23948sdkhjf

Smyckesapp med AR-teknik lanseras

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

Ger kunderna möjlighet att prova accessoarer via mobilen.

Den 27 september lanseras smyckesappen AccessoAR – som bara är till för butiker. 

Genom att implementera Argumented Reality-tekniken i appen kan nätbutikerna slussa användarna vidare till sina mobilkameror. Där har de, via selfieläge, har möjlighet att se hur exempelvis ett halsband eller ett par örhängen passar.

– Med hjälp av sensorer letar AccessoAR efter användarens konturer i den verkliga världen för att sedan placera ut information i form av objektet och data på rätt plats, säger Maria Marin som tillsammans med Robert Österlind på Triangela tagit fram appen. 

Örhängena placeras på rätt ställe, personen kan även vrida på huvudet för att se hur de sitter från olika håll. Samma sak fungerar, enligt företaget, på accessoarer som klockor, piercings, ringar, hårband med mera. 

– Eftersom det är realtidsdata, det vill säga bilden används direkt, passar den utmärkt för spridning på social medier. De ungdomar som har provat AccessoAR är lyriska, de testar och visar sina kompisar för att få ett omdöme om klockan eller halsbandet sitter snyggt, säger Maria  Marin. 

I Triangelas produktutbud är AccessoAR företagets tredje varumärkesskyddade koncept, de två andra är Convert2SQL och Wearecandidates. 

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Wrapp förstärker marknadsavdelningen

Så mycket ökar Elons näthandel

Artist in i nätapotek

På nytt jobb
Ica tar in reklamguru

På nytt jobb
Ska utveckla Ikeas fastigheter

Han blir chef för Ikea property.

Bygghandeln minskar – men ökar

Nyhetsbrev

Efter konkursen – Best of Brands med ny ägare

Branschprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

Arkiv

På nytt jobb
Med e-handel i fokus

Då får modekedjan ny vd

Färdigräknat: Här är Årets matbluff

Produkten som lurade kunderna mest 2018.

På nytt jobb
Ny chef på Apotek Hjärtat

Swish och Ica i hälarna på Volvo

Yougovs Brandindex rankar vilka varumärken det talas mest positivt om.

Ambientemässan växer i betydelse

Framtidens detaljhandel och tips på hur man skapar ultimata butiksmiljöer på mässan i Frankfurt.

På nytt jobb
Han går till Apoteksgruppen

Blir affärsutvecklingschef på Apoteksgruppen och har ett förflutet från dagligvaruhandeln.

Butikskoncept i konkurs

Icas vd: ”Majoriteten av tjänsterna kan påverkas innan sommaren”

200 tjänster hos Ica Sverige ska bort. Tjänsterna är spridda över hela företaget.

Ny landschef för Normal

Lämnar Salling Group och Føtex för detaljhandelskedjan i Danmark.

På nytt jobb
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

200 tjänster ska bort på Ica

Omorganisationen ska frigöra resurser till bland annat digitaliseringen.

Här är de nya ministrarna

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

Här stänger Polarn O. Pyret

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Galleria med nya modekoncept

Ny sängspecialist i Malmö

Ökade online - slog rekord

Systembolaget varnar vinleverantör

Så summerar Mio 2018

Nu säljs lagret ut

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Så sålde Clas Ohlson

Jysk väljer Malmöcentrum

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Han lämnar Qliro

Ny finanschef på Scandi Standard

Här öppnar H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.13