23948sdkhjf

Japansk kedja utökar på Åhléns

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Muji bygger stort och nytt på Åhléns City i Stockholm. Barnavdelningen får maka på sig.

Muji utökar närvaron på Åhléns City i Stockholm och tar över en yta om 1 200 kvadratmeter på plan 4, högst upp i varuhuset. På ytan ryms nu barnavdelningen.

- Barnavdelningen kommer med start under hösten att successivt flyttas till annan yta i varuhuset. Vi ska naturligtvis även fortsatt ha barnkläder på varuhuset, säger Monica Hultgren, informatör och presskontakt hos Åhléns till Habit.

Arbetet med att färdigställa den nya ytan påbörjas i januari nästa år och ska vara helt klart till sommaren.

Åhléns är därmed även fortsatt exklusiv återförsäljare av kedjans produkter i Sverige. Sortimentet i Sverige innefattar heminredning, skönhet och mode och i höst läggs två nya kategorier till: Mat och hudvård.

– Vi var mycket glada när vi 2004 började arbeta med Åhléns som förstod och stödde vår företagsfilosofi, då vi själva inte hade möjlighet att expandera till Sverige. Sedan dess har vi haft ett starkt samarbete med Åhléns som fortsätter idag, säger Ino Ryosuke, försäljningschef för Muji Europe i en kommentar.

De nya sortimentet lanseras i den nuvarande butiken om cirka 230 kvadratmeter på heminredningsplanet som nyöppnar 4 september.

Restaurang Pane Fresco på pan 4 ska ha öppet precis som vanligt under renoveringen medan övriga planet är stängt. De varumärken som påverkas av etableringen flyttas då till andra ytor i varuhuset.

Muji har över 900 butiker runt om i världen och företaget har varit verksamt i Europa i över 25 år och i Sverige sedan 2004.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ny förhandlingschef på Svensk Handel

Byggvaruhandlare öppnar ny butik

Panduro outsourcar logistiken

Sängtillverkare öppnar butik

Handelns aktörer i upprop för sänkt hastighet

Flera kedjor vill till nytt handelsområde i Umeå

Nyhetsbrev

Domino's ägare lämnar Norden – vill sälja svenska verksamheten

Arkiv

De tar plats i Handelns ekonomiska råd

Engagemang slår läge när e-handeln växer

Här öppnar JC

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

1

Nu öppnar Mall of Tripla – med inomhussandstrand och nya modekedjor

Aspirerar på att bli det största köpcentrumet i Norden med shopping, restauranger och upplevelser på fem våningar.

TEKNIK
Sila snacket med AI-teknikens hjälp

Feedback Lab by Differ hjälper kunder tolka vad konsumenterna säger mellan raderna.

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Scorett utvecklar second hand-konceptet

På nytt jobb
Får nytt jobb hos köpcentrumjätten

Ska utveckla butiksutbudet i Unibail-Rodamco-Westfields samtliga centrum i Sverige.

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

XXL gör riktad nyemission: ”September en utmanande månad”

Här är Gina Tricots nya etableringar

Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Clas Ohlson växer kraftigt online

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Dagligvaruhandelns framtidstro toppar e-handelns

Nelly lämnar Falkenberg

Hemtex varslar på huvudkontoret

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Här kommer Happy Food Stores andra butik

Jaktkedja i konkurs

Handeln ritar om städerna

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Här öppnar Skincitys första butik

Na-kd tillbaka i Helsingborg

Iittala ut – Sandqvist in

Bikester öppnar butik – och flyttar kontoret

Jula blir ännu "juligare" – lanserar egen must

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.147