23948sdkhjf

Åhléns City bygger ut skönhetsavdelningen – Välkomnar Hannah och Amanda

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Varuhuset utökar skönhetsavdelningen på varuhuset i Stockholm och plockar in ett 50-tal nya varumärken.

Den nya utökade ytan på T-planet omfattar 500 kvadratmeter och nu plockas ytterligare ett femtiotal varumärken som blir nya för varuhuset inom kroppsvård, inre skönhet, make up, hår och ansiktsvård.

Nya varumärken är bland andra Urban Decay, Pixi, RMS Beauty, Bomb Cosmetics, Swiss Clinic, Morris & Luca, Mor, Kora och Rodial.

Förutom nya produkter ska kunderna erbjudas fler hudvårdsterapeuter, frisörer, makeupartister, nagelteknologer, ögonbryns-experter och farmaceuter. På avdelningen öppnar även Hannah och Amandas Beauty Bar.

– Åhléns Citys skönhetsavdelning är Nordens största och vi har skapat en destination för skönhet med en köpupplevelse som inte går att få någon annanstans. Vi ser ett stadigt ökande intresse för skönhet och efterfrågan på råd och behandlingar och därför är jag extra stolt över att vi nu utökar både produkt- och tjänsteutbudet för att möta det stora intresse för skönhet som finns, säger Cathrine Wigzell, affärsområdeschef för Skönhet på Åhléns i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Wrapp förstärker marknadsavdelningen

Så mycket ökar Elons näthandel

Artist in i nätapotek

På nytt jobb
Ica tar in reklamguru

På nytt jobb
Ska utveckla Ikeas fastigheter

Han blir chef för Ikea property.

Bygghandeln minskar – men ökar

Nyhetsbrev

Efter konkursen – Best of Brands med ny ägare

Branschprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

Arkiv

På nytt jobb
Med e-handel i fokus

Färdigräknat: Här är Årets matbluff

Produkten som lurade kunderna mest 2018.

Då får modekedjan ny vd

På nytt jobb
Ny chef på Apotek Hjärtat

Swish och Ica i hälarna på Volvo

Yougovs Brandindex rankar vilka varumärken det talas mest positivt om.

Ambientemässan växer i betydelse

Framtidens detaljhandel och tips på hur man skapar ultimata butiksmiljöer på mässan i Frankfurt.

På nytt jobb
Han går till Apoteksgruppen

Blir affärsutvecklingschef på Apoteksgruppen och har ett förflutet från dagligvaruhandeln.

Icas vd: ”Majoriteten av tjänsterna kan påverkas innan sommaren”

200 tjänster hos Ica Sverige ska bort. Tjänsterna är spridda över hela företaget.

Ny landschef för Normal

Lämnar Salling Group och Føtex för detaljhandelskedjan i Danmark.

På nytt jobb
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

200 tjänster ska bort på Ica

Omorganisationen ska frigöra resurser till bland annat digitaliseringen.

Här är de nya ministrarna

Butikskoncept i konkurs

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

Här stänger Polarn O. Pyret

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Galleria med nya modekoncept

Ny sängspecialist i Malmö

Ökade online - slog rekord

Systembolaget varnar vinleverantör

Så summerar Mio 2018

Nu säljs lagret ut

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Så sålde Clas Ohlson

Jysk väljer Malmöcentrum

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Han lämnar Qliro

Ny finanschef på Scandi Standard

Här öppnar H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.117