23948sdkhjf

Smyckesapp med AR-teknik lanseras

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

Ger kunderna möjlighet att prova accessoarer via mobilen.

Den 27 september lanseras smyckesappen AccessoAR – som bara är till för butiker. 

Genom att implementera Argumented Reality-tekniken i appen kan nätbutikerna slussa användarna vidare till sina mobilkameror. Där har de, via selfieläge, har möjlighet att se hur exempelvis ett halsband eller ett par örhängen passar.

– Med hjälp av sensorer letar AccessoAR efter användarens konturer i den verkliga världen för att sedan placera ut information i form av objektet och data på rätt plats, säger Maria Marin som tillsammans med Robert Österlind på Triangela tagit fram appen. 

Örhängena placeras på rätt ställe, personen kan även vrida på huvudet för att se hur de sitter från olika håll. Samma sak fungerar, enligt företaget, på accessoarer som klockor, piercings, ringar, hårband med mera. 

– Eftersom det är realtidsdata, det vill säga bilden används direkt, passar den utmärkt för spridning på social medier. De ungdomar som har provat AccessoAR är lyriska, de testar och visar sina kompisar för att få ett omdöme om klockan eller halsbandet sitter snyggt, säger Maria  Marin. 

I Triangelas produktutbud är AccessoAR företagets tredje varumärkesskyddade koncept, de två andra är Convert2SQL och Wearecandidates. 



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Minskad omsättning för Björn Borg

Så ska Ikea komma närmare storstadskunderna

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att skapa integrerade köpcentrumlägen.

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Nu släpps Coops nya app

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Handeln skuggades under en dag

Arkiv

Packat och klart på 59 sekunder

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Handlarna tror på julen

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Han är ny ledamot i Axel Johnson

Electrolux vd på ny post.

Torkan slår mot julgranarna

Hon ska förnya läskjättens image

Nya Sverigechefen Sofie Eliasson Morsink om Coca-Colas framtidsplaner. 


Loomis skriver jätteavtal i USA

Kläder, hemelektronik och skönhet i topp under Black friday

Så mycket ökar omsättningen jämfört med i fjol, enligt Svensk Handel.

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Ytterligare en Ica-butik upphör

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Logistikpris till Zalando

Julhandeln förväntas slå rekord - igen

Zalando gjorde förlust

På nytt jobb
Ny Nordenchef på Prisjakt

Butikskedjor redo att skriva på

På nytt jobb
Lämnar Twilfit för Securitas

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.141