23948sdkhjf

Ger Ikea-korvarna en match

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Biltema satsar på caféverksamheten – växer med 30-40 procent per år.

För fem år sedan införde Biltema en enkel kaffeservice som så småningom utvecklades till en större caféverksamhet. Konceptet har varit en succé och omsättningen går upp med cirka 30-40 procent per år.

Läs också: Biltema bemöter Uppdrag Gransknings kritik: "Vi är en god samhällsaktör"

Caféerna har nu ett brett sortiment med klassiska bakverk, pajer, kalla och varma mackor och olika typer av korv. Storsäljaren är ”Biltemakörven”. Förra året såldes cirka sex miljoner korvar.

– Utvecklingen i caféerna har överträffat alla våra förväntningar. Siffrorna talar sitt tydliga språk. Utöver 6 miljoner korvar sålde vi också 2 miljoner kaffe med bulle och 1,5 miljoner glassar, berättar Adelina Voci, vice vd Biltema.

Biltemas mål är nu att fortsätta satsningarna på caféverksamheten. Nu ligger familj och barn i fokus.

– Vi ska höja kvalitén ytterligare en nivå. Vi bygger ut våra caféer och gör miljön ännu mer trivsam och avkopplande. Vi kommer att inreda speciella barnhörnor där barnen kan leka. Hela familjen ska känna sig hemma i våra caféer och alla ska kunna hitta något smarrigt till riktigt bra priser! säger Adelina Voci.

Mer om: Biltema
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Köpcentrumkampen: Hallarna bäst – Nordby störst

Life firar 25 år med nytt koncept

Var tredje butik Halloweenkampanjar

På nytt jobb
Svensken som blir vd för Under Armour

Patrik Frisk efterträder Kevin Plank hos den amerikanska sportmodejätten.

Ännu en köpcentrumägare satsar på paketutlämning

Servicehandeln svalnar av

Nyhetsbrev

Ny bygghandel öppnar i Helsingborg

Arkiv

Halv miljon besökare på Mall of Tripla första veckoslutet

Elgiganten öppnar butiker och inleder nätsamarbete

Här öppnar Åhléns i nytt läge

Trögare för Nelly – rejält resultattapp

Stärkt Sportamore

Norsk kosmetikjätte i konkurs – pressad av lågpris

På nytt jobb
Efter skandalen – nu har XXL klart med ny Sverigechef

Efter en tid med tillförordnad vd har sportkedjan nu värvat Sverigechef från Elgiganten.

TEKNIK
Kundens motiv syns i datan

Minska bonushysterin och investera i bättre kundresor, uppmanar vd:n för CRM-experten Voyado.

Premiär för Vasakronans nya pop up-satsning

Byggmax vässar vinsten väsentligt

Kappahl krymper styrelsen

Byggvaruhandlare öppnar ny butik

Ny förhandlingschef på Svensk Handel

Panduro outsourcar logistiken

Sängtillverkare öppnar butik

Handelns aktörer i upprop för sänkt hastighet

Flera kedjor vill till nytt handelsområde i Umeå

De tar plats i Handelns ekonomiska råd

Engagemang slår läge när e-handeln växer

Här öppnar JC

TEKNIK
Sila snacket med AI-teknikens hjälp

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Scorett utvecklar second hand-konceptet

Dagligvaruhandelns framtidstro toppar e-handelns

Clas Ohlson växer kraftigt online

Nelly lämnar Falkenberg

Hemtex varslar på huvudkontoret

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Här kommer Happy Food Stores andra butik

Se alla Företagens egna nyheter

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.16