukter och parfym. 

Hur lanseringen ska se ut framgår dock inte. Medielaseringen sköts i Sverige av Stockholmsbaserade pr- och kommunikationsbyrån Patriksson Communication.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Club Xprs vd om konkursen: "Externa handelsplatser var fel strategi"

Anrika Sears i rekonstruktion – så slår det mot Electrolux

Ytterligare 142 Sears- och Kmart-butiker stängs.

Shopgun tar sikte på reklambladen

Ica-kunder får rabatt hos Lidl

Lidl tar till ett kaxigt grepp för att sno stammisar från konkurrenterna. Icas, Axfoods och Coops kunder får en särskild rabatt.

På nytt jobb
Ny CFO på Pricer

Handlarna pessimistiska inför framtiden

Nyhetsbrev

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs.

Arkiv

Katastrofår för Kappahl

Färre butiksbesök och hård konkurrens sänkte klädkedjan.

2

Ikeas nya vegankorvar säljer som smör

Nokas framgångsrika höst fortsätter

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Ska spåra stulna varor med unik kod.

Ica vill samla hela privatekonomin i en app

Mathems vd sågar granskningen

Stormen mot Mathem växer

Sex av tio kassar hos Mathem är för varma enligt Aftonbladets mätningar, men kedjans egna mätningar visar annat.

DEBATT
Debatt: "Så säkrar vi svensk handel och export"

Thomas Idermark, vd för SIS, vill i en debattartikel se ett större deltagande i standardiseringsarbetet.

Inets vd: "Pingvinstången är superviktig"

Om filosofin bakom e-handelsframgångarna.

10-i-topp-lista: Städerna med framtiden för sig

Explosionen: Öppnar 104 butiker

7-9 butiker i veckan öppnas när kedjan nu sätter igång en enorm butiksexpansion för att konkurrera med restauranger och dagligvaruhandel. ”De har nog inte insett hur farliga vi blir”.

1

Lågprisraketen öppnar 34 nya butiker

Nu släpper Dollarstore nästa bomb. Öppnar fyra nya butiker samma dag och totalt 30 stycken nästa år. Snacks och dryck går starkt.

Tryckte sedlar i hemkopiatorn

Gick på shoppingtur i Mall of Scandinavia.

Ikea ökar - främst i Sverige

På nytt jobb
Urban Deli snor ny vd från Ica

Axfoods-bolaget Urban Deli rekryterar Icas affärsområdeschef för färskvaror. ”Tar med mig mycket kunskap.”

Här öppnar XL-Bygg öppnar ny anläggning

Ny Stora Coop till Stockholm

”Skitmarginaler”

”Nu kanske man får andas”

Coop släpper ny e-handelsbomb

Kommunikationschef lämnar Coop

På nytt jobb
Amelia Adamo ny ledamot i Apotea

H&M köper in sig i Klarna

På nytt jobb
Klädvårdsföretag med ny vd

Mall of Scandinavia mot trenden

1

Coops utspel blev en viral succé

Plötsligt vd-byte i Lyko

Delningsekonomi kan ge fler experter

Gallerian vill bli bäst - för hundar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.149