23948sdkhjf

Spot-a-Shop satsar på Sverige

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Vill samarbeta med fler nätbutiker – Drar in drygt 20 procent nya kunder.

Finska Spot-a-Shop planerar att storsatsa på den svenska marknaden. Sajten – som visar upp erbjudanden och reapriser från olika e-handelssidor – kom till Sverige förra året. Den har i dagsläget pågående samarbeten med 35 svenska butiker och planen är nu att utöka detta med minst 50 procent under året.

– Många kunder tror att det bara är rea typ två-tre gånger om året. I nätbutiker är det rea året runt. Man måste hela tiden justera och uppdatera sitt sortiment. Spot-a-Shop skapar här väldigt stora värden för såväl butiker som för konsumenter, säger Izabell Persson som är Country Manager för Spot-a-Shop i Sverige.

Spot-a-Shop fungerar genom att visa upp reor och erbjudanden från olika nätbutiker på sin sajt. Om kunden hittar något intressant kan man klicka sig vidare till respektive e-handel för att genomföra köpet.

– Detta gör att många kunder ofta väljer att shoppa mer på butikens egna sida. Man kanske “springer på” något man tycker ser kul ut, eller så upptäcker man att man verkligen gillar butikens inriktning. Det är ofta kunder återkommer direkt till butikens sida. På så sätt blir det en vinst för butiken i fråga, samtidigt som kunden hittar det han eller hon behöver, säger Izabell Persson.

Spot-a-Shop genererar i dagsläget drygt 20 procent nya kunder åt de anslutna butikerna, meddelar företaget. Målet är nu att nå fler marknader utanför EU – bland annat Kina – men huvudfokus ligger på storsatsningen i Sverige samt en lansering i Österrike.

Mer om: Spot-a-Shop
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

Utmanaren släpper Amazon Go-koncept: ”Först på marknaden”

Paninis nya Grab and go-koncept ska ta matkedjan in i den tekniska framtiden.

Femte butiken för Hemcompaniet

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

Heminredningsmärke i konkurs

Nyhetsbrev

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Arkiv

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Direkten öppnar – Intersport stänger

176 miljoner till MQ

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Fresks köper från XL

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

Så bygger du en lockande monter

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.173