23948sdkhjf

H&M satsar på framtidens shopping

H&M gruppen lanserar samarbete med Google och HoloMe. Funktionerna lanseras under Stockholm Fashion Tech Talks som arrangeras i Stockholm under tisdagen.

Samarbetet mellan H&M gruppens Monki och Londonbaserade startup-bolaget HoloMe har resulterat i högupplösta så kallade Augmented Reality-hologram som gör det möjligt för kunden att genom mobil eller surfplatta titta på plagg och outfits  i 3D, och på så vis få en mer detaljerad bild. 

- De två kundupplevelserna vi lanserar och testar tillsammans med Google och HoloMe är båda exempel på helt nya tekniska lösningar för modebranschen. Vi är väldigt glada över att snart kunna släppa en av världens första röst-stylister och testa en hologramupplevelse i världsklass för våra kunder, säger Elin Frendberg som jobbar med affärsutveckling på H&M gruppen i en kommentar.

För H&M Home har koncernen utvecklat en röststyrd app för smartphones i samarbete med Google; H&M Home Stylist.

Med hjälp av appen med mänsklig röst ska kunden få hjälp med styling- och produktförslag och inspiration till hemmet.
Stockholm Fashion Tech Talks hålls på Fotografiska i Stockholm och äger rum i samband med Brilliant Minds/Symposium.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062