Ger snabbleverans av blommor

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Start up-bolaget Airmee ingår stort samarbete med Euroflorist om snabba hemleveranser av blommor.

Startup-bolaget Airmee erbjuder en teknik som enligt företaget kan göra sista milen-leveranser upp till 10 gånger så effektiva som andra lösningar. Den går ut på att företagets fordonsflotta uppdateras i realtid. Det leder till att varor kan levereras inom en dag i hela Sverige samt inom en timme i Stockholm. Airmees teknik är baserad på forskning från Kungliga Tekniska Högskolan, KTH.

Läs också: Han går från Ica till Hobbex

Företaget har nu ingått ett nytt samarbete med blomsterföretaget Euroflorist om att leverera företagets blommor i Sverige.

– Det här är ett stort åtagande och vi är glada över att Euroflorist valde oss bland flera olika leverantörer. Med vår flotta på över 50 fordon och forskningsbaserade teknologi som möjliggör kostnadseffektiva samma dag-leveranser från varulager över hela Sverige och även expressleveranser inom 1 timme har vi ett tjänsteerbjudande som har visat sig vara unikt och attraktivt på marknaden. Samarbetet innebär att blomleveranser för första gången i Sverige kan levereras inom korta tidsintervall under hela dagen och spåras i realtid av mottagaren, säger Julian Lee, vd på Airmee.

– Efter en pilotfas med otroligt positivt gensvar från både Euroflorist och deras kunder visade vi att vi kommer kunna hantera den flexibilitet som krävs och även toppar med 1000-tals leveranser vissa dagar som kännetecknar blombranschen. Euroflorist är också ett företag med verksamhet i över 10 länder i Europa så det är extra kul att det finns möjlighet att växa internationellt tillsammans med dem.

En leverans från Airmee aviseras till mottagaren via SMS. Genom en länk kan mottagaren sedan följa leveransen i realtid, ändra leveranstid och returnera varor.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Peak Performance tappar vd – går till Baby Björn

Efter fyra år lämnar Nicolas Warchalowski modesportföretaget.

Boost för Boozt

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Algavtal för sydkoreansk marknad

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Zetadisplay dubblade omsättningen

Lidl slutar sälja engångsartiklar av plast

Nyhetsbrev

Han går från Ica till Hobbex

E-handelschefen blir ny vd på prylföretaget.

Arkiv
1

Icas vinst sjönk

Ica Sverige besvikelse i rapport.

Resultatförbättring för Lindex

På nytt jobb
Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Värmen sänker tron på framtiden

Säkerhet
Kortbedrägerier bromsar in i Sverige

Het juli för Clas Ohlson

På nytt jobb
Klart med Postnords nya ordförande

På nytt jobb
Hon valde Ica före Dramaten

Svenska Dagbladets före detta vd blir ny marknadsdirektör.

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Säkerhet
Svensk larmdosa kan prisas av EU

Start-up-företaget Minut tävlar om en halv miljon kronor i internationellt tillväxtstöd.

Han satsar på nishat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och har Cykelhuset med på tåget.

Trio bakom Åhléns nya barnklädesetikett

De ritar barnklädeskollektion åt varuhuskedjan. Det nya märket ersätter Åhléns nuvarande och lanseras i vår.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Kunderna får övernatta i sval butik

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Adlibris – något av en besvikelse

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.177