23948sdkhjf

Clas Ohlson blir sponsor till EuroPride

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Lanserar regnbågskollektion.

Clas Ohlson blir sponsor för EuroPride 2018. Ett partnerskap som innebär ett finansiellt bidrag och försäljning av utvalda produkter i regnbågsfärger, där delar av intäkterna från kollektionen går till organisationerna Stockholm Pride och West Pride, som anordnar festivalen.

Vi är stolta över att kunna bidra till EuroPride och manifestera alla människors lika värde och rättigheter. Det känns extra bra att vi kan göra det med en aktivitet som är direkt kopplad till vårt kunderbjudande, som i det här fallet särskilt framtagna produkter i regnbågsfärgerna. På så sätt engagerar vi hela företaget i sponsorskapet, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson.

Britta Davidsohn, ordförande för Stockholm Pride:
Vi ser mycket positivt på att Clas Ohlson går in som sponsor för EuroPride. Genom att stötta festivalen och även erbjuda sina kunder regnbågsprodukter visar de tydligt att de är ett företag som tar ställning för hbtq-frågor.

Tasso Stafilidis, ordförande West Pride:
Det är glädjande att Clas Ohlson genom sitt stöd till EuroPride engagerar sin personal och sina kunder. För oss är det viktigt att aktörer i näringslivet på ett aktivt sätt bidrar till att förändra attityder i samhället 

Clas Ohlsons regnbågskollektion kommer att finnas i utvalda butiker i Stockholm och Göteborg, samt online.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Dole säljer i Sverige och Finland

Arkiv

Flera finalister i marknadsföringstävling

Microsoft köper mark i Sverige

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Starkt halvår för Elgiganten

Lyko börjar med paketskåp

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

Betaltjänsten Glase lägger ner

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Leveranser samma dag i 36 städer

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Matsmart retirerar från Norge

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.167