23948sdkhjf

Smyckesapp med AR-teknik lanseras

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

Ger kunderna möjlighet att prova accessoarer via mobilen.

Den 27 september lanseras smyckesappen AccessoAR – som bara är till för butiker. 

Genom att implementera Argumented Reality-tekniken i appen kan nätbutikerna slussa användarna vidare till sina mobilkameror. Där har de, via selfieläge, har möjlighet att se hur exempelvis ett halsband eller ett par örhängen passar.

– Med hjälp av sensorer letar AccessoAR efter användarens konturer i den verkliga världen för att sedan placera ut information i form av objektet och data på rätt plats, säger Maria Marin som tillsammans med Robert Österlind på Triangela tagit fram appen. 

Örhängena placeras på rätt ställe, personen kan även vrida på huvudet för att se hur de sitter från olika håll. Samma sak fungerar, enligt företaget, på accessoarer som klockor, piercings, ringar, hårband med mera. 

– Eftersom det är realtidsdata, det vill säga bilden används direkt, passar den utmärkt för spridning på social medier. De ungdomar som har provat AccessoAR är lyriska, de testar och visar sina kompisar för att få ett omdöme om klockan eller halsbandet sitter snyggt, säger Maria  Marin. 

I Triangelas produktutbud är AccessoAR företagets tredje varumärkesskyddade koncept, de två andra är Convert2SQL och Wearecandidates. 

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Grand Parfymeri i konkurs: "Vi föll på målsnöret"

Heminredningsmärke i konkurs

Här öppnar Mio - handlarduo satsar med ny butik

Reitan öppnar butik nummer 400

Bakslag för Norge: Så kraftigt ökade gränshandeln

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

Nyhetsbrev

Femte butiken för Hemcompaniet

Arkiv

Utmanaren släpper Amazon Go-koncept: ”Först på marknaden”

Paninis nya Grab and go-koncept ska ta matkedjan in i den tekniska framtiden.

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

Klarna öppnar pop up-butik

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

176 miljoner till MQ

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Direkten öppnar – Intersport stänger

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Fresks köper från XL

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.156