Postnord vill bli digital brevlåda

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Planerar app för digital kommunikation till hösten.

Postnord skickar idag in en ansökan till Skatteverket om att få bli operatör av en digital brevlåda och anslutas till ”Mina meddelanden”. Planen är sedan att lansera en app under hösten, som kommer att fortsätta utvecklas tillsammans med användarna.

Läs också: Wish försäljning tar fart igen

– Postnord är den största distributören av brev och paket i Norden. Som ett komplement till kärnaffären och för att verkligen underlätta vardagen för mottagarna skapar vi nu en digital miljö där man kan hantera sina digitala brev men också all kommunikation som har med e-handel att göra såsom kvitton, rabatter och fakturor, säger Charlotte Svensson, chef för affärsområdet Communication Services på Postnord.

Genom den nya lösningen ska Postnords kunder kunna välja om de vill ha sin kommunikation i fysisk eller digital form.

”Med den digitala brevlådan säkerställer vi att PostNord har ett konkurrenskraftigt digitalt erbjudande samtidigt som vi med det fysiska brevet säkerställer det fysiska erbjudandet som fortsatt är uppskattat av många”, skriver Postnord i ett pressmeddelande.

Mer om: Postnord


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Han satsar på nishat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny Sportbutik under namnet Spobik och har Cykelhuset med på tåget. Satsningen innefattar initialt sex fysiska butiker samt e-handel.

Trio bakom Åhléns nya barnklädesetikett

De ritar barnklädeskollektion åt varuhuskedjan. Det nya märket ersätter Åhléns nuvarande och lanseras i vår.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Säkerhet
Svensk larmdosa kan prisas av EU

Start-up-företaget Minut tävlar om en halv miljon kronor i internationellt tillväxtstöd.

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Nyhetsbrev

Kylskåpen säljer slut i värmen

Försäljningen ökade explosionsartat.

Arkiv

Säkerhet
"Många förstår inte att bank-id är en legitimation"

– De tror att det är ett lösenord, säger Ann-Marie Eklund Löwinder, med anledningen av att bank-id-bluffarna fortsätter.

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Kidsbrandstore öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Ny vd på plats - utnämndes i januari

Nytt byggvaruhus till Kristianstad

Nu har sista munken sålts

Extremvärmen sänkte modehandeln

Försäljningen av kläder och skor minskade i juli, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil.

Då öppnar Falkenbergs nya handelsplats

Bildar världens största förpackningsföretag

Nu öppnar Ikea i Indien

Här öppnar Elgiganten härnäst

Rederi kan vinna pris för sin detaljhandel

Tallink nominerade till Fronter Awards

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Pandora slimmar verksamheten efter börsras

Solskyddskrämer säljer som smör

Från Apoteket till Sportamore - ny logistikchef

Lämnar Nacka för Drottninggatan

Möbelföretag öppnar i BoConcepts tidigare lokaler i centrala Stockholm.

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Kunderna får övernatta i sval butik

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Adlibris – något av en besvikelse

Amazons resultat långt över förväntan

Klassiska klockmärket undviker konkurs

Saab blev en besvikelse

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.169