Ger Ikea-korvarna en match

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Biltema satsar på caféverksamheten – växer med 30-40 procent per år.

För fem år sedan införde Biltema en enkel kaffeservice som så småningom utvecklades till en större caféverksamhet. Konceptet har varit en succé och omsättningen går upp med cirka 30-40 procent per år.

Läs också: Oväntat sporttapp i april

Caféerna har nu ett brett sortiment med klassiska bakverk, pajer, kalla och varma mackor och olika typer av korv. Storsäljaren är ”Biltemakörven”. Förra året såldes cirka sex miljoner korvar.

– Utvecklingen i caféerna har överträffat alla våra förväntningar. Siffrorna talar sitt tydliga språk. Utöver 6 miljoner korvar sålde vi också 2 miljoner kaffe med bulle och 1,5 miljoner glassar, berättar Adelina Voci, vice vd Biltema.

Biltemas mål är nu att fortsätta satsningarna på caféverksamheten. Nu ligger familj och barn i fokus.

– Vi ska höja kvalitén ytterligare en nivå. Vi bygger ut våra caféer och gör miljön ännu mer trivsam och avkopplande. Vi kommer att inreda speciella barnhörnor där barnen kan leka. Hela familjen ska känna sig hemma i våra caféer och alla ska kunna hitta något smarrigt till riktigt bra priser! säger Adelina Voci.

Mer om: Biltema


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Peak Performance tappar vd – går till Baby Björn

Efter fyra år lämnar Nicolas Warchalowski modesportföretaget.

Boost för Boozt

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Algavtal för sydkoreansk marknad

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Zetadisplay dubblade omsättningen

Lidl slutar sälja engångsartiklar av plast

Nyhetsbrev

Han går från Ica till Hobbex

E-handelschefen blir ny vd på prylföretaget.

Arkiv
1

Icas vinst sjönk

Ica Sverige besvikelse i rapport.

Resultatförbättring för Lindex

På nytt jobb
Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Säkerhet
Kortbedrägerier bromsar in i Sverige

Värmen sänker tron på framtiden

Het juli för Clas Ohlson

På nytt jobb
Klart med Postnords nya ordförande

På nytt jobb
Hon valde Ica före Dramaten

Svenska Dagbladets före detta vd blir ny marknadsdirektör.

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Säkerhet
Svensk larmdosa kan prisas av EU

Start-up-företaget Minut tävlar om en halv miljon kronor i internationellt tillväxtstöd.

Han satsar på nishat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och har Cykelhuset med på tåget.

Trio bakom Åhléns nya barnklädesetikett

De ritar barnklädeskollektion åt varuhuskedjan. Det nya märket ersätter Åhléns nuvarande och lanseras i vår.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Kunderna får övernatta i sval butik

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Adlibris – något av en besvikelse

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.169