23948sdkhjf

Sportamore ökade förlusten

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Tror på positivt helårsresultat.

E-handlaren Sportamore gjorde ett negativt resultat för det andra kvartalet med -5,3 miljoner kronor för det, att jämföra med -3,4 för samma period året innan.

Läs också: Så mycket ska Sportamore växa

Rörelseresultatet blev -6,2 miljoner kronor (-3,4) och det justerade ebitda-resultatet landade på -3,6 miljoner kronor (0,4).

Nettoomsättningen uppgick till 206 miljoner kronor (173), motsvarande en tillväxt på 19 procent, ungefär samma takt på första kvartalet.

Men Sportamore tror på en positiv utveckling i det längre perspektivet vilket framgår av ett uttalande i rapporten.

”Sportamore avser fortsätta sina satsningar på att öka kännedomen om bolaget och attrahera ytterligare kunder i syfte att stärka positionen i de nordiska marknaderna. Överordnat fokus på årsbasis kommer att vara att förbättra underliggande lönsamhet i både segmentet Sverige och i övriga Norden. Koncernens offensiva marknadsföringsansats kommer att fortsätta under tredje kvartalet i syfte att ha en så stor kundbas som möjligt in i det för helåret viktiga fjärde kvartalet", skriver Sportamore i rapporten.

Mer om: Sportamore
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington ökar utdelningen

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Orkla

Fyra nya Byggmax-butiker

Starkt första kvartal för Byggmaterialhandeln

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Lokalbyte för Esprit

Nyhetsbrev

Biltema bemöter Uppdrag Gransknings kritik: "Vi är en god samhällsaktör"

Arkiv

Apotekarns i ny miljö

Lindexaktuell designer lanserar barnkläder

Så mycket ska Sportamore växa

Matpriskollens undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

Jula i god form

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Byggmax minskar förlusten: "Bra start på året"

Katrineholm förbjuder tiggeri

Coop levererar nätmat till flygplatsen: ”Mycket mer på gång”

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Samarbete ger ny fackhandelskedja inom vitvaror och hemelektronik: ”Helt rätt i tiden”

Bland annat byter närmare 100 Audio Video-butiker namn till Elon Ljud & Bild när Elon Group och Electra Gruppen inleder samarbete.

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Butikerna hyllar vårbudgeten

Picadeli fortsätter expandera

Föreslås till Bygghemmas styrelse

Så sålde Clas Ohlson

Snart 50 butiker för bygghandelskedjan

Lågprismodekedja i konkurs

Vasakronans vd lämnar efter 11 år

Ica bygger nytt e-handelslager i Göteborg

Så mycket väntas påsken sälja för

Kafferabatt minskar engångsmuggar

Föreslås till skohandlaren

Svensk Handel om höjd kemikalieskatt: "Glädjekalkyl"

Vd-skifte hos Oscar Jacobson

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.138