23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Algavtal för sydkoreansk marknad

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Avtalet innebär att Infobell förbinder sig till ett minsta ordervärde om 7 miljoner kronor under en treårsperiod. Försäljningsstart beräknas till oktober 2018, och en första beställning har gjorts till ett värde av drygt 0,9 miljoner kronor.

Försäljningsstart i Sydkorea är beräknad till oktober. Infobell kommer att sälja Simris Algs produkter direkt till konsumenter via både digitala och fysiska kanaler, med fokus på direktmarknadsföring och pop-ups på utvalda varuhus.

"Avtalet är strategiskt mycket viktigt för oss, eftersom Sydkorea är en stor marknad och dessutom trendsättande inom skönhet och hälsa i de asiatiska länderna", kommenterar Fredrika Gullfot, Simris Algs grundare och vd i ett pressmeddelande.

Avtalet är den första riktigt stora affären för Simris Alg och innebär att marknadslanseringen av bolagets omega-3-produkter nu inleds på allvar.

Parallellt med satsningen i Sydkorea har Simris Alg även inlett lansering i USA, där försäljningen kommer att ske från det nyregistrerade dotterbolaget.

Bolaget har avtal med Åhléns och Apoteket som kommer att sälja omega-3-produkter så snart formellt EU-godkännande har getts enligt Förordningen (EU) 2015/2283 om nya livsmedel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156