23948sdkhjf

Spot-a-Shop satsar på Sverige

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Vill samarbeta med fler nätbutiker – Drar in drygt 20 procent nya kunder.

Finska Spot-a-Shop planerar att storsatsa på den svenska marknaden. Sajten – som visar upp erbjudanden och reapriser från olika e-handelssidor – kom till Sverige förra året. Den har i dagsläget pågående samarbeten med 35 svenska butiker och planen är nu att utöka detta med minst 50 procent under året.

– Många kunder tror att det bara är rea typ två-tre gånger om året. I nätbutiker är det rea året runt. Man måste hela tiden justera och uppdatera sitt sortiment. Spot-a-Shop skapar här väldigt stora värden för såväl butiker som för konsumenter, säger Izabell Persson som är Country Manager för Spot-a-Shop i Sverige.

Spot-a-Shop fungerar genom att visa upp reor och erbjudanden från olika nätbutiker på sin sajt. Om kunden hittar något intressant kan man klicka sig vidare till respektive e-handel för att genomföra köpet.

– Detta gör att många kunder ofta väljer att shoppa mer på butikens egna sida. Man kanske “springer på” något man tycker ser kul ut, eller så upptäcker man att man verkligen gillar butikens inriktning. Det är ofta kunder återkommer direkt till butikens sida. På så sätt blir det en vinst för butiken i fråga, samtidigt som kunden hittar det han eller hon behöver, säger Izabell Persson.

Spot-a-Shop genererar i dagsläget drygt 20 procent nya kunder åt de anslutna butikerna, meddelar företaget. Målet är nu att nå fler marknader utanför EU – bland annat Kina – men huvudfokus ligger på storsatsningen i Sverige samt en lansering i Österrike.

Mer om: Spot-a-Shop
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här tar Lekextra över efter BR

Erfaren handlare öppnar ny butik i Lidköping.

Så sålde Sportamore

Rikspolischefen i samtal med handeln

Starkt år för skyltföretaget

På nytt jobb
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Brittisk hälsokostkedja till Femman

I april öppnar kedjan andra butiken i Göteborgsområdet.

Nyhetsbrev

XXL tappar Sverigechefen

Arkiv

Kliver in i Kupolen

Bra avslutning på året för bokhandelskedja

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Östermalms saluhall – försenad och fördyrad

Renoveringen av Östermalmshallen 400 miljoner dyrare än planerat.

Coops ultimatum: Tillgänglighet eller nedläggning

Kraftigt bakslag för Lidl: ”Trafikverket stryper kundtillförseln”

Här finns Årets apotek

Leder Ellos nya heminredningssatsning

Mode- och inredningsjätten lägger krut på heminredning med nylanserad sajt; Homeroom.

På nytt jobb
Norskt styrelseproffs till Pricer

Lexington Company växte digitalt och med heminredning

Obemannade butiker blir franchise – 200 stycken ska upp

”Alla papper är redo och intressenterna är många. Jag har visat att det går”.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Mycket svag bygghandel på nätet

Sportamore lägger till marknad

Jysk på nya adresser – återöppnar här

Polarbröds Anna Borgeryd avliden

Var huvudägare tillsammans med systern Karin Bodin.

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Ny svensk cykelkedjesatsning

Han blir ny finanschef på Ica-handlarnas Förbund

Stabilt men blygsamt för dagligvaruhandeln

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Pandora med ny vd

Fortsätter satsning på kontantcenter

Tvärstopp för Odd Molly

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Framgång för Pricer

Stärkt Lindex

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Nytt läge för Coop

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.128