23948sdkhjf

Algavtal för sydkoreansk marknad

| Av Boel Jönsson | Tipsa redaktionen

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Avtalet innebär att Infobell förbinder sig till ett minsta ordervärde om 7 miljoner kronor under en treårsperiod. Försäljningsstart beräknas till oktober 2018, och en första beställning har gjorts till ett värde av drygt 0,9 miljoner kronor.

Läs också: Åhléns tar in Simris alg

Försäljningsstart i Sydkorea är beräknad till oktober. Infobell kommer att sälja Simris Algs produkter direkt till konsumenter via både digitala och fysiska kanaler, med fokus på direktmarknadsföring och pop-ups på utvalda varuhus.

"Avtalet är strategiskt mycket viktigt för oss, eftersom Sydkorea är en stor marknad och dessutom trendsättande inom skönhet och hälsa i de asiatiska länderna", kommenterar Fredrika Gullfot, Simris Algs grundare och vd i ett pressmeddelande.

Avtalet är den första riktigt stora affären för Simris Alg och innebär att marknadslanseringen av bolagets omega-3-produkter nu inleds på allvar.

Parallellt med satsningen i Sydkorea har Simris Alg även inlett lansering i USA, där försäljningen kommer att ske från det nyregistrerade dotterbolaget.

Bolaget har avtal med Åhléns och Apoteket som kommer att sälja omega-3-produkter så snart formellt EU-godkännande har getts enligt Förordningen (EU) 2015/2283 om nya livsmedel.

Mer om: alger | Omega-3 | Simris Alg
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Domen i Patent- och marknadsdomstolen kan inte överklagas.

Ica-butik i centrala Stockholm lägger ned

Skånsk modekedja kan få norsk ägare

Lindex ägarbolag byter vd

Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

På nytt jobb
Nya landschefer hos 25-åriga hälsokedjan

Designtorgets vd Pål Kårfalk ny Sverigechef hos Life.

Nyhetsbrev

Butik 140 för optikkedjan

Arkiv
1

Postnord börjar med bostadsnära paketboxar

Söker efter nya leveranslösningar för e-handeln.

Japansk detaljhandelskedja till Sverige

Usupso med över 1 000 butiker världen över har öppnat i Triangeln.

Här expanderar Jysk

Bauhaus tar hemleveranserna till Storstockholm

Nu vill de också handla mat på nätet

Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Blomsterlandet ökar närvaron i Skåne

På nytt jobb
Duo till fastighetsrådgivare

Nu drar elektronikkedjan upp tempot digitalt

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

Ikea i pionjärsatsning på biobränsle till havs 

Ännu en butik stänger – här breder butiksdöden ut sig

Lågprisjättens e-handel lanserad

På nytt jobb
Vd-skifte hos Apoteksgruppen

Hon kliver in som vd efter en snabb karriär hos Apotekskedjan.

TEKNIK
Googlesökningar blir erbjudanden i butikens skärmar

Digital skärmteknik ersätter de traditionella skyltarna.

Coop-chef anklagas för trakasserier av 20 kvinnor – en försökte ta livet av sig

Sängkedja fortsätter satsa fysiskt – väljer Stockholmscentrum

Team Sportia-butik i konkurs

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

Näthandlare tror på framtiden

NK-kvarter kan byggas ut och om

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Tillfälligt för inredningsaktör

Nytt samarbete för kameraövervakning

Ska säljutbilda fler i Norden

Så sålde Clas Ohlson

Ikeas testkoncept läggs ned

Twilfit till Åhléns

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.215