Kinesisk jätte vill till Europa

| Av Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Väntar bara på rätt tillfälle.

Kinesiska e-handelsbolaget JD.com planerar att expandera till Europa och siktar på att ha sin strategi klar mot slutet av året.

Det sade bolagets vd Richard Liu till Handelsblatt, rapporterar Reuters.

JD.com, som säljer allt från elektronik och mode till mat och inredning, vill också öppna kontor i Tyskland före utgången av 2018.

"För mig handlar det inte bara om att sälja produkter från Tyskland till Kina. Jag vill också sälja produkter i Europa. Vi måste bara få till detaljerna", sade Richard Liu.

JD.com, som är Kinas näst största e-handelsplattform, skulle också kunna överväga uppköp för att komma åt den europeiska marknaden.

"Om vi ser ett bra tillfälle kommer vi att ta det", sade Richard Liu.

Mer om: JD.com


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Peak Performance tappar vd – går till Baby Björn

Efter fyra år lämnar Nicolas Warchalowski modesportföretaget.

Boost för Boozt

Algavtal för sydkoreansk marknad

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Zetadisplay dubblade omsättningen

Han går från Ica till Hobbex

E-handelschefen blir ny vd på prylföretaget.

Nyhetsbrev

Lidl slutar sälja engångsartiklar av plast

Arkiv

Resultatförbättring för Lindex

1

Icas vinst sjönk

Ica Sverige besvikelse i rapport.

På nytt jobb
Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Säkerhet
Kortbedrägerier bromsar in i Sverige

Het juli för Clas Ohlson

Värmen sänker tron på framtiden

På nytt jobb
Klart med Postnords nya ordförande

På nytt jobb
Hon valde Ica före Dramaten

Svenska Dagbladets före detta vd blir ny marknadsdirektör.

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Säkerhet
Svensk larmdosa kan prisas av EU

Start-up-företaget Minut tävlar om en halv miljon kronor i internationellt tillväxtstöd.

Trio bakom Åhléns nya barnklädesetikett

De ritar barnklädeskollektion åt varuhuskedjan. Det nya märket ersätter Åhléns nuvarande och lanseras i vår.

Han satsar på nishat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och har Cykelhuset med på tåget.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Kunderna får övernatta i sval butik

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Adlibris – något av en besvikelse

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.194