23948sdkhjf

Han väntar färre returer med ny teknik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I veckan berättade Chiquelle att e-handlaren nu ska börja använda AR- teknik kopplad till nätbutik och sociala medier.

I veckan blev det känt att E-modehandlaren Chiquelle lanserar en AR-app, Augmented Reality, som gör det möjligt för kunderna att ”testa” kläder, mixa och matcha och skapa outfits virtuellt med hjälp av en särskilt framtagen 3D-avatar baserad på kundens egna mått och fysik.

- Vi är ett tekniskt drivet bolag och tycker om att arbeta med den senaste tekniken och erbjuda dessa tjänster och produkter till våra kunder. Vi vill att våra kunder ska blanda, matcha och mäta produkter och outfits utifrån deras kroppstyp, storlek och stil. Och "testa" innan de faktiskt köper, säger vd Pouya Boland till Habit.

Pouya Boland menar att AR-tekniken bara är i sin linda och han tror att företaget snart kommer att expandera till fler tech-kategorier.

Appen, framtagen i samarbete med Figuratic, ska lanseras i början av september och inför höstsäsongen.

- Vi kommer att göra en stor lansering runt appen och förväntar oss att många av våra kunder kommer att använda den. Vi har en mycket stark närvaro i social medier med nästan en halv miljon följare kombinerat på samtliga konton.

Blir det färre returer med den nya tekniken och appen?

- Naturligtvis ja, absolut.

 Till Habit säger även Pouya Boland att fler fysiska pop up-butiker är att vänta och därtill ska bolaget expandera till nya marknader.

- Vi kommer absolut fortsätta att expandera på nya marknader och växa under tiden på det vis vi har gjort från början. Fler fysiska popup-butiker kan också vara en del av denna strategi. Vi har många fler nyheter att annonsera efter sommaren.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Minskad omsättning för Björn Borg

Så ska Ikea komma närmare storstadskunderna

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att skapa integrerade köpcentrumlägen.

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Handeln skuggades under en dag

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Arkiv

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Nu släpps Coops nya app

Packat och klart på 59 sekunder

Handlarna tror på julen

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Han är ny ledamot i Axel Johnson

Electrolux vd på ny post.

Torkan slår mot julgranarna

Loomis skriver jätteavtal i USA

Hon ska förnya läskjättens image

Nya Sverigechefen Sofie Eliasson Morsink om Coca-Colas framtidsplaner. 


Kläder, hemelektronik och skönhet i topp under Black friday

Så mycket ökar omsättningen jämfört med i fjol, enligt Svensk Handel.

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Ytterligare en Ica-butik upphör

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Logistikpris till Zalando

Julhandeln förväntas slå rekord - igen

Zalando gjorde förlust

På nytt jobb
Ny Nordenchef på Prisjakt

Butikskedjor redo att skriva på

På nytt jobb
Lämnar Twilfit för Securitas

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.174