Spot-a-Shop satsar på Sverige

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Vill samarbeta med fler nätbutiker – Drar in drygt 20 procent nya kunder.

Finska Spot-a-Shop planerar att storsatsa på den svenska marknaden. Sajten – som visar upp erbjudanden och reapriser från olika e-handelssidor – kom till Sverige förra året. Den har i dagsläget pågående samarbeten med 35 svenska butiker och planen är nu att utöka detta med minst 50 procent under året.

– Många kunder tror att det bara är rea typ två-tre gånger om året. I nätbutiker är det rea året runt. Man måste hela tiden justera och uppdatera sitt sortiment. Spot-a-Shop skapar här väldigt stora värden för såväl butiker som för konsumenter, säger Izabell Persson som är Country Manager för Spot-a-Shop i Sverige.

Spot-a-Shop fungerar genom att visa upp reor och erbjudanden från olika nätbutiker på sin sajt. Om kunden hittar något intressant kan man klicka sig vidare till respektive e-handel för att genomföra köpet.

– Detta gör att många kunder ofta väljer att shoppa mer på butikens egna sida. Man kanske “springer på” något man tycker ser kul ut, eller så upptäcker man att man verkligen gillar butikens inriktning. Det är ofta kunder återkommer direkt till butikens sida. På så sätt blir det en vinst för butiken i fråga, samtidigt som kunden hittar det han eller hon behöver, säger Izabell Persson.

Spot-a-Shop genererar i dagsläget drygt 20 procent nya kunder åt de anslutna butikerna, meddelar företaget. Målet är nu att nå fler marknader utanför EU – bland annat Kina – men huvudfokus ligger på storsatsningen i Sverige samt en lansering i Österrike.

Mer om: Spot-a-Shop


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Särskild avgift på plastförpackningar?

Därför kommer inte Max att börsnoteras

Richard Bergfors i intervju om 50-årsjubileet, satsningen utomlands och kedjans framtid.

Läskgigant köper Sodastream

Köper kolsyreföretaget för miljarder.

Japansk kedja utökar på Åhléns

Muji bygger stort och nytt på Åhléns City i Stockholm. Barnavdelningen får maka på sig.

Mulberry rasar efter svag brittisk trend

Peak Performance tappar vd – går till Baby Björn

Efter fyra år lämnar Nicolas Warchalowski modesportföretaget.

Nyhetsbrev

Boost för Boozt

Arkiv

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Algavtal för sydkoreansk marknad

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Zetadisplay dubblade omsättningen

Lidl slutar sälja engångsartiklar av plast

Han går från Ica till Hobbex

E-handelschefen blir ny vd på prylföretaget.

1

Icas vinst sjönk

Ica Sverige besvikelse i rapport.

Resultatförbättring för Lindex

På nytt jobb
Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Säkerhet
Kortbedrägerier bromsar in i Sverige

Värmen sänker tron på framtiden

Het juli för Clas Ohlson

På nytt jobb
Klart med Postnords nya ordförande

På nytt jobb
Hon valde Ica före Dramaten

Svenska Dagbladets före detta vd blir ny marknadsdirektör.

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Kunderna får övernatta i sval butik

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.189