23948sdkhjf

Öppnar flaggskepp i Stockholm

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Kicks slår upp dörrarna till en ny butik på 1 500 kvadratmeter i centrala Stockholm.

Kicks meddelar idag att kedjan kommer att ta plats med en 1 500 kvadratmeter stor flaggskeppsbutik fördelad över tre plan i nya Gallerian i kvarteret Urban Escape i Stockholm. Tillsammans med nya Gallerian kommer den att delinvigas inför julhandeln men öppna fullt år 2019.

KICKS flagship i Stockholm kommer att följa nya Gallerians tidplan med delinvigning till julhandeln och full öppning 2019.

Den nya etableringen blir Kicks fjärde flaggskeppsbutik efter de som öppnades i Malmö, Göteborg och Oslo förra året. I dem finns ett tjänsteutbud i form av Nail Bar, Brow Bar, Skincare Lab och Makeup Studio.

– Upplevelser blir att viktigare för den fysiska butiken och med våra flagshipbutiker har vi hittat ett koncept som tilltalar våra kunder. Med etableringen i Stockholm kommer vi att utveckla konceptet ytterligare en nivå, både när det gäller sortiment, tjänster och digital inspiration. Vi vill bland annat skapa en attraktiv mötesplats som också bjuder in till umgänge. Vidare känns nya Gallerian och citykvarteret Urban Escape helt rätt för vår etablering, det går helt i linje med vårt koncept, säger Gina Azaric, marknadsdirektör på Kicks.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Byter läge efter 25 år

På nytt jobb
Får nytt jobb hos Boozt

Trio ska sköta ruljansen i Mood

Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Dagligvaruindex: Augusti stark månad

Kungsängen testar också pop up-koncept

Nyhetsbrev

Här är Ica-handlaren som satsar på skotrar

Arkiv

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Nordligaste Byggmaxbutiken

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Ökad försäljning för H&M

1

DEBATT
Ur & Penns vd: Om hyresvärden inte vill samarbeta tackar vi för oss

Nätbokhandlaren varslar personal

Här stänger G-Star Raw

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Kappahl ut – NA-KD in

Axfood ville också köpa Netto

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Ska garantera Lindex säkerhet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Här öppnar Busfrö Nytt & Bytt

Deichmann öppnar nytt och bygger om

Ica ökar – stort som smått

Coop vill sälja 115 Netto-fastigheter

På nytt jobb
Ny vd för Payex

Sällanköpshandeln stod still

Högtalarmärke satsar på tillfällig yta

Himla breddar utbudet med förvärv

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Tredje butiken för Ellos Home

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.192