23948sdkhjf

Han väntar färre returer med ny teknik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I veckan berättade Chiquelle att e-handlaren nu ska börja använda AR- teknik kopplad till nätbutik och sociala medier.

I veckan blev det känt att E-modehandlaren Chiquelle lanserar en AR-app, Augmented Reality, som gör det möjligt för kunderna att ”testa” kläder, mixa och matcha och skapa outfits virtuellt med hjälp av en särskilt framtagen 3D-avatar baserad på kundens egna mått och fysik.

- Vi är ett tekniskt drivet bolag och tycker om att arbeta med den senaste tekniken och erbjuda dessa tjänster och produkter till våra kunder. Vi vill att våra kunder ska blanda, matcha och mäta produkter och outfits utifrån deras kroppstyp, storlek och stil. Och "testa" innan de faktiskt köper, säger vd Pouya Boland till Habit.

Pouya Boland menar att AR-tekniken bara är i sin linda och han tror att företaget snart kommer att expandera till fler tech-kategorier.

Appen, framtagen i samarbete med Figuratic, ska lanseras i början av september och inför höstsäsongen.

- Vi kommer att göra en stor lansering runt appen och förväntar oss att många av våra kunder kommer att använda den. Vi har en mycket stark närvaro i social medier med nästan en halv miljon följare kombinerat på samtliga konton.

Blir det färre returer med den nya tekniken och appen?

- Naturligtvis ja, absolut.

 Till Habit säger även Pouya Boland att fler fysiska pop up-butiker är att vänta och därtill ska bolaget expandera till nya marknader.

- Vi kommer absolut fortsätta att expandera på nya marknader och växa under tiden på det vis vi har gjort från början. Fler fysiska popup-butiker kan också vara en del av denna strategi. Vi har många fler nyheter att annonsera efter sommaren.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Domen i Patent- och marknadsdomstolen kan inte överklagas.

Ica-butik i centrala Stockholm lägger ned

Skånsk modekedja kan få norsk ägare

Lindex ägarbolag byter vd

På nytt jobb
Nya landschefer hos 25-åriga hälsokedjan

Designtorgets vd Pål Kårfalk ny Sverigechef hos Life.

Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Nyhetsbrev

Butik 140 för optikkedjan

Arkiv
1

Postnord börjar med bostadsnära paketboxar

Söker efter nya leveranslösningar för e-handeln.

Japansk detaljhandelskedja till Sverige

Usupso med över 1 000 butiker världen över har öppnat i Triangeln.

Bauhaus tar hemleveranserna till Storstockholm

Här expanderar Jysk

Nu vill de också handla mat på nätet

Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Blomsterlandet ökar närvaron i Skåne

På nytt jobb
Duo till fastighetsrådgivare

Nu drar elektronikkedjan upp tempot digitalt

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

Ikea i pionjärsatsning på biobränsle till havs 

Lågprisjättens e-handel lanserad

På nytt jobb
Vd-skifte hos Apoteksgruppen

Hon kliver in som vd efter en snabb karriär hos Apotekskedjan.

Ännu en butik stänger – här breder butiksdöden ut sig

TEKNIK
Googlesökningar blir erbjudanden i butikens skärmar

Digital skärmteknik ersätter de traditionella skyltarna.

Coop-chef anklagas för trakasserier av 20 kvinnor – en försökte ta livet av sig

Sängkedja fortsätter satsa fysiskt – väljer Stockholmscentrum

Team Sportia-butik i konkurs

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

Näthandlare tror på framtiden

NK-kvarter kan byggas ut och om

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Tillfälligt för inredningsaktör

Nytt samarbete för kameraövervakning

Ska säljutbilda fler i Norden

Så sålde Clas Ohlson

Ikeas testkoncept läggs ned

Twilfit till Åhléns

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.144