23948sdkhjf

Algavtal för sydkoreansk marknad

| Av Boel Jönsson | Tipsa redaktionen

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Avtalet innebär att Infobell förbinder sig till ett minsta ordervärde om 7 miljoner kronor under en treårsperiod. Försäljningsstart beräknas till oktober 2018, och en första beställning har gjorts till ett värde av drygt 0,9 miljoner kronor.

Läs också: Åhléns tar in Simris alg

Försäljningsstart i Sydkorea är beräknad till oktober. Infobell kommer att sälja Simris Algs produkter direkt till konsumenter via både digitala och fysiska kanaler, med fokus på direktmarknadsföring och pop-ups på utvalda varuhus.

"Avtalet är strategiskt mycket viktigt för oss, eftersom Sydkorea är en stor marknad och dessutom trendsättande inom skönhet och hälsa i de asiatiska länderna", kommenterar Fredrika Gullfot, Simris Algs grundare och vd i ett pressmeddelande.

Avtalet är den första riktigt stora affären för Simris Alg och innebär att marknadslanseringen av bolagets omega-3-produkter nu inleds på allvar.

Parallellt med satsningen i Sydkorea har Simris Alg även inlett lansering i USA, där försäljningen kommer att ske från det nyregistrerade dotterbolaget.

Bolaget har avtal med Åhléns och Apoteket som kommer att sälja omega-3-produkter så snart formellt EU-godkännande har getts enligt Förordningen (EU) 2015/2283 om nya livsmedel.

Mer om: alger | Omega-3 | Simris Alg
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Byggvaruhandlare öppnar ny butik

Ny förhandlingschef på Svensk Handel

Panduro outsourcar logistiken

Sängtillverkare öppnar butik

Handelns aktörer i upprop för sänkt hastighet

Flera kedjor vill till nytt handelsområde i Umeå

Nyhetsbrev

Domino's ägare lämnar Norden – vill sälja svenska verksamheten

Arkiv

De tar plats i Handelns ekonomiska råd

Engagemang slår läge när e-handeln växer

Här öppnar JC

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

1

Nu öppnar Mall of Tripla – med inomhussandstrand och nya modekedjor

Aspirerar på att bli det största köpcentrumet i Norden med shopping, restauranger och upplevelser på fem våningar.

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

TEKNIK
Sila snacket med AI-teknikens hjälp

Feedback Lab by Differ hjälper kunder tolka vad konsumenterna säger mellan raderna.

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

På nytt jobb
Får nytt jobb hos köpcentrumjätten

Ska utveckla butiksutbudet i Unibail-Rodamco-Westfields samtliga centrum i Sverige.

Scorett utvecklar second hand-konceptet

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

XXL gör riktad nyemission: ”September en utmanande månad”

Här är Gina Tricots nya etableringar

Dagligvaruhandelns framtidstro toppar e-handelns

Clas Ohlson växer kraftigt online

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Jaktkedja i konkurs

Hemtex varslar på huvudkontoret

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Nelly lämnar Falkenberg

Här kommer Happy Food Stores andra butik

Handeln ritar om städerna

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Här öppnar Skincitys första butik

Na-kd tillbaka i Helsingborg

Bikester öppnar butik – och flyttar kontoret

Iittala ut – Sandqvist in

Jula blir ännu "juligare" – lanserar egen must

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.158