23948sdkhjf

Flygande start för Paradisets e-handel

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Försäljningen har fördubblats den senaste månaden.

Paradisets e-handel har vuxit snabbt sedan starten i slutet av maj. Den senaste månaden har volymerna fördubblats.

Läs också: Nu släpps Coops nya app

Till en början handlade det främst att hitta kontrollen och få allt att synka. Nu är vi på banan, vilket visar sig mer och mer, säger Johannes Cullberg till Fri Köpenskap.

Fokus har hela tiden varit inställd på stabil och långsam tillväxt, så det är först nu som kedjan planerar för en ordentlig marknadsföring.

Med sådana här projekt gäller det att skynda långsamt och inte springa för snabbt. Nu när vi har fått ordning på saker är tajmingen rätt.

Plocket sköts i butiken i Sickla, och kedjans hela utbud kan distribueras i Storstockholm. Tack vare ett bra avtal med Postnord kan däremot torrvarorna beställas över hela landet.

Läs också: Packat och klart på 59 sekunder

Vi har faktiskt kunder från Haparanda i norr till Ystad i söder. Det är särskilt hälso- och skönhetsprodukter som går bra där, säger Johannes Cullberg.

Att e-handeln används över hela landet ger också värdefull information till kedjan.

Om vi märker att vi har ett starkt kundunderlag i exempelvis Lund eller Göteborg så ökar det ju sannolikheten att vi fokuserar där i framtiden. Men just nu finns inga sådana expansionsplaner.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Minskad omsättning för Björn Borg

Så ska Ikea komma närmare storstadskunderna

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att skapa integrerade köpcentrumlägen.

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Handeln skuggades under en dag

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Arkiv

Nu släpps Coops nya app

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Handlarna tror på julen

Packat och klart på 59 sekunder

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Han är ny ledamot i Axel Johnson

Electrolux vd på ny post.

Torkan slår mot julgranarna

Loomis skriver jätteavtal i USA

Hon ska förnya läskjättens image

Nya Sverigechefen Sofie Eliasson Morsink om Coca-Colas framtidsplaner. 


Kläder, hemelektronik och skönhet i topp under Black friday

Så mycket ökar omsättningen jämfört med i fjol, enligt Svensk Handel.

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Ytterligare en Ica-butik upphör

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Logistikpris till Zalando

Julhandeln förväntas slå rekord - igen

Zalando gjorde förlust

På nytt jobb
Ny Nordenchef på Prisjakt

Butikskedjor redo att skriva på

På nytt jobb
Lämnar Twilfit för Securitas

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.168