23948sdkhjf

Sportamore ökade förlusten

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Tror på positivt helårsresultat.

E-handlaren Sportamore gjorde ett negativt resultat för det andra kvartalet med -5,3 miljoner kronor för det, att jämföra med -3,4 för samma period året innan.

Läs också: Sportamore växer – men ökar förlusten

Rörelseresultatet blev -6,2 miljoner kronor (-3,4) och det justerade ebitda-resultatet landade på -3,6 miljoner kronor (0,4).

Nettoomsättningen uppgick till 206 miljoner kronor (173), motsvarande en tillväxt på 19 procent, ungefär samma takt på första kvartalet.

Men Sportamore tror på en positiv utveckling i det längre perspektivet vilket framgår av ett uttalande i rapporten.

”Sportamore avser fortsätta sina satsningar på att öka kännedomen om bolaget och attrahera ytterligare kunder i syfte att stärka positionen i de nordiska marknaderna. Överordnat fokus på årsbasis kommer att vara att förbättra underliggande lönsamhet i både segmentet Sverige och i övriga Norden. Koncernens offensiva marknadsföringsansats kommer att fortsätta under tredje kvartalet i syfte att ha en så stor kundbas som möjligt in i det för helåret viktiga fjärde kvartalet", skriver Sportamore i rapporten.

Mer om: Sportamore
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jaktkedja i konkurs

Na-kd investerar 40 miljoner i en helt ny affär

Hemtex varslar på huvudkontoret

Nelly lämnar Falkenberg

Nu når Instabox halva Sverige samma dag

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Nyhetsbrev

Här kommer Happy Food Stores andra butik

Arkiv

TEKNIK
Global Samsungdirektör: Mobil säkerhet har aldrig varit viktigare

Nick Dawson om Asiens försprång och säkerhetsriskerna med Internet of things.

Swedbank Pay och Verifone fördjupar samarbetet

Twilfits ordförande om rekonstruktionen: "Vi ska signifikant minska antalet butiker"

Twilfit i rekonstruktion

Underklädeskedjan har över 100 miljoner kronor i skulder.

Picard bygger om alla butiker och öppnar nya

Handeln ritar om städerna

Här öppnar Skincitys första butik

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

På nytt jobb
Hon blir ny landschef för Stadium i Sverige

klart vem som efterträder Daniel Löfkvist på sportkedjans största marknad.

Musikkedja i konkurs – stort antal svenska butiker berörda

På nytt jobb
Na-kd rekryterar från Asos och befordrar expansionchefen

1

H&M majoritetsägare i Sellpy

Na-kd tillbaka i Helsingborg

Motigt för RNB – supersvagt kvartal för Polarn O Pyret

TEKNIK
Snabbväxande Soti satsar på Sverige

”Produkterna viktigast”, betonar Carl Rodrigues, grundare och vd för kanadensiska Soti.

Bikester öppnar butik – och flyttar kontoret

Iittala ut – Sandqvist in

Jula blir ännu "juligare" – lanserar egen must

Så sålde Dustin

Här dyker Lagerhaus också upp

Så sålde hemelektronik i september

Ny e-handelsfusion i outdoorbranschen

Över en kvarts miljard på en månad – nytt försäljningsrekord för e-handlaren

På nytt jobb
Kliver på som vd för Hemmy

Afound byter kurs – ska satsa mer digitalt

Fler butiker till Elins Esplanad

H&M-avtal ska lyfta städkvalitet – och kundupplevelse

Indiska hakar på uthyrningståget

Ny affärsområdeschef hos Storesupport

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.149