23948sdkhjf

Han väntar färre returer med ny teknik

I veckan berättade Chiquelle att e-handlaren nu ska börja använda AR- teknik kopplad till nätbutik och sociala medier.

I veckan blev det känt att E-modehandlaren Chiquelle lanserar en AR-app, Augmented Reality, som gör det möjligt för kunderna att ”testa” kläder, mixa och matcha och skapa outfits virtuellt med hjälp av en särskilt framtagen 3D-avatar baserad på kundens egna mått och fysik.

- Vi är ett tekniskt drivet bolag och tycker om att arbeta med den senaste tekniken och erbjuda dessa tjänster och produkter till våra kunder. Vi vill att våra kunder ska blanda, matcha och mäta produkter och outfits utifrån deras kroppstyp, storlek och stil. Och "testa" innan de faktiskt köper, säger vd Pouya Boland till Habit.

Pouya Boland menar att AR-tekniken bara är i sin linda och han tror att företaget snart kommer att expandera till fler tech-kategorier.

Appen, framtagen i samarbete med Figuratic, ska lanseras i början av september och inför höstsäsongen.

- Vi kommer att göra en stor lansering runt appen och förväntar oss att många av våra kunder kommer att använda den. Vi har en mycket stark närvaro i social medier med nästan en halv miljon följare kombinerat på samtliga konton.

Blir det färre returer med den nya tekniken och appen?

- Naturligtvis ja, absolut.

 Till Habit säger även Pouya Boland att fler fysiska pop up-butiker är att vänta och därtill ska bolaget expandera till nya marknader.

- Vi kommer absolut fortsätta att expandera på nya marknader och växa under tiden på det vis vi har gjort från början. Fler fysiska popup-butiker kan också vara en del av denna strategi. Vi har många fler nyheter att annonsera efter sommaren.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062