Svensk reklambyrå lanserar unik digital butik för Hublot

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Stockholmsbaserade B-Reel lanserar en ny shoppingupplevelse för det LVMH-ägda lyxvarumärket.

Klockbranschen har länge kämpat med, eller snarare mot e-handeln. Butiksupplevelsen har ansetts vara en så pass avgörande faktor att man helt enkelt valt bort näthandeln. Men nu har den svensk reklambyrån, B-Reel tagit fram en för klockindustrin unik digital butik. Genom Hublot Digital Boutique kan konsumenten få en interaktiv butiksupplevelse i realtid, som kommer så nära den fysiska upplevelsen det går, med hjälp av videosamtal.

– Lyxvarumärken är experter på personlig service i butik men det är först med den här typen av tjänst som den servicen görs rättvisa digitalt. När vi identifierade Hublots utmaning och letade efter lösningar blev vi förvånade över att det inte fanns några vettiga alternativ på marknaden. Vi fick bygga en egen tjänst istället och jag törs nog säga att Hublot Digital Boutique sätter en ny standard för personlig kundtjänst, säger Jesper Kling, managing director för B-Reel i Stockholm.

Tjänsten kommer att tillhandahållas via tjänster som Skype och FaceTime. Med hjälp av hårdvara och specialutvecklad mjukvara installerad i Hublot-butiken kan butikspersonalen demonstrera produkter live med hjälp av videor, interaktiv 3D och produktbilder.

Lanseras i New York

Lanseringen sker i flaggskeppsbutiken på 5th Avenue i New York. Dessutom finns planer på att installera tjänsten i Hublots butiker i Schweiz och Hong Kong. Den kommer dock att vara begränsad till språken på respektive marknad och några planer på lansering i Sverige finns inte i dagsläget, eftersom det LVMH-ägda varumärket saknar en egen fysisk butik här. 
– Men svenska kunder kan använda tjänsten, även om den är kopplad till en butik i ett annat land, berättar Jesper Kling på B-Reel.

Mer om: Hublot | Jesper Kling


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Särskild avgift på plastförpackningar?

Läskgigant köper Sodastream

Köper kolsyreföretaget för miljarder.

Därför kommer inte Max att börsnoteras

Richard Bergfors i intervju om 50-årsjubileet, satsningen utomlands och kedjans framtid.

Japansk kedja utökar på Åhléns

Muji bygger stort och nytt på Åhléns City i Stockholm. Barnavdelningen får maka på sig.

Mulberry rasar efter svag brittisk trend

Peak Performance tappar vd – går till Baby Björn

Efter fyra år lämnar Nicolas Warchalowski modesportföretaget.

Nyhetsbrev

Boost för Boozt

Arkiv

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Algavtal för sydkoreansk marknad

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Zetadisplay dubblade omsättningen

Lidl slutar sälja engångsartiklar av plast

Han går från Ica till Hobbex

E-handelschefen blir ny vd på prylföretaget.

1

Icas vinst sjönk

Ica Sverige besvikelse i rapport.

Resultatförbättring för Lindex

På nytt jobb
Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Säkerhet
Kortbedrägerier bromsar in i Sverige

Värmen sänker tron på framtiden

Het juli för Clas Ohlson

På nytt jobb
Klart med Postnords nya ordförande

På nytt jobb
Hon valde Ica före Dramaten

Svenska Dagbladets före detta vd blir ny marknadsdirektör.

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Kunderna får övernatta i sval butik

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.184