23948sdkhjf

Japansk kedja utökar på Åhléns

Muji bygger stort och nytt på Åhléns City i Stockholm. Barnavdelningen får maka på sig.

Muji utökar närvaron på Åhléns City i Stockholm och tar över en yta om 1 200 kvadratmeter på plan 4, högst upp i varuhuset. På ytan ryms nu barnavdelningen.

- Barnavdelningen kommer med start under hösten att successivt flyttas till annan yta i varuhuset. Vi ska naturligtvis även fortsatt ha barnkläder på varuhuset, säger Monica Hultgren, informatör och presskontakt hos Åhléns till Habit.

Arbetet med att färdigställa den nya ytan påbörjas i januari nästa år och ska vara helt klart till sommaren.

Åhléns är därmed även fortsatt exklusiv återförsäljare av kedjans produkter i Sverige. Sortimentet i Sverige innefattar heminredning, skönhet och mode och i höst läggs två nya kategorier till: Mat och hudvård.

– Vi var mycket glada när vi 2004 började arbeta med Åhléns som förstod och stödde vår företagsfilosofi, då vi själva inte hade möjlighet att expandera till Sverige. Sedan dess har vi haft ett starkt samarbete med Åhléns som fortsätter idag, säger Ino Ryosuke, försäljningschef för Muji Europe i en kommentar.

De nya sortimentet lanseras i den nuvarande butiken om cirka 230 kvadratmeter på heminredningsplanet som nyöppnar 4 september.

Restaurang Pane Fresco på pan 4 ska ha öppet precis som vanligt under renoveringen medan övriga planet är stängt. De varumärken som påverkas av etableringen flyttas då till andra ytor i varuhuset.

Muji har över 900 butiker runt om i världen och företaget har varit verksamt i Europa i över 25 år och i Sverige sedan 2004.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078