Modekedja bryter ny mark

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lager 157 satsar på profilkläder som ska ha hög modegrad och nå direkt till företagskunden. Tillhörande e-handel lanseras i veckan.

Lager 157 går in i profilklädesbranschen med ambitionen att bredda utbudet av arbetskläder, inte minst till kvinnor som kedjan menar har varit en förbisedd kundgrupp inom segmentet arbetskläder.

Läs också: Lager 157 närmar sig Norge

I ett pressmeddelande skriver kedjan att hela ”branschen nu ska moderniseras och företagskläder ska tas in i en ny tid”. Med det menar Lager 157 att modegraden ska vara hög, grossistledet kapas och att prisstrukturen ska vara transparent.

– Detta gör vi för att vi kommer från modebranschen, vi har kunskapen och kompetensen att utveckla och vi har en affärsmodell som förenklar hela systemet för företag och organisationer som vill handla, säger vd Stefan Palm i en kommentar till den nya satsningen.

I samband med lanseringen öppnade modekedjan även B2B-anpassade webbutiken 157work.com. Kunderna checkar ur butiken med organisationsnummer.

Kläderna kategoriseras i webbutiken i segementen indoor, outdoor, training och home. I heminredningsdelen finns bland annat doftljus, sängkläder och förkläden. Enligt kedjans karin Norrlander ska sortimentet utökas.

Förutom den nya profilklädessatsningen ska Lager 157 ska öppna minst sju nya butiker i Sverige under innevarande år.

Mer om: Lager 157


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Saab blev en besvikelse

De är klara med Klarna

Nordens största e-handlare lanserar egen betaltjänst.

Sportamore ökade förlusten

Tror på positivt helårsresultat.

Här är de udda säljrekorden i sommarhettan

Värmeböljan skapade tjurrusning till butiken.

Tullar kan äventyra Volvos tillverkning i USA

Apoteket backar

Nyhetsbrev

Postnords nya miljardförlust

Stora fall i brevintäkterna och mardrömmen i Danmark orsakar koncernen ännu en smäll.

Arkiv

Elgiganten ska minska matsvinnet

Amazon slog nytt försäljningsrekord

Byggvarukedjan stoppar engångsgrillar

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Zalando större än H&M

Skincity förvärvar aktör i Storbritannien

I hettans spår - de släpper in hundar i butiken

Här får hunden följa med in för att slippa den varma bilen.

Nu ska Bålsta Centrum förnyas

Minskad framtidstro hos handlarna

Cloetta ska nå nya konsumenter

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Här slår ny Byggmax upp portarna för ny butik

Byggvarukedjan invigde sin 97:e butik i Sverige.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

Clas Ohlson blir sponsor till EuroPride

Postnord har återupptagit utdelningen

Byggmax öppnar Bygglinjen igen

Bombgrupp tillkallad till Postnord efter läckage

Två personer fördes till sjukhus med smärtor i händerna.

Röda siffror för Intersport

På nytt jobb
The Body Shop värvar vd från Adidas

Zoéga satsar mot nollutsläpp

Amazon öppnar ny kassalös butik

EKO satsar på sex på nätet

Lista: Så undviker du att bli ID-kapad

Besökarna färre men försäljningen ökar

Ica fortsätter med Postnord

Ikea erbjuder 700 att sluta

På nytt jobb
Elon tar marknadschef från Brand Publishing

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.153