23948sdkhjf

Modekedja bryter ny mark

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lager 157 satsar på profilkläder som ska ha hög modegrad och nå direkt till företagskunden. Tillhörande e-handel lanseras i veckan.

Lager 157 går in i profilklädesbranschen med ambitionen att bredda utbudet av arbetskläder, inte minst till kvinnor som kedjan menar har varit en förbisedd kundgrupp inom segmentet arbetskläder.

Läs också: Lager 157 till Skellefteå

I ett pressmeddelande skriver kedjan att hela ”branschen nu ska moderniseras och företagskläder ska tas in i en ny tid”. Med det menar Lager 157 att modegraden ska vara hög, grossistledet kapas och att prisstrukturen ska vara transparent.

– Detta gör vi för att vi kommer från modebranschen, vi har kunskapen och kompetensen att utveckla och vi har en affärsmodell som förenklar hela systemet för företag och organisationer som vill handla, säger vd Stefan Palm i en kommentar till den nya satsningen.

I samband med lanseringen öppnade modekedjan även B2B-anpassade webbutiken 157work.com. Kunderna checkar ur butiken med organisationsnummer.

Kläderna kategoriseras i webbutiken i segementen indoor, outdoor, training och home. I heminredningsdelen finns bland annat doftljus, sängkläder och förkläden. Enligt kedjans karin Norrlander ska sortimentet utökas.

Förutom den nya profilklädessatsningen ska Lager 157 ska öppna minst sju nya butiker i Sverige under innevarande år.

Mer om: Lager 157
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Direkten öppnar – Intersport stänger

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Fresks köper från XL

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Från Tele2 till Blocket

Nyhetsbrev

176 miljoner till MQ

Arkiv

Ny marknad för Jysk

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Sjunde butiken för Dogman

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Här stänger Åhléns också

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Här öppnar Jem & Fix – blir butik nummer 50

TEKNIK
Swish växer snabbast inom e-handeln

Getswish vd: I fysisk handel återstår mycket att göra.

På nytt jobb
Han går till Nelly

Swisslog byggde ut e-jättens automatlager

Modebolaget Jascha i konkurs

Bolaget bakom modemärket har på egen begäran ansökt om konkurs.

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

Ikea satsar på batteriföretag

De är årets europeiska handlare

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Lidl-butik vid gränsen försenas

Camilla Malmströms konkurs: "Butikerna är fortsatt öppna"

Tillfälligt för solglasögonmärke

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.123