23948sdkhjf

Japansk kedja utökar på Åhléns

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Muji bygger stort och nytt på Åhléns City i Stockholm. Barnavdelningen får maka på sig.

Muji utökar närvaron på Åhléns City i Stockholm och tar över en yta om 1 200 kvadratmeter på plan 4, högst upp i varuhuset. På ytan ryms nu barnavdelningen.

- Barnavdelningen kommer med start under hösten att successivt flyttas till annan yta i varuhuset. Vi ska naturligtvis även fortsatt ha barnkläder på varuhuset, säger Monica Hultgren, informatör och presskontakt hos Åhléns till Habit.

Arbetet med att färdigställa den nya ytan påbörjas i januari nästa år och ska vara helt klart till sommaren.

Åhléns är därmed även fortsatt exklusiv återförsäljare av kedjans produkter i Sverige. Sortimentet i Sverige innefattar heminredning, skönhet och mode och i höst läggs två nya kategorier till: Mat och hudvård.

– Vi var mycket glada när vi 2004 började arbeta med Åhléns som förstod och stödde vår företagsfilosofi, då vi själva inte hade möjlighet att expandera till Sverige. Sedan dess har vi haft ett starkt samarbete med Åhléns som fortsätter idag, säger Ino Ryosuke, försäljningschef för Muji Europe i en kommentar.

De nya sortimentet lanseras i den nuvarande butiken om cirka 230 kvadratmeter på heminredningsplanet som nyöppnar 4 september.

Restaurang Pane Fresco på pan 4 ska ha öppet precis som vanligt under renoveringen medan övriga planet är stängt. De varumärken som påverkas av etableringen flyttas då till andra ytor i varuhuset.

Muji har över 900 butiker runt om i världen och företaget har varit verksamt i Europa i över 25 år och i Sverige sedan 2004.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Wrapp förstärker marknadsavdelningen

Så mycket ökar Elons näthandel

Artist in i nätapotek

På nytt jobb
Ica tar in reklamguru

På nytt jobb
Ska utveckla Ikeas fastigheter

Han blir chef för Ikea property.

Bygghandeln minskar – men ökar

Nyhetsbrev

På nytt jobb
Med e-handel i fokus

Arkiv

Efter konkursen – Best of Brands med ny ägare

Branschprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

Färdigräknat: Här är Årets matbluff

Produkten som lurade kunderna mest 2018.

Då får modekedjan ny vd

På nytt jobb
Ny chef på Apotek Hjärtat

Swish och Ica i hälarna på Volvo

Yougovs Brandindex rankar vilka varumärken det talas mest positivt om.

Ambientemässan växer i betydelse

Framtidens detaljhandel och tips på hur man skapar ultimata butiksmiljöer på mässan i Frankfurt.

På nytt jobb
Han går till Apoteksgruppen

Blir affärsutvecklingschef på Apoteksgruppen och har ett förflutet från dagligvaruhandeln.

Icas vd: ”Majoriteten av tjänsterna kan påverkas innan sommaren”

200 tjänster hos Ica Sverige ska bort. Tjänsterna är spridda över hela företaget.

Ny landschef för Normal

Lämnar Salling Group och Føtex för detaljhandelskedjan i Danmark.

På nytt jobb
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

200 tjänster ska bort på Ica

Omorganisationen ska frigöra resurser till bland annat digitaliseringen.

Här är de nya ministrarna

Butikskoncept i konkurs

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

Här stänger Polarn O. Pyret

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Galleria med nya modekoncept

Ny sängspecialist i Malmö

Ökade online - slog rekord

Systembolaget varnar vinleverantör

Så summerar Mio 2018

Nu säljs lagret ut

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Så sålde Clas Ohlson

Jysk väljer Malmöcentrum

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Han lämnar Qliro

Ny finanschef på Scandi Standard

Här öppnar H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.122