23948sdkhjf

Spot-a-Shop satsar på Sverige

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Vill samarbeta med fler nätbutiker – Drar in drygt 20 procent nya kunder.

Finska Spot-a-Shop planerar att storsatsa på den svenska marknaden. Sajten – som visar upp erbjudanden och reapriser från olika e-handelssidor – kom till Sverige förra året. Den har i dagsläget pågående samarbeten med 35 svenska butiker och planen är nu att utöka detta med minst 50 procent under året.

– Många kunder tror att det bara är rea typ två-tre gånger om året. I nätbutiker är det rea året runt. Man måste hela tiden justera och uppdatera sitt sortiment. Spot-a-Shop skapar här väldigt stora värden för såväl butiker som för konsumenter, säger Izabell Persson som är Country Manager för Spot-a-Shop i Sverige.

Spot-a-Shop fungerar genom att visa upp reor och erbjudanden från olika nätbutiker på sin sajt. Om kunden hittar något intressant kan man klicka sig vidare till respektive e-handel för att genomföra köpet.

– Detta gör att många kunder ofta väljer att shoppa mer på butikens egna sida. Man kanske “springer på” något man tycker ser kul ut, eller så upptäcker man att man verkligen gillar butikens inriktning. Det är ofta kunder återkommer direkt till butikens sida. På så sätt blir det en vinst för butiken i fråga, samtidigt som kunden hittar det han eller hon behöver, säger Izabell Persson.

Spot-a-Shop genererar i dagsläget drygt 20 procent nya kunder åt de anslutna butikerna, meddelar företaget. Målet är nu att nå fler marknader utanför EU – bland annat Kina – men huvudfokus ligger på storsatsningen i Sverige samt en lansering i Österrike.

Mer om: Spot-a-Shop
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Japansk kedja till Gallerian

De föreslås till MQ:s styrelse

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Apotea bästa nätbutik – igen

Kedjorna som är bäst på mersälj

Nyhetsbrev

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Arkiv

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Sportkedja säljer eget varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Beijer bygger gigantiskt varuhus i Söderhamn

Textilbolag i konkurs

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

Fler vill ha installerat – Elon ökar försäljning av tjänster

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

Så sålde Clas Ohlson

På nytt jobb
Går till Axel Johnson

Rekord för Black friday – kläder och hemelektronik mest poppis

Bygghemma överträffade förväntningar på köpfesten 

Karl Hedin köper upp två bygghandlare

Växer i Värmland

Kökstillverkare öppnar nytt

1

E-handelsgurun: ”Lägg ner olönsamma butiker”

Moon-Suck Song listar skälen till varför e-handeln kommer att vinna slaget om framtidens konsumenter.

Färre konkurser i november

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Pris regerar under Black friday

Hållbarhet allt viktigare under Black friday

Stadium drar sig ur Tyskland

Wesc stänger butikerna

Story och gränslöshet bygger framtidens handel

Här öppnar Ideal of Sweden

Arbetsmiljöverket slår till mot e-handlarna

På nytt jobb
Från Clas Ohlson till Intersport

Flash satsar i Danmark

Bryggerijätte och anrik skivbutik ska rädda Stockholms livescen

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.117