23948sdkhjf

Rekord för Julas e-handel

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Juni bjöd på massiv försäljningsökning.

Jula presenterar starka siffror för sin e-handel. Juni blev en ny rekordmånad och innebar en kraftig ökning.

Jämför vi med juni föregående år ser vi en försäljningsökning på 132 procent, säger Johan Thorell, Julas online manager.

En av förklaringarna till framgången är att försäljningen i ingången på sommaren har varit bra över lag.

Vi har träffat rätt i våra sortiment och vi har träffat rätt i säsongen. Det har lett till att fler kunder har fått upp ögonen för vår e-handel, säger Johan Thorell. 

En annan orsak är samverkan mellan företagets olika delar.

– När alla drar åt samma håll blir vi starka. Samverkan med siktet inställt utveckling av e-handeln är en stor del i framgången. Alla drar sitt strå till stacken, kundtjänst tillsammans med varuhusmedarbetarna gör ett fantastiskt jobb varje dag i kundmötet, Logistik med att hantera och transportera våra varor och så vidare, avslutar Johan Thorell.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Grand Parfymeri i konkurs: "Vi föll på målsnöret"

Heminredningsmärke i konkurs

Bakslag för Norge: Så kraftigt ökade gränshandeln

Reitan öppnar butik nummer 400

Här öppnar Mio - handlarduo satsar med ny butik

Femte butiken för Hemcompaniet

Nyhetsbrev

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

Arkiv

Utmanaren släpper Amazon Go-koncept: ”Först på marknaden”

Paninis nya Grab and go-koncept ska ta matkedjan in i den tekniska framtiden.

Klarna öppnar pop up-butik

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

176 miljoner till MQ

Direkten öppnar – Intersport stänger

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Fresks köper från XL

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125