Så ska kedjan locka yngre

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Synsam öppnar butik för nytt varumärke - Ai.

Synsam lanserar nya konceptet Ai med att öppna butik i Mood i Stockholm.

Med konceptet vill kedjan rikta sig mot en yngre målgrupp och ska erbjuda ett färre antal bågar än i en traditionell Synsambutik. I sortimentet finns tio olika glasögonmodeller i lika många färger och därtill tio olika solglasögonlinser.

Med konceptet erbjuds glasögon på abonnemangsform för en fast månadskostnad.

-Ai är ett perfekt komplement till Synsams nuvarande kunderbjudande. Hela konceptet Ai är lättillgängligt på kundens villkor – vilket innebär en stark och integrerad närvaro digitalt såväl som i fysisk butik. Vi tror också att Mood Stockholm är helt rätt plats för det fysiska mötet. Precis när och hur de önskar, säger Håkan Lundstedt, vd och koncernchef på Synsam Group.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Normal öppnar nytt

Här öppnar Tictail

På nytt jobb
Ny chef på Kronan

Walmart slutar med självscannings-app

Löneförväntningarna fortsatt på låg nivå

Ica hyr i Borlänge och Strängnäs

Nyhetsbrev

Så kan butiksdöden fintas – fem avgörande rekommendationer

Arkiv

Omval och nya ledamöter hos Svensk Handel

1

Wish-kunder slipper Kina-avgiften

Har enligt uppgift nått en överenskommelse som gör Postnords avgift överflödig.

Jetshop samarbetar med Postnord

På nytt jobb
Ny chef på XL-Bygg

Säljer giraff och porriga domäner

Maskoten Geoffrey och ett flertal domännamn auktioneras ut när företaget går i konkurs.

Stadium Outlet närmar sig 50 butiker

Järnia och Bolist går ihop

Gekås investerar i shoppingnära boende

Amerikanska betaljätten köper Izettle – Betalar 19 miljarder kronor

Köper svenska fintech-bolaget för 19,2 miljarder kronor.

Sedeltryckning är ingen lukrativ affär längre

Middag på mammas önskelista

Sportamore förändrar i ledningen – Tappar logistikchef

På nytt jobb
Hon tar över på Netonnet

Lämnar försäkringsbranschen för elektronikkedjan.

Herrmodemärke öppnar i Mood

Nu stundar premiären för nederländska Suitsupply i Stockholm.

Ny Sverigechef på Lidl

Johannes Fieber tar över Lidl i USA.

Madrasstillverkare ny delägare i Sova

Skapar gemensamt bolag som tar över ägandet av åtta av Sovas 26 butiker.

Lloyds till Kristianstad

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Reitan blir postombud

På nytt jobb
Ny vd på Kjell & Company

Uppåt för Clas Ohlson i april

1

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Bygger nytt i Danmark

Så ska Elly Pistol växa

Elektronikjätten tar Granit till Seoul

Pricer får miljonorder

Butiken läggs ner – nu vill byborna driva den

Sour industry väljer Onepartnergroup

Ica tappade under april

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.131