23948sdkhjf

Han väntar färre returer med ny teknik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I veckan berättade Chiquelle att e-handlaren nu ska börja använda AR- teknik kopplad till nätbutik och sociala medier.

I veckan blev det känt att E-modehandlaren Chiquelle lanserar en AR-app, Augmented Reality, som gör det möjligt för kunderna att ”testa” kläder, mixa och matcha och skapa outfits virtuellt med hjälp av en särskilt framtagen 3D-avatar baserad på kundens egna mått och fysik.

- Vi är ett tekniskt drivet bolag och tycker om att arbeta med den senaste tekniken och erbjuda dessa tjänster och produkter till våra kunder. Vi vill att våra kunder ska blanda, matcha och mäta produkter och outfits utifrån deras kroppstyp, storlek och stil. Och "testa" innan de faktiskt köper, säger vd Pouya Boland till Habit.

Pouya Boland menar att AR-tekniken bara är i sin linda och han tror att företaget snart kommer att expandera till fler tech-kategorier.

Appen, framtagen i samarbete med Figuratic, ska lanseras i början av september och inför höstsäsongen.

- Vi kommer att göra en stor lansering runt appen och förväntar oss att många av våra kunder kommer att använda den. Vi har en mycket stark närvaro i social medier med nästan en halv miljon följare kombinerat på samtliga konton.

Blir det färre returer med den nya tekniken och appen?

- Naturligtvis ja, absolut.

 Till Habit säger även Pouya Boland att fler fysiska pop up-butiker är att vänta och därtill ska bolaget expandera till nya marknader.

- Vi kommer absolut fortsätta att expandera på nya marknader och växa under tiden på det vis vi har gjort från början. Fler fysiska popup-butiker kan också vara en del av denna strategi. Vi har många fler nyheter att annonsera efter sommaren.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Sportkedja med ny marknadschef

Böter för Bauhaus för skyltar utan bygglov

DEBATT
”Dags att omvärdera vad en butik är”

Peter Scherr på Popup Agency i en debattartikel om att butikslokaler bör ses som ytor för marknadsföring.

Årets julklapp om Elon får välja

Hit flyttar Skapa glädje

Flygplatsbutik för Newbie

Nyhetsbrev

Varumärkespris till hemelektronikkedjan

Arkiv

MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Matsatsning i Grosvenors köpcentrum

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke: ”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Vd:n om Marqet: Vi är medvetna om att vi har en resa att göra

Enligt Ingvar Larsson kommer det att bli en bättre helhetsupplevelse för kunden när MQ blilr Marqet.

Så mycket ökade Jysks e-handel i fjol

Ny e-plattform tynger Clas Ohlsons oktober

Det går bra för Walmart – jätten höjer prognosen

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Nike plockar bort sina produkter från Amazon

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Boozt skriver ned prognos

Här öppnar ÖoB nytt varuhus

Lågpriskedjans höjer etableringstempot i storstadsregionerna.

Så mycket väntas julhandeln öka – får skjuts av gynnsam kalender

Ökning med 3,0 procent jämfört med 0,1 procent i fjol.

Lyko får arbetsplatsutmärkelse

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Ökning för Synsam:"Stort fokus på ögonhälsa"

Han förenar tre kedjor i en butik

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Sålde för 41,7 miljoner på en dag – nytt rekord för Gekås

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

På nytt jobb
Finanschef blir vd

Nu separeras RNB

På nytt jobb
Köpcentrumjätte utser ny vd

Skönhet ökade mest i e-handeln

Webhallens förra vd vill gamifiera handeln

Leveranser sänkte Zetadisplays omsättning

På nytt jobb
Ny på Jysk

På nytt jobb
Från Coop till Kronans apotek

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Sänd till en kollega

0.171