23948sdkhjf

Modekedja bryter ny mark

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lager 157 satsar på profilkläder som ska ha hög modegrad och nå direkt till företagskunden. Tillhörande e-handel lanseras i veckan.

Lager 157 går in i profilklädesbranschen med ambitionen att bredda utbudet av arbetskläder, inte minst till kvinnor som kedjan menar har varit en förbisedd kundgrupp inom segmentet arbetskläder.

Läs också: Lager 157 till Skellefteå

I ett pressmeddelande skriver kedjan att hela ”branschen nu ska moderniseras och företagskläder ska tas in i en ny tid”. Med det menar Lager 157 att modegraden ska vara hög, grossistledet kapas och att prisstrukturen ska vara transparent.

– Detta gör vi för att vi kommer från modebranschen, vi har kunskapen och kompetensen att utveckla och vi har en affärsmodell som förenklar hela systemet för företag och organisationer som vill handla, säger vd Stefan Palm i en kommentar till den nya satsningen.

I samband med lanseringen öppnade modekedjan även B2B-anpassade webbutiken 157work.com. Kunderna checkar ur butiken med organisationsnummer.

Kläderna kategoriseras i webbutiken i segementen indoor, outdoor, training och home. I heminredningsdelen finns bland annat doftljus, sängkläder och förkläden. Enligt kedjans karin Norrlander ska sortimentet utökas.

Förutom den nya profilklädessatsningen ska Lager 157 ska öppna minst sju nya butiker i Sverige under innevarande år.

Mer om: Lager 157
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
MQ rekryterar ny design- och inköpschef

Mode- och inredningskoncept till Skövde

Succé för Coops obemannade nattbutik

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Uniqlo säger tack med kampanj

På nytt jobb
Från Hemköp till Rapunzel

Nyhetsbrev

Samarbete ska ge snabbare hemleveranser

Arkiv

”Ingen lönsam framtid för handlare att vara billigast"

Arvid Axland är en av många talare som kommer till Retaildagen i oktober.

Jula väljer ny handelsplats

Lyko ökar online

Icas nya butikskoncept – följ med in

Före detta XL-Partner växlar vd

Morris har stängt Stockholmsbutiken

Lagerhaus öppnar pop up-butik

På nytt jobb
NK med ny marknadschef

På nytt jobb
Hon går till Apoteksgruppen

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

På nytt jobb
Hon är ny vd för fastighetsjätten

På nytt jobb
Ny duo hos Nilson group

Team Sportia ut – Systembolaget in

Uthyrning av kläder i ombyggd H&M-butik

1

Ny XXL-skandal – riggade siffror för att kunna ange högre rabatter

Jysks grundare avliden – ”Vi har mist en enastående köpman”

Lågprisbyggmarknadskedjan till Flen

Em Home växer med fyra butiker

På nytt jobb
Från Axfood till Gordon

Så sålde Björn Borg

Stark sommar för dagligvaruhandeln

Ökad omsättning men minskad vinst för Zetadisplay

Tron på framtiden ökar sakta men säkert

Kronans Apotek – nu även på NK

Uppåt för Clas Ohlson i juli

Här stänger H&M

Tempobutik i konkurs efter knappt ett år

Minskad försäljning för convenience

Anrik bokhandel stänger efter 131 år

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.164