23948sdkhjf

Sportamore ökade förlusten

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Tror på positivt helårsresultat.

E-handlaren Sportamore gjorde ett negativt resultat för det andra kvartalet med -5,3 miljoner kronor för det, att jämföra med -3,4 för samma period året innan.

Läs också: Från Apoteket till Sportamore - ny logistikchef

Rörelseresultatet blev -6,2 miljoner kronor (-3,4) och det justerade ebitda-resultatet landade på -3,6 miljoner kronor (0,4).

Nettoomsättningen uppgick till 206 miljoner kronor (173), motsvarande en tillväxt på 19 procent, ungefär samma takt på första kvartalet.

Men Sportamore tror på en positiv utveckling i det längre perspektivet vilket framgår av ett uttalande i rapporten.

”Sportamore avser fortsätta sina satsningar på att öka kännedomen om bolaget och attrahera ytterligare kunder i syfte att stärka positionen i de nordiska marknaderna. Överordnat fokus på årsbasis kommer att vara att förbättra underliggande lönsamhet i både segmentet Sverige och i övriga Norden. Koncernens offensiva marknadsföringsansats kommer att fortsätta under tredje kvartalet i syfte att ha en så stor kundbas som möjligt in i det för helåret viktiga fjärde kvartalet", skriver Sportamore i rapporten.

Mer om: Sportamore


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Club Xprs vd om konkursen: "Externa handelsplatser var fel strategi"

Anrika Sears i rekonstruktion – så slår det mot Electrolux

Ytterligare 142 Sears- och Kmart-butiker stängs.

Ica-kunder får rabatt hos Lidl

Lidl tar till ett kaxigt grepp för att sno stammisar från konkurrenterna. Icas, Axfoods och Coops kunder får en särskild rabatt.

Shopgun tar sikte på reklambladen

På nytt jobb
Ny CFO på Pricer

Handlarna pessimistiska inför framtiden

Nyhetsbrev

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs.

Arkiv

Katastrofår för Kappahl

Färre butiksbesök och hård konkurrens sänkte klädkedjan.

2

Ikeas nya vegankorvar säljer som smör

Nokas framgångsrika höst fortsätter

Ica vill samla hela privatekonomin i en app

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Ska spåra stulna varor med unik kod.

Mathems vd sågar granskningen

Stormen mot Mathem växer

Sex av tio kassar hos Mathem är för varma enligt Aftonbladets mätningar, men kedjans egna mätningar visar annat.

DEBATT
Debatt: "Så säkrar vi svensk handel och export"

Thomas Idermark, vd för SIS, vill i en debattartikel se ett större deltagande i standardiseringsarbetet.

Inets vd: "Pingvinstången är superviktig"

Om filosofin bakom e-handelsframgångarna.

Explosionen: Öppnar 104 butiker

7-9 butiker i veckan öppnas när kedjan nu sätter igång en enorm butiksexpansion för att konkurrera med restauranger och dagligvaruhandel. ”De har nog inte insett hur farliga vi blir”.

10-i-topp-lista: Städerna med framtiden för sig

1

Lågprisraketen öppnar 34 nya butiker

Nu släpper Dollarstore nästa bomb. Öppnar fyra nya butiker samma dag och totalt 30 stycken nästa år. Snacks och dryck går starkt.

Tryckte sedlar i hemkopiatorn

Gick på shoppingtur i Mall of Scandinavia.

Ikea ökar - främst i Sverige

På nytt jobb
Urban Deli snor ny vd från Ica

Axfoods-bolaget Urban Deli rekryterar Icas affärsområdeschef för färskvaror. ”Tar med mig mycket kunskap.”

Här öppnar XL-Bygg öppnar ny anläggning

Ny Stora Coop till Stockholm

”Skitmarginaler”

”Nu kanske man får andas”

Coop släpper ny e-handelsbomb

Kommunikationschef lämnar Coop

På nytt jobb
Amelia Adamo ny ledamot i Apotea

H&M köper in sig i Klarna

På nytt jobb
Klädvårdsföretag med ny vd

Mall of Scandinavia mot trenden

1

Coops utspel blev en viral succé

Plötsligt vd-byte i Lyko

Delningsekonomi kan ge fler experter

Gallerian vill bli bäst - för hundar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.224